וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: בגלל סיגריה – עימות אלים בין אסיר לסוהר בכלא אשל

הסוהר ביקש מהאסיר הביטחוני מוחמד זווארה, שהסתובב ללא אזיקים, לכבות סיגריה – אך האחרון נשף בפניו עשן בזלזול. גורמים בשב"ס: "הסוהר לא קיבל גיבוי מהכלא, הם חוששים שזווארה יעורר מהומה"

עריכה: גדי וינסטוק

עימות אלים בין סוהר של יחידת נחשון בשב"ס לאסיר ביטחוני פרץ בשבוע שעבר בכלא אשל – ותועד במצלמות האבטחה של בית הסוהר. השניים החלו לדחוף זה את זה לאחר שהסוהר ביקש מהאסיר, מוחמד זווארה, לכבות סיגריה – ובתגובה, האחרון נשף עשן לעבר הסוהר. השניים הגישו תלונות במשטרה זה על זה, וכעת טוענים גורמים בשב"ס כי הסוהר לא קיבל מספיק גיבוי מהאחראים עליו, זאת בשל חשש המערכת מהתססת האסירים הביטחוניים.

הסוהר הגיע לכלא כדי לקחת אסיר לבית המשפט, כשבמקום המתין לפגישה זווארה, המשמש כדובר אחד האגפים הביטחוניים. הסוהר נכנס לחדר שבו המתינו זווארה והאסיר הנוסף, ואז הבחין כי האסיר הביטחוני מסתובב ללא אזיקים ומעשן סיגריה. לאחר שביקש מזווארה לכבות ולזרוק את הסיגריה וזכה לתגובה המעליבה – החלה הקטטה בין השניים.

עוד בוואלה! NEWS:
המוח מאחורי תשתית הטרור שנחשפה באבו דיס: שר הפנים לשעבר של חמאס
מחברת ספר האזרחות ששוכתב: "מרחמת על המורים והאזרחים בישראל"
עינויים במרתפי השב"כ? מיצג להמחזת חקירת עצורי דומא בתל אביב

אסירים בכלא מעשיהו. ניב אהרונסון
"למה האסיר הביטחוני צריך לקבל פריבילגיות?". אסירים בבית הסוהר/ניב אהרונסון

לפי גורמים המעורים בתקרית, הסוהר נאלץ להתמודד עם התלונה על אף שפעל כשורה, זאת משום שבכלא אשל לא העניקו לו גיבוי מספיק מול זווארה. "כנראה הם מפחדים שזווארה יעשה בלאגן בכלא ואז תהיה מהומה רבתי", אמר אחד הגורמים. "הם מעדיפים שקט, אבל למה האסיר הביטחוני צריך לקבל פריבילגיות ובסופו של דבר מגישים תלונה על הסוהר?".

גורמים בשב"ס טוענים כי התנהגותו של זווארה לא הייתה יוצאת דופן לפני התקרית, ולכן אפשרו לו לנוע ללא אזיקים בכלא. כמו כן, בעקבות חקירת התלונות של השניים, נאסר על הסוהר ללוות את זווארה.

מהשב"ס נמסר בתגובה: "כל טענה בדבר אפליה נגד מי מבין המעורבים נדחית על הסף, זאת כיוון שמדובר בתלונה הדדית. מאחר שהאירוע הועבר לחקירת המשטרה, אנו מנועים מלהתייחס אליו או לנקוט צעדים משמעתיים כלפי שני הצדדים. כשתמוצה החקירה נטפל במקרה בהתאם למסקנותיה".

(עדכון ראשון: 23:57)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סוהרים של שב"ס. GettyImages
לפי השב"ס, הטענות על אפליה בין הצדדים מופרכות. סוהרי שב"ס/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זווארה הסתובב ללא אזיקים. אסירים בכלא/מערכת וואלה!, צילום מסך
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully