וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים שעבדו עם המחבל מהפיגוע באריאל חוששים: "רק רוצים לעבוד"

24.12.2015 / 17:51

2,000 פלסטינים מועסקים באזור התעשייה שבו עבד המחבל שפצע היום שניים באורח קל ובינוני. רבים מהם רק מקווים כעת שהסערה תחלוף במהרה מבלי שייפגעו. "אנחנו והיהודים חיים יחד, עובדים יחד, אוכלים יחד"

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

(המאבטחת שחיסלה את המחבל: "יריתי בו עד שנפל")

2,000 פלסטינים מועסקים באזור התעשייה אריאל, שבו עבד המחבל שדקר שני צעירים היום (חמישי) ופצע אותם קל ובינוני. רבים מהם מחכים כעת בנשימה עצורה שהסערה תחלוף על מנת שלא יילקחו להם היתרי העבודה ופרנסתם תיפגע. "אנחנו לא חיות שהורגים אחד את השני. אנו חיים פה יחד ועובדים ביחד. עכשיו אני פוחד שזה יפגע לנו בעבודה, וגם לא נעים לי מהאנשים פה כשדבר כזה קורה", סיפר לוואלה! NEWS אחמד, שעובד כארבע שנים באזור התעשייה.

שעות אחדות לאחר הפיגוע שביצע מוחמד זהראן, בן 22 מכפר פלסטיני שבמערב השומרון, צוותים רבים עדיין עוסקים בניקיון הזירה, ראיה אילמת למאבק שהתרחש במקום בשעות הבוקר. חיילי צה"ל מסייעים באבטחת הכניסה לאזור התעשייה, ולאחר הפיגוע – הם בודקים מכוניות ופלסטינים גם ביציאה מהמקום. פועל פלסטיני שמגיע למתחם נעצר מרחוק לשמע הוראת המאבטח ועובר בידוק שלוקח קצת יותר מהרגיל. לאחר מכן, הוא ממשיך ביום העבודה שלו כרגיל.

עוד בוואלה! NEWS:
תושב ירושלים חשוד שהציע את בתו התינוקת למכירה: "מחוסנת ובריאה"
לאחר 11 הידבקויות: חשד לשני מקרים נוספים של שפעת החזירים בצפון
היועמ"ש החליט: נסגר התיק נגד ניצב ריטמן שנחשד בהטרדה מינית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אולי לא יאפשרו לנו להגיע במכוניות?". הכניסה לאזור התעשייה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחניון הצמוד חונים עשרות רכבים פלסטיניים שהגיעו כמו מידי יום לעבודה. "אני מפחד שניפגע עכשיו. אולי לא יאפשרו לנו לבוא במכוניות יותר?", תהה מוחמד, אחד מהפועלים במקום. "זה לא טוב. לא עושים דבר כזה. צריך להמשיך לעבוד יחד, להתפרנס. זה מה שבסך הכול אנחנו רוצים ודברים כאלה לא עושים".

אחמד הוסיף כי הפיגועים מהווים סכנה ליהודים וגם לפלסטינים. "אנשים שעושים דברים כאלה לא מעריכים את החיים ואת בני האדם. אין להם שכל", אמר. "כל מי שחושב על מחר ועל הילדים שלו, לא עושה דבר כזה. מה יוצא מזה? הוא יבוא לעשות דבר כזה וימות. מה יוצא מזה? רק רע". הוא התייחס גם לערך של דו-קיום במקום העבודה. "זו סכנה. אנחנו בני אדם, בני דודים, עובדים ביחד ואוכלים ביחד. אני עובד עם עוד פועלים גם יהודים יחד. מה שווה לרצוח או לפגוע במישהו?".

פיגוע אריאל 24 דצמבר 12. נדב גולדשטיין, תצפית TPS
"מי שחושב על המחר לא עושה דבר כזה". גופת המחבל בזירה/תצפית TPS, נדב גולדשטיין

רפעאת עובד באזור התעשייה אריאל בשלוש השנים האחרונות, ולפני כן עבד שבע שנים באזור התעשייה הסמוך ברקן. בשעה הזאת, לאחר האירוע, המשפחה שלו חשובה לו יותר מהכול. "יש לי רישיון עבודה ולא מעניין אותי - אני בא לפה לעבוד בשביל להביא לחם למשפחה. אני מקווה שלא יפגעו לנו ברישיון בגלל מה שקרה. אנחנו רוצים להמשיך לעבוד כרגיל, בשביל האוכל. ולא טוב שיש דברים כאלה", אמר. הוא הוסיף כי ייתכן שלמחבל הייתה בעיה עם משפחתו, ולכן ניסה לרצוח יהודים. "יש אנשים דפוקים. אולי יש לו בעיה עם המשפחה שלו ובגלל זה עשה את זה. אני לא ידוע מה קרה ולמה זה קרה, אולי הוא משוגע. זה לא הגיוני. אני לא יודע למה הוא עשה את זה".

מנהל המפעל שבו עבד המחבל, סיפר כי הוא שקט לגבי העובדים שלו וכי זהראן לא הגיע באופן סדיר לעבודה בשבועות האחרונים. "יש לי עשרות פועלים פלסטינים והכל עובד כמו שצריך ללא בעיות. את המחבל לא ראיתי כבר כחודש, הוא נסע לסעודיה לחג ולמרות שחזר לפני כשבועיים, לפי מה שהבנתי הוא לא הגיע לעבודה", אמר. "הבנתי הוא נכנס היום לאזור התעשייה אבל למפעל הוא לא הגיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully