וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שוברים שתיקה" קיים הרצאה באוניברסיטה בבירה: עשרות מחו מחוץ לאולם

22.12.2015 / 23:30

ההרצאה שהתקיימה בקמפוס הר הצופים עברה בשקט יחסי, מלבד כמה עימותים נקודתיים בין סטודנטים מימין ומשמאל. יו"ר תא "אם תרצו": "ארגון שתול". דובר "שוברים שתיקה": "רוצים לסתום לנו את הפה"

צילום: רוני כנפו

כ-300 סטודנטים הגיעו הערב (שלישי) להרצאה של ארגון "שוברים שתיקה" באוניברסיטה העברית שבירושלים. מחוץ לאולם שבו התקיימה ההרצאה מחו עשרות סטודנטים מתא "אם תרצו" ותא הליכוד, מגובים בחברת הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי), נגד קיום האירוע.

ההרצאה, שהתקיימה ביוזמת תא מרצ ותא "אופק" של מפלגת העבודה, עברה בשקט יחסי. מחוץ לאולם "טבע" בקמפוס הר הצופים הפגינו עשרות סטודנטים נגד הארגון, אוחזים דגלי ישראל וכרזות שעליהן נכתב כי "שוברים שתיקה" משתף פעולה עם תנועות החרם על ישראל. יוסף קלנגל, אב שכול שהשתתף במחאה, תקף את "שוברים שתיקה": "אי אפשר להכפיש את הצבא הכי מוסרי בעולם", אמר.

לקריאה נוספת:
מפקד המחוז הצפוני לשעבר לצד "שוברים שתיקה": "הפשיזם נכנס לדלתנו"
פנייה לשר החינוך: "אסור כניסת 'שוברים שתיקה' גם לאקדמיה"
הצעת חוק: עובדים בארגונים שיוגדרו "שתולים" לא ישרתו במילואים

הפגנה נגד הרצאה של "שוברים שתיקה" באוניברסיטה בירושלים  22 בדצמבר 2015. רוני כנפו, צילום מסך
"חמאס, עופו מפה". סטודנטים מפגינים מחוץ להרצאה, הערב/צילום מסך, רוני כנפו

בשולי ההפגנה התקיימו עימותים נקודתיים בין סטודנטים מימין ומשמאל, כשבין השאר קראו סטודנטים לעבר אנשי מרצ: "חמאס, עופו מפה". בשלב מאוחר יותר נכנסו להרצאה גם כמה סטודנטים שמחו קודם לכן נגד קיומה.

ח"כ מועלם אמרה כי "אסור לתת מקום לארגון שבוחר לנהל את השיח הזה בחו"ל נגד חיילי צה"ל". לדבריה, "מכל אירוע שקורה בצבא או במערכות הביטחון האחרות יש לנו הרבה מה ללמוד. צריך לעשות תחקירים, אבל את התחקירים אמורים לעשות בתוכנו. מי שדואג למוסר של צה"ל יביא את השאלות אל צה"ל ולא אל ארגונים מחוץ למדינת ישראל". מועלם הוסיפה כי "המטרה שלהם היא מחיקת מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנה נגד הרצאה של "שוברים שתיקה" באוניברסיטה בירושלים  22 בדצמבר 2015. רוני כנפו, צילום מסך
"מי שדואג למוסר של צה"ל יביא את השאלות אל צה"ל". ח"כ מועלם, הערב/צילום מסך, רוני כנפו

יו"ר תא "אם תרצו" בקמפוס, חיים פרינס, אמר: "אנחנו מפגינים נגד ארגון שתול שמכפיש את מדינת ישראל וחיילי צה"ל בכל הזדמנות. הארגון חוקי ולכן הוא יכול להתקיים אבל אנחנו חושבים שזה לא לגיטימי להזמין אותו להופיע בפני סטודנטים".

לדברי אחיה שץ, דובר "שוברים שתיקה", "'אם תרצו' לא רוצים להשתיק אותנו בחו"ל אלא לסתום לנו את הפה פה בישראל. אחרת אין סיבה שהם יגיעו ויפגינו אל מול לוחם ששירת בשטחים ורוצה לספר לחברים ואנשים שבאו מכל רחבי ירושלים לשמוע איך נראית המציאות של הכיבוש".

הפגנה נגד הרצאה של "שוברים שתיקה" באוניברסיטה בירושלים  22 בדצמבר 2015. רוני כנפו, צילום מסך
"לא לגיטימי להזמין אותו להופיע בפני סטודנטים"/צילום מסך, רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully