וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי קורסיקה הפגינו נגד ערבים והשחיתו מסגד באי: "צאו מפה"

ביום השני ברציפות, מאות מאזרחי האי הצרפתי יצאו בקריאות נגד מוסלמים בעקבות עימותים שפרצו בערב חג המולד, אז תקפו תושבי שיכונים בבירה את אנשי כוחות הביטחון. מושל האי: "ההתנהגות פוגעת בתדמיתנו"

מפגינים אנטי-מוסלמים באי קורסיקה, צרפת, 26 בדצמבר 2015. AP
ההפגנה נערכה חרף איסור של מושל האי. המפגינים בקורסיקה, ביום שבת/AP

מאות בני אדם הפגינו אתמול (ראשון) ברחובות אז'קסיו, בירת האי הצרפתי קורסיקה, לאחר יומיים של אלימות קשה נגד תושביו הערבים והמוסלמים של האי. האלימות וההפגנות החלו בעקבות עימותים שפרצו בערב חג המולד, בין כוחות החירום וכ-20 בני אדם המתגוררים בשיכונים ברובע ז'רדאן דה ל'מפרור, שמחצית מתושביהם ממוצא צפון אפריקני.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, המפגינים קראו "זה ביתנו" ו"ערבים, צאו מפה". ההפגנה נערכה חרף האיסור שהטיל מושל קורסיקה, כריסטוף מירמאן, על קיום מחאות מסוג זה, זאת בשל האלימות שליוותה את ההפגנות הקודמות ברובע.

עוד בוואלה! NEWS:
כוננות בערי אירופה: התקבלה התרעה על פיגוע בחופשת חג המולד
לאחר מתקפת הטרור: ממשלת צרפת מציעה שלילת אזרחות למחבלים
צרפת: המחבל שצילם סלפי עם ראשו של המנהל שלו התאבד בכלא

מסגד שהושחת באי קורסיקה, צרפת, 26 בדצמבר 2015. AP
"בלתי-מתקבל על הדעת". המסגד שהושחת/AP

ביום חמישי האחרון, ערב חג המולד, נפצעו שוטר ושני אנשי כוחות כיבוי האש של האי בעימותים שפרצו בז'רדאן דה ל'מפרור. פרנסואה ללאן, בכיר ברשויות האי, טען כי אחד הבתים בשכונה הוצת במכוון, במטרה לערוך "מארב" לאנשי שירותי החירום.

אחד מאנשי כוחות הכיבוי סיפר כי כ-20 בני אדם, חמושים במוטות ברזל ובמחבטי בייסבול, ניסו לתקוף אותם, אך לא הצליחו לנפץ את חלונות הניידת. שני חשודים בניסיון התקיפה, צעירים בשנות ה-20 לחייהם, נעצרו, וכעת התביעה באי פועלת על מנת לקבוע מה היה חלקם באירוע.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מסגד שהושחת באי קורסיקה, צרפת, 26 בדצמבר 2015. AP
המסגד שהושחת בשכונת ז'רדאן דה ל'מפרור/AP

ביום שלאחר מכן 600 בני אדם התאספו מחוץ למטה המשטרה באז'קסיו, זאת במטרה להפגין תמיכה בכוחות החירום. כ-300 מפגינים מהם עזבו את האזור והתקדמו לעבר רובע השיכונים שבו אירעה המתקפה. הם החלו לקרוא קריאות בגנות ערבים ומוסלמים, והשחיתו את המסגד השכונתי.

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס התייחס לאירועים בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, וטען כי השחתת המסגד "בלתי-מתקבלת על הדעת". הוא אף גינה את "המתקפה הבלתי-נסבלת" על אנשי כוחות החירום. המושל מירמאן הוסיף: "ההתנהגות הזאת חייבת להפסיק. היא פוגעת בתדמיתה של קורסיקה". בבחירות המחוזיות שנערכו בצרפת מוקדם יותר החודש, המפלגה הלאומנית של קורסיקה ניצחה לראשונה בהיסטוריה של האי.

מפגינים אנטי-מוסלמים באי קורסיקה, צרפת, 26 בדצמבר 2015. AP
"ההתנהגות הזו פוגעת בתדמיתה של קורסיקה". המפגינים ברובע השיכונים, שלשום/AP
מפגינים אנטי-מוסלמים באי קורסיקה, צרפת, 26 בדצמבר 2015. AP
המפגינים בז'רדאן דה ל'מפרור, שלשום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully