וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת ההרוג מירי שוטרות בפיגוע בי-ם: "לא כועסת, הן עשו את המוטל עליהן"

27.12.2015 / 0:49

לאחר שבתו בת ה-16 של עופר בן ארי אמרה ביום הפיגוע כי אביה "נרצח סתם", מבהירה בתו הבכורה כי למשפחה אין טענות לשוטרות מג"ב שירו בו בשוגג כשניסו לפגוע במחבל. "אני בטוחה שהוא היה מצדד במה שהן עשו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

(הלווייתו של עופר בן ארי, שלשום)

משפחתו של עופר בן ארי, שנהרג מאש מג"ב בפיגוע הדקירה שאירע ביום רביעי בשער יפו, ביקשה להבהיר אמש (שבת) כי אין לה טענות כלפי שוטרות משמר הגבול שירו בו בשוגג, כשניסו לפגוע במחבל.

"אני לא כועסת כלל על השוטרות, הן עשו את המוטל עליהן וניסו לנטרל את המחבל", אמרה אופק בן ארי, בתו הבכורה של עופר. "אבא היה גיבור ואני בטוחה שהיה מצדד במה שהן עשו".

"אני מאוד אשמח לדבר איתן", הוסיפה. "אני מנסה נורא להבין מה עובר עליהן ואני לא מסוגלת לדמיין אילו רגשי אשמה וחרטה תוקפים אותן. אנחנו אפילו יותר נשמח אם הן יגיעו ויספרו אפילו רק בשביל להרגיע אותן ולהגיד שאנחנו לא כועסים. להפך".

עוד בוואלה! NEWS:
"כדור אחד פילח גופך": ההרוג מהפיגוע בירושלים הובא למנוחות
בתו של ההרוג מירי מג"ב בפיגוע בירושלים: "אבא נרצח סתם"
פיגוע הדמים בבירה: ראובן נרצח בדרך מהישיבה, עופר רץ לסייע

עופר בן ארי, הרוג מפיגוע הדקירה בשער יפו, ירושלים. דצמבר 2015. באדיבות המשפחה
עופר בן ארי ובתו גאיה/באדיבות המשפחה

לפני יומיים הביעה גאיה, בתו בת ה-16 של עופר, כעס על המעשה שבגללו מת אביה."זה קשה ולא מעכלים את זה שאדם כל כך מדהים מת. זה לא נתפס. סתם רצחו אותו", אמרה לאולפן וואלה! NEWS. "אבא שלי לא היווה איום לאף אחד".

מנגד, בן דודו איציק בן חמו, הבהיר: "צריך לנטרל ולחסל כל מי שמנסה לפגוע, ואני מבין שקשה מאוד להבדיל בין מחבל לאזרח בלהט האירוע".

בן ארי ראה את שני המחבלים שמנסים לדקור את העוברים והשנים במקום, והגיע בריצה כדי לסייע. הוא נאבק במחבלים, אבל אז נורה על ידי אחת משוטרות מג"ב שהיו בזירה. בפיגוע נהרג גם ראובן בירמאכר שנפצע אנושות מדקירות המחבלים ומת כמה שעות לאחר מכן.

זירת פיגוע הדקירה, סמוך לשער יפו, ירושלים. 23 בדצמבר 2015. הלל מאיר, תצפית TPS
זירת הפיגוע בירושלים, שלשום/תצפית TPS, הלל מאיר

"בן ארי נלחם בידיים חשופות", סיפר שלשום סגן-ניצב אסי אהרוני, דובר מחוז ירושלים, בהלווייתו של בן ארי. "ככל שאנחנו מבינים את האירוע, שני מחבלים זיהו הזדמנות לפיגוע והתחילו במסע רצח. עופר ירד מהרכב ונאבק במחבלים. שוטרות שנמצאות מרחק קצר מהאירוע מבחינות באזרחים שרצים בבהלה והן רצות לכיוון לחתור למגע. הן צמצמו את הפער לטווח אפס ויורות ירי מדויק. לצערי, הירי הזה כדור אחד פוגע גם בעופר שחודר לקו האש שלהן".

אהרוני ביקש להבהיר כי "לא מדובר בטעות בזיהוי". זאת משום ש"הוא לא נורה בגבו. יש קליע שחדר באזור הבטן וזה הקליע שלצערי הביא למותו". הוא הבהיר כי "השוטרים פועלים בשטח וצריכים לנטרל רוצח אכזר, מחבל שפועל בזירה. הם מאומנים ומיומנים לפעול בדיוק בסיטואציה הזאת. הן לא זיהו את עופר כמחבל, הן זיהו את המחבלים ומבצעות ירי. אין פה ירי שמכוון לעבר עופר, וזה עולה מעדויות של עדי ראיה ושל השוטרות".

(עדכון ראשון: 22:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully