וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש שנים אחרי שפרשה: השופטת שהרשיעה את רמון חוזרת לבית המשפט

בצעד חריג ויוצא דופן, חוזרת השופטת חיותה כוחן לכהן כשופטת מעצרים בבית משפט השלום בתל אביב - תפקיד בכיר פחות מזה שפרשה ממנו. כהונתה היתה רווית סערות תקשורתיות, בין היתר כשביקרה את התנהלות התקשורת במשפטו של חיים רמון, מה שעיכב את קידומה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוזרת לכס השיפוט. השופטת כוחן/מערכת וואלה!, צילום מסך

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לשעבר, חיותה כוחן, שפרשה לפני כחמש שנים לגמלאות, צפויה לחזור בשבוע הבא לכס השיפוט באולם המעצרים של בית משפט השלום בתל אביב – כך נודע לוואלה! NEWS. מדובר בפעם הראשונה שבה שופטת הנמצאת בגמלאות חוזרת לכהן בתפקיד זה, שאותו תמלא אחת לשבוע.

כוחן מוגדרת כיום כ"שופט עמית" - שופט שפרש לגמלאות אך חוזר לכהן במשרה חלקית על מנת להקל על העומס הקיים במערכת המשפט בארץ. בדרך כלל מדובר בשופטים שיושבים בוועדות שונות, ולא מתעסקים בפועל בתיקי משפחה או בתיקים אזרחיים, על אחת כמה וכמה לא מכהנים כשופטים בתיקי מעצרים. כוחן פרשה כשופטת בכירה בבית המשפט המחוזי, אולם באולם המעצרים - אליו היא חוזרת - בדרך כלל מכהנים שופטים צעירים.

עוד בוואלה! NEWS:
הפועלים שעבדו עם המחבל חוששים: "רק רוצים לעבוד"
"תכירי, זה האבא החדש שלך": הציע את בתו התינוקת למכירה
לאחר 11 הידבקויות: חשד למקרים נוספים של שפעת החזירים בצפון

חיים רמון בעלים הפועל תל אביב. קובי אליהו
המשפט היה קפיצת מדרגה מבחינת התקשורת. רמון/קובי אליהו

השופטת כוחן עוררה כמה וכמה סערות במהלך הקריירה: היא עמדה בראש הרכב השופטים שהרשיע בשנת 2007 את השר לשעבר חיים רמון בביצוע מעשה מגונה. קידומה לשופטת בבית המשפט המחוזי עוכב לאחר שהסעירה את הזירה התקשורתית-משפטית כשהתבטאה באופן חריג בנושא האחרון. "משפט רמון היה קפיצת מדרגה מבחינת התקשורת", אמרה אז, "הייתה אג'נדה ברורה שרמון יזוכה, והייתה חציית קו אדום בצורה בוטה". לדבריה, "הייתה לי ביקורת רבה על התקשורת שעזרה לייצר שלוש עדות שקר, והכרעת הדין שלי הייתה שונה מהאג'נדה התקשורתית".

כשבוע לאחר מכן זומנה השופטת כוחן ללשכתה של נשיאת בית משפט השלום בתל אביב דאז, השופטת בדימוס זיוה הדסי הרמן, וזו הודיעה לה כי היא לא תמונה לשופטת בבית המשפט המחוזי בעיר – מינוי לו חיכתה זמן רב. לבסוף, מונתה השופטת כוחן כמינוי אישי של שר המשפטים דאז יעקב נאמן ושל נשיאת בית המשפט העליון באותם ימים, השופטת דורית בייניש. אולם שנה בלבד לאחר המינוי נאלצה השופטת כוחן לפרוש מתפקידה כשהגיעה לגיל הפרישה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

השופטת שלא היססה להתבטא בתקשורת

בחמש השנים האחרונות לא היססה השופטת כוחן להתבטא בתקשורת, גם לגבי תיקים שעדיין מנוהלים בבתי המשפט. בנוגע לעבירות השחיתות שבהן הורשע ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, אמרה טרם הרשעתו בתיק טלנסקי שאסור לו לשוב לחיים הציבוריים, גם אם יזוכה מאשמה. כמו כן, לאחר הרשעתו בפרשת הולילנד, אמרה השופטת כוחן כי העונש שקיבל ראוי לשחיתות הגדולה שביצע אולמרט, ונחשפה בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully