וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: המחבל שצילם סלפי עם ראשו של המנהל שלו התאבד בכלא

23.12.2015 / 14:43

יאסין סלאחי, שניסה לפוצץ בקיץ האחרון מפעל באזור ליון, נמצא תלוי בתאו. הוא הכחיש כי רצח את המנהל שלו ממניעים פוליטיים, אך שלח תמונה של ראשו הערוף לאזרח המדינה שהצטרף לדאעש בסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

יאסין סלאחי, אסיר שערף את ראשו של המנהל שלו באזור ליון בחודש יוני, התאבד בתלייה בתאו בכלא – כך מסר היום (רביעי) דובר מטעם בית הכלא. הרשויות בצרפת טענו כי סלאחי בן ה-35 חבר לארגונים איסלאמיים קיצוניים, אך הוא הכחיש כי רצח את מנהל המפעל ממניעים פוליטיים וטען כי עשה זאת לאחר ויכוח עמו.

סלאחי נעצר בחודש יוני במפעל של חברת כימיקליים אמריקנית, שבסמוך לו נמצא ראשו של המנהל ולידו דגלים שחורים המזוהים עם קיצונית איסלאמית. הוא ניסה לפצוף את המקום, אך לא הצליח בכך. התקרית אירעה באותו יום שבו התרחש פיגוע ירי קטלני בעיירת הנופש סוסה בתוניסיה ופיגוע תופת במסגד בכווית, ובזמן שצרפת הייתה עוד בכוננות גבוהה בשל הטבח ב"שרלי הבדו" בחודש ינואר.

בחינת הטלפון האישי של סלאחי העלתה כי הוא צילם את עצמו לצד ראשו הערוף של המנהל לפני מעצרו ושלח אותה לאזרח צרפתי שהצטרף לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה. הרשויות בצרפת הגדירו את סלאחי כמי שעשוי לעבור הקצנה דתית בין 2006 ל-2008, אולם לא היה לו עבר פלילי והוא לא הראה סימנים לכך שהוא מתכנן פיגועים.

לקריאה נוספת בנושא
נמשכת חקירת המחבל מצרפת; "צילם סלפי עם הגופה חסרת הראש"
צרפת: מתקפת טרור במפעל גז, גופה כרותת ראש נמצאה במקום

שוטר סמוך לזירת הפיגוע במפעל "אייר פרודקטס" באזור ליון שבצרפת, יוני 2015. רויטרס
זירת המפעל שבו עבד סלאחי לאחר ניסיונו לפוצץ אותו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully