וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כדור אחד פילח גופך": ההרוג מהפיגוע בירושלים הובא למנוחות

דב גיל-הר ומשה שטיינמץ

24.12.2015 / 14:51

אשתו של עופר בן ארי, שמת מאש לוחמות מג"ב ספדה לו: "הותרת צוואה להמשיך בדרך של שלום". בתו: "אני מספידה אותך במקום לראות איתך טלוויזיה". דובר מחוז ירושלים: "לא הייתה טעות בזיהוי, הוא נכנס לקו האש"

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

הלווייתו של עופר בן ארי שנהרג אתמול מירי של שוטרות מג"ב במהלך פיגוע הדקירה בשער יפו שבירושלים התקיימה היום (חמישי) בהר המנוחות בירושלים. "לא משנה כמה יקחו מאיתנו וכמה נאבד, התקווה והאומץ והנחישות צריכים להיות קו מנחה בחיינו", ספדה לו אשתו, יפעת.

"לא הספקתי להיפרד ממך. אם הייתי צריכה לתאר אותך בכמה מילים - בעלי היה רחום וחנון ארך אפיים ורב חסד", המשיכה. "נותרנו פעורי פה. לא חלמנו שכדור אחד בלחיצה רפה יפלח את גופך. בכל הכוח התנפלת ושם זה נגמר, עבורך ועבורנו, בדרכך הותרת לנו צוואה להמשיך בדרך של שלום. לעולם דגלת באהבת חינם. את מה שנתת אף מרצח לא יקח. אני מודה לך על השנים היפות לצדך".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
שיפור במצבו של הפצוע קשה מפיגוע הדקירה בשער יפו בירושלים
בתו של ההרוג מירי מג"ב בפיגוע בירושלים: "אבא נרצח סתם"
פיגוע הדמים בבירה: ראובן נרצח בדרך מהישיבה, עופר רץ לסייע

עופר בן ארי, הרוג מפיגוע הדקירה בשער יפו, ירושלים. דצמבר 2015. באדיבות המשפחה
"אין פה ירי שמכוון לעבר עופר". עופר בן ארי עם בתו גאיה/באדיבות המשפחה

גאיה, בתו בת ה-16 של בן ארי, ספדה לו גם כן: "אבא שלי, איך אני בכלל כותבת? מה רושמים? מי האמין שתלך ולא תחזור? השארת את כולם לבד. מי יקנה לנו? מי יפנק אותנו? מי יצעק עלי כשאני מגיעה מאוחר הביתה?".

"אני מספידה אותך עכשיו, אבא שלי, במקום לשבת איתך ולראות טלוויזיה", המשיכה. "כשסיפרו לי שזה קרה התמוטטתי. אני היום קוברת אותך, ילדה בת 16 קוברת את אבא שלה, פשוט לא יאמן. לפני כמה שנים שרתי לך את 'אבא' של שלומי שבת והתחלת לבכות. הדבר היחיד שרצית זה שאצליח בלימודים. סליחה אבא שלא תהיה איתי ולא תלווה אותי בחתונה ולא תראה את הילדים שלי. אני יתומה. אתה אדם מצחיק, מיוחד וטוב. אוהבת אותך".

ראש עיירית ירושלים ניר ברקת אמר בהלוויה: "החלטתו של עופר לעזוב את רכבו ולרוץ להתעמת עם המחבלים הייתה אופיו. עופר היה איש עם לב זהב, אדם עם לב ארי. למרות שהלב נשבר ישנה המורשת המדהימה שהותיר אחריו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בן דודו של בן ארי: "מבין שבלהט האירוע קשה להבדיל בין מחבל לאזרח"

בן דודו של בן ארי, איציק בן חמו, טען היום בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי "עופר יצא מהרכב כדי להילחם במחבלים. הוא היה גיבור, אבל השוטרות חשבו שמדובר במחבל". לדבריו, "הן ירו כדי לפגוע בו. אני חושב ששוטרות מג"ב מספיק מיומנות כדי לירות לפלג גוף תחתון".

חרף הביקורת על התנהלות שוטרות מג"ב, שהובילה למותו של בן ארי, בן דודו בן חמו הבהיר כי "אף שמדובר בטעות קשה ואיומה, אני סבור שאירוע כזה חייב להסתיים במותו של המחבל, אין דרך אחרת". לדבריו, "היה יכול להיות פיגוע בהיקפים הרבה יותר גדולים. צריך לנטרל ולחסל כל מי שמנסה לפגוע, ואני מבין שקשה מאוד להבדיל בין מחבל לאזרח בלהט האירוע".

בן ארי ראה את שני המחבלים שמנסים לדקור את העוברים והשנים במקום, והגיע בריצה כדי לסייע. הוא נאבק במחבלים, אבל אז נורה על ידי אחת משוטרות מג"ב שהיו בזירה. בפיגוע נהרג גם ראובן בירמאכר שנפצע אנושות מדקירות המחבלים ומת כמה שעות לאחר מכן.

גופתו של עופר בן ארי, נרצח על יד מחבל בירושלים, בזמן הלוויה. רוני כנפו
"ילדה בת 16 קוברת את אבא שלה". עופר בן ארי מובא למנוחות, היום/רוני כנפו

"בן ארי נלחם בידיים חשופות", סיפר סגן-ניצב אסי אהרוני, דובר מחוז ירושלים שמכיר אישית את בן ארי. הוא סיפר: "ככל שאנחנו מבינים את האירוע, שני מחבלים זיהו הזדמנות לפיגוע והתחילו במסע רצח. עופר ירד מהרכב ונאבק במחבלים. שוטרות שנמצאות מרחק קצר מהאירוע מבחינות באזרחים שרצים בבהלה והן רצות לכיוון לחתור למגע. הן צמצמו את הפער לטווח אפס ויורות ירי מדויק. לצערי, הירי הזה כדור אחד פוגע גם בעופר שחודר לקו האש שלהן".

אהרוני ביקש להבהיר כי "לא מדובר בטעות בזיהוי". זאת משום ש"הוא לא נורה בגבו. יש קליע שחדר באזור הבטן וזה הקליע שלצערי הביא למותו". הוא הבהיר כי "השוטרים פועלים בשטח וצריכים לנטרל רוצח אכזר, מחבל שפועל בזירה. הם מאומנים ומיומנים לפעול בדיוק בסיטואציה הזאת. הן לא זיהו את עופר כמחבל, הן זיהו את המחבלים ומבצעות ירי. אין פה ירי שמכוון לעבר עופר, וזה עולה מעדויות של עדי ראיה ושל השוטרות".

פינוי פצועים מפיגוע הדקירה בשער יפו בירושלים. בי"ח שערי צדק. 23 בדצמבר 2015. יואב דודקביץ'
"השוטרים מיומנים ומאומנים". פינוי הפצועים מזירת הפיגוע, אתמול/יואב דודקביץ'

הפיגוע בוצע בידי שני מחבלים בני 20, תושבי מחנה הפליטים קלנדיה. האחד חוסל בזירה ואילו השני מת מאוחר יותר מפצעיו בבית החולים הדסה עין כרם בעיר. השניים, ענאן אבו חבסה ועיסא עסאף, הם אסירים משוחררים שריצו עונש מאסר בכלא הישראלי. בפיגוע נפצע גם אדם נוסף באורח קשה, ומצבו הבוקר השתפר והתייצב.

(עדכון ראשון: 13:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully