וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כעס בתנועה האיסלאמית על סגירת "ארגון ועד ההצלה ההומניטרי"

22.12.2015 / 23:55

הוצאת הפלג הצפוני מחוץ לחוק הובילה להשבתת פעילות עמותה המסייעת לנזקקים וליתומים בשטחי הגדה והרצועה שנחשדה בעבר כמסייעת למשפחות מחבלים. "תוצאת המהלך היא פגיעה באוכלוסייה החלשה והמוחלשת ביותר", אמר עו"ד המעורה בפעילותה

צילום: חטיבת דובר המשטרה, שלומי גבאי, ערן גילווארג, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק

(מוסדות התנועה האיסלאמית שיוצאו מחוץ לחוק)

החלטת שר הביטחון, משה יעלון, להוציא מחוץ לחוק את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית הובילה לאיסור פעילותה של עמותת "ארגון ועד ההצלה ההומניטרי". צעד זה מעורר לאחרונה כעס רב בקרב פעילי התנועה האיסלאמית בישראל שטוענים כי לעמותה, העוסקת בסיוע ליתומים ולנזקקים, אין כל קשר לפוליטיקה.

העמותה "ארגון ועד ההצלה ההומניטרי" ממומנת מכספי תרומות של ערבים אזרחי ישראל ומסייעת למשפחות נזקקות בשטחי הרשות הפלסטינית ורצועת עזה. מדובר בסיוע לכ-23 אלף יתומים, בהם גם כאלו שאבותיהם נהרגו בפעילות טרור. העמותה מעניקה קצבה לכל ילד הנאמדת בכ-150 שקלים בחודש וכן מסייעת למשפחות חולים המאושפזים בבתי חולים בישראל. פעיליה אף טוענים כי הם מסייעים גם לפליטים סורים.

"תוצאת המהלך היא פגיעה באוכלוסייה החלשה והמוחלשת ביותר בגדה ובעזה", טען עו"ד עומר חמאיסה, המכיר את פעילות העמותה. "פעילות העמותה גלויה ושקופה. מקורות התרומות ושמות היתומים מועברים למשרד הביטחון. זה גוף שהוא ישות משפטית עצמאית ונפרדת. הכסף מגיע ליתום או לאמו. מדובר בהחלטה תמוהה".

לקריאה נוספת:
לראשונה: פלסטינית נעצרה בחשד לפעילות בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית
מורים לאנגלית ועיתונאים: מי נפגע מהוצאת הפלג הצפוני מחוץ לחוק?

כ-20 אלף בני אדם הפגינו באום אל-פחם בעד התנועה האיסלאמית. פאנט
"מדובר בהחלטה תמוהה". הפגנה נגד הוצאת הפלג הצפוני מחוץ לחוק/פאנט

העמותה הוקמה על ידי התנועה האיסלאמית בישראל לפני כ-30 שנה. ב-1995 אסרה ישראל על פעילותה בטענה כי בין נתמכיה משפחות אנשי חמאס, בהם גם משפחותיהם של מחבלים מתאבדים. לאחר זמן מה הורשתה עמותה לשוב ולפעול תחת שם אחר, "ועד ההצלה ההומניטרי". כעבור שנתיים שוב נאסרה פעילות העמותה מאחר שקיבלה תרומות מחו"ל. פעילותה התאפשרה מחדש רק לאחר שהפסיקה לקבל תמיכה מחו"ל והתחייבה להעביר את רשימות הנתמכים. ב-2002 שוב נסגרה העמותה, לאחר שהתברר כי אכן סייעה למשפחות מחבלי חמאס. כעבור שנתיים שוב הותר לה לפעול, הפעם תחת השם "הארגון של ועד ההצלה ההומניטרי".

לדברי עו"ד חמאיסה, מדובר בעמותה הומניטרית שאין לה קשר לפוליטיקה. "ראש הממשלה ושר הביטחון הורידו את הכפפות ונותנים מכה מברזל לחלשים. עושים שרירים על יתומים. אלו יתומים שחיים תחת כיבוש ואין מי שיתמוך בהם. ילדים ייוותרו ללא אוכל וללא קורת גג". הוא ציין כי טרם סגירת העמותה, שמרכזה בנצרת, העובדים וחברי ההנהלה שלה לא נחקרו, לא הוזהרו ולא נערך להם שימוע. לדבריו, כל פעולות העמותה נעשו כחוק ולפי הכללים המתבקשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully