וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שוטרים שהרגו ילד שחור שהחזיק באקדח צעצוע לא יעמדו לדין

חבר מושבעים באוהיו החליט שלא לפתוח בהליך נגד שני שוטרים שירו למוות בטמיר רייס בן ה-12 לפני שנה. לדברי התובע המקומי, מדובר בצירוף מקרים של "טעויות אנוש". משפחתו: "לא מופתעים"

בווידאו: שוטר בקליבלנד ירה למוות בנער שחור ששיחק באקדח צעצוע/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חבר מושבעים בארצות הברית החליט היום (שני) שלא להעמיד לדין שני שוטרים שירו למוות בעיר קליבלנד בילד שחור בן 12 שהחזיק באקדח צעצוע. תובע מקומי במדינת אוהיו כינה את האירועים שהובילו למותו לפני שנה של טמיר רייס צירוף מקרים של "טעויות אנוש". טים מקג'ינטי אמר כי אין זה מופרך שהשוטרים חששו לחייהם. זאת חרף נתיחת גופתו של הילד שקבעה כי הוא נרצח.

קרובי משפחתו של רייס הביעו אכזבה מההחלטה, אבל מסרו כי הם לא מופעים מכך. המשפחה של הילד האשימה את התובע מקג'ינטי ב"שיבוש ההליכים של חבר המושבעים כדי להביא להחלטתו שלא לתמוך בהעמדה לדין". עוד הם מסרו כי ניהול התיק על ידיו העמיקו את הצער שלהם על מותו של הילד בן ה-12.

החלטת חבר המושבעים מגיעה בזמן שמקרי מותם של שחורים בידי המשטרה עוררו דיון נרחב בארצות הברית לגבי האצבע הקלה על ההדק של לובשי המדים נגד האוכלוסייה. רייס נשא אקדח דמה כששני השוטרים התקרבו אליו בנובמבר אשתקד, אחרי שהתקבלה שיחה במוקד החירום על אדם המנופף בכלי נשק ומכוון אותו לעברם של אנשים.

האדם שחייג למוקד ציין כי ייתכן שהאקדח לא אמתי וכי מי שמחזיק בו עשוי להיות קטין. התובע מקג'ינטי האשים את המוקדן בכך שלא העביר את המידע החיוני לשוטרים.

לקריאה נוספת בנושא
הנתיחה קבעה: הילד השחור שנורה בידי שוטר בקליבלנד נרצח
ארה"ב: בן 12 נופף באקדח צעצוע - ונורה למוות על ידי שוטר

תיעוד: בן ה-12 שיחק באקדח צעצוע - השטר ירה בו למוות
27.11.14. רויטרס
רייס מחזיק באקדח הצעצוע בתיעוד של מצלמות האבטחה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully