וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם תרצו" מול "שוברים שתיקה": הקרב על דעת הקהל ברשת

24.12.2015 / 0:00

מאז השקת קמפיין "השתולים" של עמותת הימין, ניצת ויכוח עז בין הימין והשמאל ברשת – ולפי הנתונים 42% מהציבור תומכים ב"שוברים שתיקה". הנפגע העיקרי בשנה האחרונה: צה"ל, שהביקורת נגדו עלתה פי עשרה

עריכה: ניר חן

(עימות בנושא קמפיין "השתולים" באולפן וואלה! NEWS)

מאז פורסם קמפיין "השתולים" של עמותת הימין "אם תרצו" נגד ארגוני שמאל ולאחר נאום נשיא המדינה ראובן ריבלין בכנס "הארץ" בניו יורק שבו השתתף ארגון "שוברים שתיקה", הוצפו הרשתות החברתיות בפוסטים בעד ונגד שני הארגונים. מניתוח המידע ברשת, ניתן ללמוד על התמיכה בשני הצדדים בעימות – עמותת הימין או ארגון זכויות האדם מהשמאל. מניתוח חברת vigo, המתמחה במידע מהרשת, עולה כי אחוז לא מבוטל מהציבור – 42% - דווקא תומך בפעילות "שוברים שתיקה", למרות ניסיונות "אם תרצו" לערער את לגיטימיות הארגון.

על פי הנתונים, נכון ליום שני האחרון, נרשמה עלייה משמעותית בשיח על שני הארגונים. בנושא נכתבו 55 אלף פוסטים, שהפכו את העניין למדובר ביותר בחודש האחרון, אפילו יותר מאירועי חנוכה, מתווה הגז או גל הטרור. כמו כן, בעקבות הקמפיין של "אם תרצו" חלה עלייה בשיתוף פוסטים של גולשים על שירותם הצבאי בשטחים – כשעד שלשום(שלישי) נכתבו 37 אלף פוסטים בנושא זה, פי עשרה מהכמות הנכתבת בשבוע ממוצע.

לקריאה נוספת:
גם עמי אילון "שובר שתיקה": "השתקת הארגון מחלישה את צה"ל"
מפקד המחוז הצפוני לשעבר לצד "שוברים שתיקה": "הפשיזם נכנס לדלתנו"
"שוברים שתיקה" קיים הרצאה באוניברסיטה בבירה: עשרות מחו מחוץ לאולם

פעילות "שוברים שתיקה". שוברים שתיקה,
אחוז הביקורת על צה"ל צמח פי עשרה בשנה האחרונה. פעילות "שוברים שתיקה"/שוברים שתיקה

לפי חברת vigo, הנפגע העיקרי מהוויכוח בין הימין לשמאל ברשת הוא צה"ל – כשרבע מהתגובות ברשת טוענות שהוא אינו צבא מוסרי, ושליש מהן אומרות כי ייתכן שקיימים ליקויים בתיפקודו. "מדובר בנתון חריג, שכן אחוז הביקורת נגד צה"ל ברשת צמח פי עשרה במהלך השנה האחרונה", נמסר מהחברה. כמו כן, מ-vigo הוסיפו כי "המסקנה המתבקשת מהשבוע האחרון היא שכשהרוחות ברשת התחממו בין הימין והשמאל, הנפגעים העיקריים היו סמלי המדינה – צה"ל והנשיא ריבלין – שאמורים להיות בקונצנזוס. מי שנפגע לאו דווקא היה בקצוות הפוליטיים".

מהנתונים עולה כי קיים הבדל גדול בכמות האזכורים של שני הארגונים. "שוברים שתיקה" הוזכר על ידי הגולשים 17 אלף פעמים מאז הושק הקמפיין, פי 80 מאשר בשבוע ממוצע. מנגד, "אם תרצו" והקמפיין שלה הוזכרו רק 5,000 פעם באותו השבוע, פי 20 משבוע ממוצע. מרבית הפוסטים שבהם הוזכר "שוברים שתיקה" עסקו בלגיטימציה של פעילותו, ובמחצית מהפוסטים שהביעו התנגדות אליו – נעשה שימוש בקללות. רוב השיח על "אם תרצו" התמקד בטיעונים בעד ונגד חוק השתולים שאותו מקדמת העמותה יחד עם ח"כ יואב קיש (הליכוד).

הפגנת סטודנטים מטעם תנועת אם תרצו בעקבות גל הפיגועים, אוניברסיטת תל אביב. ראובן קסטרו
התנועה מובילה בכמות הלייקים, אך בפער קטן. הפגנת "אם תרצו" בתל אביב/ראובן קסטרו

כשבוחנים את כמות הלייקים של דפי הפייסבוק של שני הארגונים, ניתן לגלות כי ל"שוברים שתיקה" יש 51,100 עוקבים, ואילו ל"אם תרצו" 54,400 עוקבים. בשבועיים האחרונים, כך עולה מניתוח הפעילות ברשת, התנהלה תחרות צמודה בכמות הלייקים בין שני דפי הפייסבוק – ו"שוברים שתיקה" צבר כמות לייקים מכובדת וכמעט צמצם את הפער מ"אם תרצו". ביומיים האחרונים נוספו דווקא תומכים רבים ל"אם תרצו", שמסייעים להותיר את ידו על העליונה בתחום זה. ואולם, יש לציין כי המספרים לא מייצגים את עמדת הגולשים כלפי הארגונים – שכן אחרי כל אחד מהם עוקבים גם תומכי המחנה השני.

מאפייני אוהדי שני הדפים גם הם נבחנו, ונמצא כי 84% מתומכי העמוד של "שוברים שתיקה" בפייסבוק הם מישראל, 3% מארצות הברית, 2% הם פלסטינים מהשטחים ו-2% נוספים מגיעים ממדינות ערב. לעומת זאת, 92% מתומכי "אם תרצו" הם מישראל, 2% מארצות הברית, ורק בודדים הם פלסטינים ותושבי מדינות ערב.

הפגנה ליום הנכבה באוניברסיטת תל אביב, מאי 2015. תנועת "אם תרצו", מערכת וואלה! NEWS
לפי העמותה, יותר מ-5 מיליון גולשים נחשפו למודעותיה בפייסבוק. הפגנת "אם תרצו"/מערכת וואלה! NEWS, תנועת "אם תרצו"

עמותת "אם תרצו" סיכמה את התקופה האחרונה בשביעות רצון מבחינת פעילותם ברשת. על פי נתונים שנמסרו מהעמותה, לסרטון קמפיין "השתולים" יש יותר מ-322 אלף צפיות בעמוד הפייסבוק וכמעט 50 אלף צפיות בדף היוטיוב של הארגון. כמו כן, נמסר כי כ-5.5 מיליון גולשים נחשפו למודעות הפרסומת בפייסבוק, ויותר מ-23 אלף נחשפו למודעות במנוע החיפוש גוגל. לפי העמותה, 7,572 בני אדם נוספו לרשימת העוקבים שלה בפייסבוק בעקבות הקמפיין.

(עדכון ראשון: 23:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully