וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: נעצרו שני צעירים שתכננו פיגוע בעיר אורליאן

שר הפנים ברנאר קנזנוב אמר כי השניים, אזרחים צרפתים בני 20 ו-24, חשודים כי תכננו לפגוע בשוטרים ובחיילים בעיר שבמרכז צרפת. הוא ציין כי הם חשודים שיצרו קשר עם אדם נוסף, הנמצא ככל הנראה בסוריה ותכנן את המתקפה

צילום: אתר Le Point, עריכה: גדי וינסטוק

(כך נראה חדר המלון של המחבל הנמלט סאלח עבד א-סלאם)

המשטרה בפריז הצליחה לסכל פיגוע נגד כוחות הביטחון בעיר אורליאן שבמרכז המדינה – כך הודיע היום (שלישי) שר הפנים של צרפת, ברנאר קזנוב. לדבריו, המשטרה עצרה בשבת האחרונה שני צעירים, אזרחי צרפת בני 20 ו-24, שתכננו לתקוף שוטרים וחיילים בעיר. "מתקפה מתוכננת שנועדה לפגוע בכוחות הביטחון באזור העיר אורלינס סוכלה בידי סוכנות המודיעין", אמר קזנוב בעת ביקורו בעיר טולוז.

המשטרה סבורה ששני החשודים יצרו קשר עם אדם נוסף, שככל הנראה תכנן את המתקפה ונמצא בשלב זה בסוריה. "החוקרים יבדקו מי הורה על התקיפה", הדגיש קזנוב והוסיף: "אחד משני העצורים הודה כי התכוונו לתקוף שוטרים וחיילים".

עוד כתבות מהעולם:
טראמפ בהערה סקסיסטית לקלינטון: "קיבלה שלונג"
רוסיה תתחיל לבנות שני כורים גרעיניים באיראן בשבוע הבא
לקראת השחרור מידי דאעש: צבא עיראק הסתער על מרכז רמאדי

המשטרה הצרפתית ערכה פשיטה בפרבר סן-דני, ליד פריז. 18 בנובמבר 2015. רויטרס
שוטר במהלך פשיטה בפרבר סן דני כשבוע לאחר המתקפה בפריז/רויטרס

לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, אחד העצורים הוא ממוצא מרוקני ומוצאו של השני מטוגו שבמערב אפריקה. כמו כן, גורם מהמשטרה המקומית אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שהחשודים תכננו לתקוף בסיס צבאי ותחנת משטרה. עוד נמסר כי הם החלו לאגור כלי נשק ולגייס אנשים נוספים שישתתפו במתקפה.

קזנוב הוסיף כי מתחילת השנה סוכלו עשר מתקפות במדינה, שנמצאת במצב חירום מאז מתקפת הטרור המשולבת שאירעה ב-13 בנובמבר, בה נהרגו 130 בני אדם. כמו כן, הוא ציין כי מאז המתקפה בפריז נאסרה כניסתם של 3,414 פליטים שהגיעו לגבולות המדינה. "אסרנו את כניסתם בשל היותם מהווים סיכון לביטחון ולסדר הציבורי".

בראנר קזנוב שר הפנים הצרפתי בזירת הפשיטה בסן דני בפריז, צרפת, נובמבר 2015. רויטרס
"סוכנות המודיעין סיכלה את המתקפה המתוכננת". קזנוב/רויטרס

הרשויות במדינה ובמדינות נוספות באירופה ממשיכות לחקור את הפיגועים בפריז, ובשבועות האחרונים נעצרו כמה אנשים החשודים במעורבות במתקפה הקטלנית. שלשום נעצרו שני אחים בבריסל, בסמוך לפרבר מולנבק, ושני גברים נוספים נעצרו בזלצבורג שבאוסטריה בשבוע שעבר. במקביל נמשך המצוד אחר סלאח עבד א-סלאם, שנמלט מזירת הפיגועים וטרם אותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully