וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 חודשי מאסר בלבד לתושב חיפה שתקף את זוגתו וניסה לברוח הארץ

29.12.2015 / 11:40

אמיר אלקיים בן ה-39 הורשע במסגרת הסכם טיעון כי פרץ לביתה של בת זוגו, איים עליה וניסה להימלט מישראל עם דרכון מזויף. לבסוף, הוא הודה במיוחס לו ושופט בית משפט השלום בחיפה החליט להתחשב בו - ולהימנע ממשפט ארוך

אילוסטרציית עצור. ShutterStock
בית המשפט התחשב בזמן המעצר ומעצר הבית של הנאשם/ShutterStock

עשרה חודשי מאסר בלבד נגזרו אתמול (שני) על אמיר אלקיים, תושב חיפה, שתקף את בת זוגו, איים עליה, פרץ לביתה ונמלט לאילת. לאחר מכן, ניסה לברוח מהארץ עם תעודת זהות מזויפת. אלקיים הואשם בסעיפים של הסגת גבול, תקיפת בת זוג, איומים, גניבה, שיבוש מהלכי משפט והפרת הוראה חוקי – אך הגיע לבסוף להסדר טיעון עם התביעה, הודה במעשיו ונגזר עליו עונש קצר יחסית.

השופט, ד"ר זאיד פלאח, כתב בהחלטתו כי לקח בחשבון את לקיחת האחריות והודאת הנאשם, וציין כי כתב האישום, שכלל 26 עדי תביעה, היה מביא למשפט ארוך המאלץ את המתלוננת להעיד בעצמה. לכן, קיבל השופט את טענת ההגנה לעונש של עשרה חודשי מאסר, ובכך דחה את עמדת התביעה, שביקשה להטיל על אלקיים עונש של 20 חודשים. בית המשפט התחשב גם בנסיבות חייו של הנאשם ומשפחתו, וכן בתקופה הארוכה שבה שהה במעצר ובמעצר בית. יצוין כי אלקיים, שהורשע בעבר ב-11 עבירות אלימות והתחזות, יוצג על ידי עו"ד תומר נוה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אחרי סגירת התיק: המפכ"ל הודיע לריטמן שימשיך בתפקיד ראש להב 433
דרמה בעליון: זיכה את אולמרט מאישום השוחד המרכזי; עונשו קוצר לשנה וחצי
עצור ראשון בחקירת "חתונת השנאה": "רקד עם נשק"

אילוסטרציה. ShutterStock
הנאשם תקף את המתלוננת בדירתה בכמה הזדמנויות/ShutterStock

לפי כתב האישום, ביוני 2014 נכנס אלקיים בשעת לילה לדירה של מי שהייתה בת זוגו במשך 15 שנה. כשנכנס, צעק עליה שתמסור לידיו את הטלפון הסלולרי שברשותה כדי שיבדוק אותו, ולאחר שסירבה, דחף אותה ונאבק איתה כדי לקחת את המכשיר מידיה. לאחר שהצליח, בדק את השיחות שביצעה על מנת להוכיח כי בגדה בו בזמן שהיו יחד. הוא עזב את דירתה של המתלוננת רק לאחר שזרע הרס ואיים שיפגע בה.

כמה ימים לאחר מכן, הניח הנאשם את מכשיר הטלפון בתיבת הדואר של אם המתלוננת. זאת, לאחר שמחק הודעות טקסט ששלח אליה וכן את כל אנשי הקשר. לדבריו, הוא עשה זאת כדי שלא תשוחח עם איש. כמו כן, הוא נכנס לדירתה בשנית, חתך את אחד מצינורות מים והציף את הדירה.

לאחר שבועיים, כך עולה מכתב האישום, חזר הנאשם לדירת המתלוננת ונהג כלפיה באלימות: הוא הדף אותה, תפס בשערותיה ודרש בתקיפות לדעת מדוע אינה עונה לשיחותיו. הוא הטיח בה ש"לא תזרוק אותו כמו כלב", השליך צנצנת זכוכית לעברה ועקר את מכשיר הטלוויזיה מהקיר. הוא פרץ לדירתה שוב לאחר כמה ימים, התיישב בסלון הבית בניגוד לרצונה, עישן ושתה אלכוהול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אילוסטרציה. ShutterStock
אלקיים איים על בת זוגו ואמר שיפגע בה ובאחיה/ShutterStock

האישה התלוננה בעקבות שרשרת האירועים ובית המשפט השלום בחיפה הוציא לנאשם צו הרחקה. למרות זאת, הוא הגיע עם מכוניתו לאזור דירתה, וצעק לעברה כי המשטרה לא תעזור לה. כמו כן, לפי האישום, הוא איים עליה ואמר שבכוונתו לפגוע בה ובאחיה הקטנים.

מכתב האישום עולה כי לאחר כמה שבועות, הוא דרש ממנה לבטל את התלונה שהגישה נגדו במשטרה משום שהדבר מונע ממנו לצאת מהארץ. כעבור עשרה ימים, ניסה לעזוב את הארץ לירדן דרך מסוף רבין שליד אילת, תוך שניסה להשתמש בדרכון מזויף שנשא את השם רוני דנילוב. מאחר שטעה בתשובות לשאלות שהציגה בפניו, חשדה בקרית הגבול באלקיים – ומשהבין זאת, ניסה להימלט ונתפס בידי שוטרי משטרת אילת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully