וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת סומליה אסרה על חגיגות חג המולד: "יעודד פעילות טרור"

סוכנויות הביטחון בכוננות לאכוף את ההחלטה במדינה, שאימצה את השריעה ב-2009 ומתאוששת ממלחמת אזרחים. בכיר ממשלתי: "אין לזה קשר לאיסלאם. חגיגות אלו דומות לנטישת הדת". בברוניי, מי שיחגוג את החג צפוי למאסר של חמש שנים

צילום מסך

(תיעוד של לחימה בין לוחמי א-שבאב לחיילים אוגנדים)

ממשלת סומליה אסרה היום (רביעי) על חגיגות חג המולד, בטענה כי אירועי החג עלולים לעודד פיגועים נגדם. עוד נטען כי חגים נוצריים עלולים לאיים על אמונתם של התושבים המוסלמים במדינה המזרח-אפריקנית. סוכנויות הביטחון הורו להישאר בכוננות כדי לפזר על התקהלות אסורה. תושבים זרים יכולים לציין את החג בבתיהם הפרטיים, אך לא בבתי מלון או במקומות ציבוריים אחרים.

"החגיגות הללו לא קשורות בשום צורה לאיסלאם", צוטט מוחמד חיירו, גורם בכיר במשרד לענייני דת של סומליה, בכלי תקשורת מקומיים. "אין זה נכון שמוסלמים יחגגו את חג המולד בסומליה, דברים אלו דומים לנטישת האסלאם".

ההחלטה מגיעה ברקע התאוששותה של סומליה משנים ארוכות של מלחמת אזרחים ארוכה, שבעקבותיה שבו תושבים רבים שברחו למערב, שם, חוששות הרשויות, הם ספגו את מנהיגי המקומיים. חגיגות חג המולד אינן נפוצות במדינה, שאימצה את השריעה ב-2009, אולם אלו התרחשו בעיקר כתירוץ לקיים מסיבות.

החגיגות יתאפשרו גם בבסיסי האו"ם והאיחוד האפריקני, ששלחו למדינה כוח לשמירת שלום שיסייע לממשלה הרעועה נגד ארגון א-שבאב המזוהה עם אל-קאעדה. הארגון שלט בעבר על חלקים גדולים מהמדינה, עד שנהדף בידי כוחות בינלאומיים שנלחצו לעזרת מוגדישו.

עוד בוואלה! NEWS:
טג'יקיסטן נגד חגיגות השנה החדשה: "מתנות ועצי אשוח אסורים"
כ-15 אלף נוצרים יחגגו בירושלים: צפו בהכנות לחג המולד
תמונות השבוע מהעולם: הכנות אחרונות לחגיגות חג המולד

שוטרים במצעד במוגדישו לציון 72 שנה להקמת משטרת סומליה, דצמבר 2015. רויטרס
שוטרים במצעד במוגדישו לציון 72 שנה להקמת משטרת סומליה/רויטרס

בברוניי, סולטנות זעירה בצפון האי בורנאו שבדרום-מזרח אסיה, השליט חסן אל-בולקיה חידש אתמול את האיסור על חגיגות חג המולד, במסגרת חקיקה שמאפשרת הטלת קנס של כ-20 אלף דולרים או עונש מאסר של חמש שנים על מי שיפר אותו.

האיסור על מי שיציין את החג "בפומבי ובאופן מוגזם" הוטל לראשונה בשנה שעברה, בטענה שמדובר בפולחן של דת זרה, במסגרת שינוי חוקי שאימץ חלקים נרחבים מחוק השריעה. פקידים מהמשרד לענייני דת צפויים לקיים ביקורות בבתי עסק, על מנת לוודא שהם אינם מפרים את האיסור. רק כ-65% מאוכלוסיית ברוניי, המונה כ-420 אלף בני אדם, הם מוסלמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully