וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: פלסטינית נעצרה בחשד לפעילות בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית

10.12.2015 / 13:40

כחודש לאחר שהפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית הוצא מחוץ לחוק, נעצרה בת 64 המשתייכת לנשות המוראביטאת בחשד כי היא מקבלת הנחיות וכספים מהתנועה על מנת למנוע ממתפללים יהודים להיכנס להר הבית. תומכותיה: "היא עוסקת רק במעשי חסד"

צילום: רונו כנפו, עריכה: טל רזניק

(מפגן תמיכה בתנועה האיסלאמית, בחודש שעבר)

בת 64 המשתייכת לנשות המוארביטאת, הפועלות בהר הבית על מנת להרחיק מתפללים יהודים מן המקום, נעצרה אתמול (רביעי) בחשד לפעילות לפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית. מדובר בפעם הראשונה מאז הוצא הפלג הצפוני מהחוק לפני כחודש שאדם נעצר בגין חשד לפעילות בתנועה. האישה, זינאת ג'לאת, נעצרה בידי חוקרי מרחב דוד במחוז ירושלים וכבר אתמול מעצרה הוארך בבית משפט השלום בירושלים ביומיים.

במשטרה חושדים כי מדובר באחת ממנהיגות נשות המוראביטאת, שמקבלות כספים מהפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית על מנת להגיע להר הבית ולהפר את הסדר במקום. היא נחקרה על ידי שוטרי היאחב"ל ביחידת להב 433.

הארכת מעצר לחשודה בהצטרפות לארגון איסלאמי, בימ"ש מחוזי ירושלים. דצמבר 2015. יואב דודקביץ'
ג'לאת בבית המשפט, היום/יואב דודקביץ'
הפגנת תמיכה מחוץ לבית משפט המחוזי בירושלים בעצורה בחשד להשתייכות לתנועה האיסלאמית. דצמבר 2015. יואב דודקביץ'
"מה זה איסלאם? דת של שלום". ההפגנה מחוץ לבית המשפט/יואב דודקביץ'

עשרות נשים הגיעו היום לבית המשפט המחוזי בירושלים על מנת לתמוך בג'לאת, בעת שעורך דינה, חאלד אזברגה, הגיש ערעור בעניינה. "אנחנו הבנות שלה, אנחנו אחיות שלה. כל מה שאנחנו עושות זה להתפלל באל-אקצא כמוה, היא עוסקת רק במעשי חסד", אמרה אחת מהן. אישה אחרת הוסיפה: "אנחנו מוסלמיות. מה זה איסלאם? דת של שלום. לא ייתכן שהשלטונות שלכם יעצרו אישה בת 64 והיא תישן בכלא עם שלשלאות בידיים וברגליים, רק כי היא עושה טוב בשביל המסכנים". אף שהשוטרים במקום הניחו כי מדובר בנשות מוראביטאת, הן הבהירו כי הן לא משתייכות לתנועה, אלא בסך הכול "נשים מוסלמיות".

הקבינט המדיני-ביטחוני הכריז על הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל כהתאחדות בלתי מותרת והוציא אותו מחוץ לחוק לפני כחודש, לאחר דיון ממושך בין הדרג הפוליטי לגורמי הביטחון והמודיעין, שחלקם התנגדו למהלך. "משמעות ההכרזה היא שכל גוף או אדם שישתייך לארגון זה מכאן ואילך וכל אדם שייתן לארגון שירות או יפעל במסגרתו, יעבור עבירה פלילית ויהיה צפוי לעונש מאסר. בנוסף לכך, ניתן יהיה להחרים כל רכוש השייך לארגון", נכתב בהודעה שהופצה אז מטעם לשכת ראש הממשלה.

עוד באותו נושא

הדרך לאל-אקצא עוברת בשקופים: כך כבש הפלג הצפוני את ערביי ישראל

לכתבה המלאה
הפגנת תמיכה מחוץ לבית משפט המחוזי בירושלים בעצורה בחשד להשתייכות לתנועה האיסלאמית. דצמבר 2015. יואב דודקביץ'
מפגן תמיכה בתנועה האיסלאמית, לפני כשבוע/יואב דודקביץ'

מעצרה של ג'לאת הוא למעשה יישום ראשון של החלטת הממשלה. נשות המורביטאת מגיעות בתדירות גבוהה לכניסה להר הבית וצועקות על כוחות משטרה ויהודים העוברים במקום "אל-אקצא בסכנה" ו"אללה אכבר".

צעדים ראשוניים יותר בעניין היה סגירת משרדיהם של 17 מוסדות ועמותות ברחבי הארץ, שמשתפים פעולה עם הפלג הצפוני עוד ביום שבו הוחלט על הוצאת התנועה. זאת לאחר ששר הביטחון משה יעלון חתם על צו לתפיסת רכוש והחרמת כספים. בין היתר, נסגרו משרדים ביפו, בנצרת, באום אל-פחם, בכפר כנא, בטורעאן, בבאר שבע וברהט, לאחר חיפושים ב-13 מתוכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully