וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למה הרגו אותו?": חיילים מצרים ירו למוות בצעיר ששחה מעזה

כוחות של צבא מצרים הרגו פלסטיני מעורער בנפשו שנכנס למי הים התיכון ועבר את הגבול. משרד הפנים הפלסטיני ברצועת עזה דורש חקירה: "הוצאה להורג בדם קר". משפחתו של מנגיסטו, הישראלי שמוחזק בעזה, התייחסה למקרה: "מצרים על מותו"

ספק 500

כוחות של צבא מצרים ירו אתמול (שישי) למוות בצעיר פלסטיני מעורער בנפשו, ששחה במי הים התיכון וחצה את הגבול ונכנס למים הטריטוריאליים של מצרים. משרד הפנים הפלסטיני ברצועת עזה האשים היום את הכוחות המצריים בהריגתו של הצעיר, ודרש מקהיר לפתוח בחקירת המקרה. "אין כל ספק כי מדובר בהוצאה להורג לאור היום ובדם קר", מסר דובר משרד הפנים של ממשלת חמאס, עיאד אל-בוזום.

בתיעוד המקרה שפורסם ברשת "אל-ג'זירה", נראה הצעיר העירום משתכשך במי הים התיכון, עד שחצה את גדר הגבול ונכנס לשטח מצרים. אז נורו לעברו כמה כדורים, עד שהוא מת, בעודו במים. בסרטון שפורסם נראה אדם נוסף שנמצא על החוף, וככל הנראה מנסה לסמן לכוחות הביטחון המצריים להפסיק לירות לעברו. לבסוף, גופתו של הצעיר, שזהותו לא פורסמה, נמשתה מהמים. משרד הפנים המצרי טרם התייחס לתקרית.

עוד בוואלה! NEWS:
בכירים בטורקיה: "התנאי לפיוס - גישה בלתי מוגבלת לעזה"
חמאס ימשיך לתכנן פיגועי התאבדות בישראל: המטרה - פירוק הרשות
מצרים נלחמת בהברחות: השמידה 20 מנהרות והחרימה מאות כלי נשק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אדם נוסף ניסה לעצור את הירי. גופת הצעיר נמשית מהמים על ידי החיילים/מערכת וואלה!, צילום מסך

המקרה עורר סערה ברשתות החברתיות, וגולשים רבים יצאו נגד התנהלותם של הכוחות המצריים. תחת התגית "למה הרגו אותו?", הביעו הגולשים ביקורת על הוצאתו להורג של הצעיר המעורער בנפשו. קריקטורה שפורסמה בנושא מציגה את הציג ההרוג, לצד הכיתוב "כנסו למצרים, בעזרת האל", בהתייחסות לסיפור המקראי על בני ישראל שירדו למצרים עקב הרעב שהיה בארץ כנען. זאת, ברמיזה למשבר ההומניטרי הקשה ברצועת עזה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כנסו למצרים, בעזרת האל". קריקטורה שפורסמה היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

משפחתו של אברה מנגיסטו, הצעיר הישראלי שמוחזק על ידי חמאס ברצועת עזה, התייחסה הערב לרציחתו של הצעיר הפלסטיני. "לפני שנה ושלושה חודשים חצה אברה מנגיסטו את הגבול לעזה מאותן סיבות", אמרו בני המשפחה והוסיפו כי "במקום להחזיר את אברה למשפחתו, כפי שמצופה מכל אדם או גוף שלטוני אחר, החמאס מחזיק אותו בידיו מבלי שהוא מוכן למסור כל מידע על מצבו".

עוד נמסר ממשפחת מנגיסטו: "אנו קוראים לקהילה הבינלאומית להתערב ולכפות על החמאס את אותם סטנדרטים אנושיים מינימליים שהוא דורש מאחרים. אנו מצרים על מותו הטרגי של הצעיר העזתי ומשתתפים בצער המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully