וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בקופות החולים: בקרוב - מחסור בחיסונים לשפעת החזירים

28.12.2015 / 20:55

לאחר שנרשם מספר שיא של עשרות אלפי מתחסנים, בקופות הזהירו כי בחלק מהמרפאות כבר אין מנות חיסון להמשך החורף. למרות זאת, קופות החולים לא ממהרות לרכוש חיסונים: "אין סיבה לדאגה, החורף הזה אינו חריג"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

(בהלת החיסונים לשפעת)

קופות החולים דיווחו הערב (שני) על ירידה משמעותית בכמות החיסונים נגד שפעת. זאת, לאחר שאתמול נרשם מספר שיא של מתחסנים נגד המחלה. בקופות אמנם מזהירים כי אם קצב המתחסנים ימשיך להיות דומה, תוך יממה ייגמר מלאי החיסונים הקיים – אך לא ממהרים להזמין מנות חיסון נוספות.

בעקבות הפרסומים על עוד ועוד מקרים של הידבקות בשפעת החזירים, עשרות אלפי בני אדם הגיעו לקופות על מנת להתחסן. מקופת החולים מכבי נמסר כי 16 אלף בני אדם הגיעו למרפאות על מנת להתחסן, והיום נותרו אלפים בודדים של מנות חיסון בסניפי הקופה. בקופת החולים כללית חוסנו אתמול כ-25 אלף בני אדם, ובסניפים ברחבי הארץ נותרו כ-30 אלף מנות – אך בחלק מהמרפאות אין חיסונים כלל. בקופת החולים מאוחדת דווח על 9,434 מתחסנים ועל יתרת חיסונים של כ-30 אלף מנות. לבסוף, בקופת החולים לאומית חוסנו 4,038 בני אדם, ונותרו כ-15 אלף חיסונים.

לקריאה נוספת:
אחרי התפרצות שפעת החזירים: אלפים הגיעו להתחסן
לאחר 11 הידבקויות: חשד לשני מקרים נוספים של שפעת החזירים בצפון
בהלת שפעת החזירים: שלושה בני אדם אושפזו במצב קשה

אנשים מתחסנים לשפעת בסניף קופת חולים לאומית בתל אביב. אבי כהן
עד כה התחסנו 17% מהאוכלוסייה. מתן חיסונים בקופת חולים בתל אביב/אבי כהן

על פי נתוני משרד הבריאות, עד יום חמישי האחרון התחסנו 17% מהאוכלוסייה, כשבחורף הקודם שיעור המתחסנים היה 21%. ואולם, למרות החשש מכך שיאזלו החיסונים, ברוב הקופות לא ממהרים להזמין מנות נוספות. בקופת החולים מכבי, שדווקא ביקשה להזמין עוד חיסונים, טרם התקבלה תשובה בעניין מספק התרופות הפועל בחו"ל. לפי הקופה, חג המולד וערב השנה החדשה דוחים את קבלת התשובה בנושא, שתתקבל רק בשבוע הבא – אז יבחן מצב המתחסנים.

גורם בכיר באחת מקופות החולים מסר כי עד שהחלו הדיווחים על החולים במחלה, כמעט שלא הגיעו אנשים להתחסן נגד השפעת. "היה פרק זמן ארוך להגיע, והקופות אף התקשרו וזימנו אנשים", אמר והוסיף: "נכון לעכשיו, לא נראה שנזמין חיסונים נוספים".

אנשים מתחסנים לשפעת בסניף קופת חולים לאומית בתל אביב. אבי כהן
"לא כדאי לחכות לדקה ה-90". חיסונים במרפאה בתל אביב/אבי כהן

ד"ר מיכל כץ-זייליג, מומחית למחלות זיהומיות בקופת חולים כללית, אמרה כי אינה רואה סיבה לדאגה וללחץ בקרב הציבור בנוגע לחיסונים. "נכון לעכשיו החורף הזה לא חריג מבחינת נגיפי השפעת, כך שלא נראית סיבה לדאגה" אמרה כץ-זייליג. "חשוב להתחסן ואנחנו קוראים לאנשים לא לחכות לדקה ה-90", הוסיפה.

עד כה דווח למשרד הבריאות על 16 חולים בשפעת החזירים שאושפזו בבתי חולים ברחבי הארץ, תשעה מתוכם מאושפזים במצב קשה. בימים אלו נבדק חשד להידבקותם של ארבעה אנשים נוספים במחלה, בהם אדם המטופל בגין סיבוך של שפעת. בשבוע שעבר מתה חיה אסתר אריה בת ה-50 בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה בשל סיבוך של שפעת החזירים, אך ידוע כי היא סבלה ממחלות רקע נוספות.

אנשים מתחסנים לשפעת בסניף קופת חולים לאומית בתל אביב. אבי כהן
עד כה 16 חולי שפעת החזירים אושפזו בארץ השנה. חיסונים בתל אביב/אבי כהן
ביתה של חיה אסתר אריה, שנפטרה משפעת חזירים בבית החולים בילינסון. דצמבר 2015. שי מכלוף
ביתה של האישה שנפטרה משפעת החזירים בשבוע שעבר/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully