וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "תמיכת מנהיג האופוזיציה הפרו-כורדית ברוסיה - בגידה"

על רקע המתיחות בין מוסקבה לאנקרה, ראש הממשלה דאווטאולו גינה את ביקורו של ראש מפלגת HDP ברוסיה: "בגידה באנושות כולה". שר החוץ של רוסיה: "נשתף פעולה עם המיליציות הכורדיות הנאבקות בדאעש". בכיר כורדי: "חזרנו למצב מלחמה מול טורקיה"

צילום: רוסיה, עריכה: טל רזניק

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו האשים היום (חמישי) בבגידה את ראש מפלגת האופוזיציה הפרו-כורדית (HDP), סלאחטין דמירטש. זאת, לאחר שזה העביר ביקורת על הפלת מטוס הקרב הרוסי בידי חיל האוויר של טורקיה בחודש שעבר בגבול סוריה-טורקיה בעת ביקור רשמי במוסקבה. יום לאחר פגישתו של דמירטש עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב, אמר דאווטאולו בכינוס של אנשי עסקים בבירה אנקרה כי "הם לוקחים את הצד של מי שנגד טורקיה. דבריו של דמירטש במוסקבה, שטען שיירוט המטוס היה טעות, הם חרפה גמורה ובגידה".

לטענתו של דאווטאולו, "החובה המרכזית שלנו היא להרים קול צעקה נגד האכזריות הרוסית. התמיכה ברוסיה בשעה שזו הורגת אזרחים בסוריה אינה רק בגידה באומה, אלא באנושות כולה". גורמים כורדים, מנגד, הביעו בחודשים האחרונים ביקורת חריפה על הממשלה באנקרה, בטענה כי היא מפעילה כוחות צבא נגד המיליציות הכורדיות בסוריה ובעיראק – במקום נגד לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

עוד בוואלה! NEWS:
69 אנשי המחתרת הכורדית נהרגו בלחימה מול הצבא בטורקיה
קרי נפגש עם פוטין ולברוב: "יכולים להביא לשינוי בסוריה"
רוסיה: נוכחות החיילים הטורקים בעיראק - "פלישה בלתי-חוקית"

פגישת סרגייי לברוב וסלאחטין דמירטש, מוסקבה, 23 בדצמבר 2015. רויטרס
"הממשל הטורקי רק פועל לחיסול התנועה הכורדית". לברוב ודמירטש, אתמול במוסקבה/רויטרס

מלבד אמירתו של דמירטש, שעוררה את זעמה של אנקרה בעיצומו של המשבר החמור ביחסים עם מוסקבה, שר החוץ לברוב הביע בפני המנהיג הכורדי את תמיכת מוסקבה במיליציות הכורדיות הנאבקות בדאעש. "אנו יודעים שהכורדים בעיראק ובסוריה נלחמים בדאעש ובארגונים קיצוניים אחרים", אמר לברוב במהלך הפגישה, על פי ההודעה שפרסמה לשכתו. "רוסיה מוכנה לשתף פעולה עם כל אלה שנאבקים באיום שהם מהווים".

על רקע עימותים קשים בין כוחות הביטחון הטורקיים למפגינים כורדים ולכוחות המיליציות הכורדיות בטורקיה, בעיראק ובסוריה, אמר היום ג'מיל באיק, בכיר המיליציה הכורדית (PKK), הפועלת באזורים הכורדיים בטורקיה ובעיראק, בריאיון לעיתון הצרפתי "לה מונד" כי כל ערוצי התקשורת בין אנקרה למורדים הכורדים נסגרו. "אין שום קשר בינינו, ושבנו למעשה למצב מלחמה", טען.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עימותים בין אזרחים לכוחות הביטחון במחוז סור, דיארבקיר, טורקיה, 22 בדצמבר 2015. רויטרס
"מאבק קיומי". עימותים בבירת כורדיסטן הטורקית, דיארבקיר, השבוע/רויטרס
עימותים בין אזרחים לכוחות הביטחון במחוז סור, דיארבקיר, טורקיה, 22 בדצמבר 2015. רויטרס
127 לוחמים כורדים נהרגו. עימותים בדיארבקיר/רויטרס

"הממשל הטורקי כבר לא מנסה לשאת ולתת כדי להגיע לפתרון, אלא רק פועל לחיסול התנועה הכורדית", הוסיף באיק, והגדיר את פעילויותיה של ה-PKK "מאבק קיומי". הוא הוסיף כי "בקרוב נכריז על הקמת חזית מהפכנית עם ארגונים אחרים בטורקיה ומחוץ לה, שישתתפו במאבק שלנו, ויילחמו יחד עמנו בממשל. במצב הנוכחי, אין כל סיבה שנפסיק את מאבקנו המזוין נגד הממשל".

לאחר כשנתיים של הפסקת אש, העימותים בין כוחות הביטחון הטורקיים והמיליציות הכורדיות התחדשו בקיץ האחרון, עם הכרזת המלחמה של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן נגד ה-PKK. בשבועות האחרונים עורכים כוחות הצבא מבצע נרחב בדרום-מזרח טורקיה, ובעיקר בבירת האזור הכורדי, דיארבקיר. 127 לוחמים כורדים נהרגו בשבוע האחרון, ועוצר הוטל על עיירות כורדיות רבות.

עימותים בין כוחות המשטרה למפגינים פרו-כורדים באיסטנבול

רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully