וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11% נשים, הרוב צעירים: זינוק במספר המועמדים לבחירות באיראן

12 אלף מועמדים נרשמו לבחירות לפרלמנט - המספר הגבוה ביותר מאז המהפכה ב-1979 ועלייה של 70% לעומת הבחירות הקודמות. בין הסיבות לפסילת מועמדים: דחיית דת האיסלאם

הפרלמנט האיראני. AP
יותר נשים ויותר צעירים הגישו מועמדות. הפרלמנט האיראני/AP

יותר מ-12 אלף מועמדים נרשמו לבחירות לפרלמנט באיראן, הצפויות להתקיים בפברואר, המספר הגבוה ביותר מאז המהפכה ב-1979 – כך דיווחו היום (שבת) כלי תקשורת במדינה. לפי משרד הפנים בטהראן, מדובר בעלייה של כ-70% בכמות המועמדים לעומת הבחירות האחרונות ב-2012, שבהן ניסו את מזלם 5,200 בני אדם. בסופו של דבר, שני שליש מתוכם אכן התמודדו.

בין המועמדים, 11% הן נשים המקוות לתפוס מקום מתוך 290 מושבי בית הנבחרים, עלייה של 3% מהבחירות הקודמות. 73% מהמועמדים הם מתחת לגיל 50, לעומת 67% בלבד בקבוצת גיל זו בבחירות הקודמות. בין הנרשמים נמצאים גם שרים בממשלותיהם של שני הנשיאים לשעבר, מוחמד חטמי ומחמוד אחמדיניג'אד.

רשימת המועמדים הסופית צפויה להצטמצם, לאחר שמועצת שומרי החוקה, הגוף המשפטי שנועד לבדוק את הרקע של המועמדים לפרלמנט ואת מצעם האידיאולוגי, תטיל וטו על חלקם.

עוד ידיעות מהעולם:
בכירים בטורקיה: "התנאי לפיוס - גישה בלתי מוגבלת לעזה"
מנהיג ארגון מורדים חוסל בתקיפה אווירית בפאתי דמשק
הסכם נדיר: אלפי לוחמי ג'בהת א-נוסרה ודאעש יתפנו מדמשק

נשיא איראן חסן רוחאני נואם בטקס לציון "יום הטכנולוגיה הגרעינית", אפריל 2015. AP
יזדקק לתמיכה של רוב המחוקקים להעברת רפורמות. רוחאני/AP

הרשימה שתתפרסם ב-9 בפברואר תכלול מועמדים בעלי תואר שני בלבד, התומכים בעקרונותיה של הרפובליקה האיסלאמית. סיבות לפסילתם של מועמדים הן סימנים להתנגדות או דחיית דת האיסלאם, וכן קיום קשרים עם מפלגות פוליטיות שהוצאו מחוץ לחוק.

ההצבעה לפרלמנט תתקיים ב-26 בפברואר, באותו היום שבו יתקיימו הבחירות למועצת המומחים, המפקחת על פעולותיו של המנהיג העליון עלי חמינאי. המועצה אחראית גם על בחירת מחליף למקרה שחמינאי בן ה-76 ילך לעולמו. לגוף זה, שבו 88 צירים, הגישו מועמדות 801 בני אדם - כולל נשיא המדינה חסן רוחאני וכמה מבני בריתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשים איראניות מצביעות בבחירות לנשיאות ב-2013.. AP
מועצת שומרי החוקה תאשר את רשימת המועמדים הסופית. נשים בטהראן/AP

רוחאני, שנכנס לתפקידו ב-2013, הקדיש מאמצים רבים בשנתיים האחרונות במשא ומתן שהסתיים בחתימה על הסכם הגרעין עם שש המעצמות בחודש יולי. במסגרת ההסכם, הוסרו הסנקציות הכלכליות שהוטלו על המדינה בתגובה לפיתוח נשק גרעיני מצדה.

סבב הבחירות הבא לנשיאות יהיה ב-2017, ורוחאני מתכנן ככל הנראה להקדיש את שארית הקדנציה שלו להעברת רפורמות חברתיות וכלכליות. לצורך כך, הוא מקווה להשיג תמיכה של רוב המחוקקים בפרלמנט הבא, בעוד שבפרלמנט הנוכחי היה צריך להתמודד עם מתנגדים רבים מהאופוזיציה השמרנית, שאף התנגדו להסכם הגרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully