וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אפליה ממושכת, נישואים אזרחיים ביוון גם ללהט"בים

23.12.2015 / 9:31

הפרלמנט תיקן חוק מ-2008, שהפלה זוגות חד-מיניים לעומת זוגות הטרוסקסואליים. "סגירת מעגל של מבוכה", אמר ציפראס חרף התנגדות חלק מממשלתו. ואולם, זכויות אחרות טרם הושוו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הפרלמנט של יוון אישר הלילה (שלישי) חוק המאפשר נישואים אזרחיים בין זוגות חד-מיניים על אף התנגדותן של כמה מפלגות ושל הכנסייה האורתודוכסית החזקה. 193 מחוקקים מתוך 300 חברי הפרלמנט הצביעו בעד השוואת זכויותיהם של זוגות הומואים ולסביות לזוגות הטרוסקסואליים, שלהם אושר שלא להתחתן בנישואים דתיים ב-2008. ואולם, ב-2013 בית הדין האירופי לזכויות אדם פסק כי מדובר בהחלטה מפלה כלפי זוגות חד-מיניים.

ראש הממשלה אלכסיס ציפראס, שהבטיח להעביר רפורמות
חברתיות כדי להקל על השפעות הקיצוצים שאולץ לבצע כחלק מהסדר החילוץ עם גוש האירו, אמר כי החוק סוגר "מעגל של מבוכה עבור המדינה". ואסיליקי קטריבנו, חברת מפלגת השלטון, אמרה לפרלמנט כי "זהו רגע גדול, לא רק עבור קהילת הלהט"ב, אלא עבור השוויון ביוון", אך הוסיפה כי "מה שראוי לדיון הוא הזמן הרב שלקח לנו להגיע לכך".

עוד ידיעות מהעולם
צרפת: נעצרו שני צעירים שתכננו פיגוע בעיר אורליאן
טראמפ בהערה סקסיסטית לקלינטון: "קיבלה שלונג"

פעיל בקהילת הלהט"ב מפגין מחוץ לפרלמנט של יוון באתונה, 22 בדצמבר 2015. רויטרס
פעיל בקהילת הלהט"ב מפגין מחוץ לפרלמנט באתונה, הלילה/רויטרס

החוק אושר על ידי המפלגה הסוציאליסטית "פאסוק", על ידי מפלגת המרכז "טו פוטמי" ועל ידי כמה חברי פרלמנט שמרנים, אולם נדחה מצדם של חלק ממפלגת "היוונים העצמאים", החברה בקואליציה של ציפראס. יו"ר המפלגה ושר ההגנה פנוס קמנוס לא נכח בפרלמנט בזמן הדיון, שהסתיים לאחר חצות. גם המפלגה הקומוניסטית דחתה את החוק, לצד מפלגת הימין הקיצוני "השחר הזהוב", שמנהגיה אמר ש"פעמוני הכנסיות צריכים לצלצל ברחבי המדינה כאות אבל".

גם בקרב פעילים בקהילת הלהט"ב נשמעה ביקורת. לטענתם, החוק לא מאפשר לזוגות חד-מיניים להתחתן או לאמץ ילדים ולא השווה את מעמדם מבחינת זכויות הפנסיה והמסים שלהם. "אנחנו רוצים נישואים אזרחיים, אבל במלואם", אמרה הפעילה דימיטרה קירילו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully