וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר שביתה במגזר הציבורי? נציגי ההסתדרות והאוצר נפגשים

22.12.2015 / 13:36

הפגישה היא צעד נוסף במשא ומתן בין הצדדים, בניסיון להגיע להסכמה שתמנע את השביתה במגזר הציבורי המתוכננת למחר. בעוד שההסתדרות מבקשת 11% תוספת לשכר, מהאוצר נמסר כי הם מוכנים להעלאה של עד 7%. ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן, צילום: דוד קורן

צילום: דנה ירקצי באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ונציגיו נפגשים הבוקר (שלישי) עם בכירים במשרד האוצר, בהם ראש צוות המשרד שי באבד, מנכ"ל המשרד קובי אמסלם והממונה על השכר אמיר לוי. הפגישה נערכת בבניין ההסתדרות בתל אביב היא צעד נוסף במשא ומתן בין הצדדים, בעקבות ההודעה שמסר אתמול ניסנקורן בדבר שביתה במגזר הציבורי שתחל מחר, ובה ישתתפו גם הסתדרות המורים וארגון המורים.

השביתה הצפויה היא במחאה על שחיקה בשכר של עובדי המגזר הציבורי. על פי גורמים בהסתדרות, הישיבה צפויה להיות מרתונית ולהימשך עד שעות הלילה. זאת, בניסיון לגשר על הפערים בין הצדדים ולהגיע לסיכומים שימנעו את השביתה המיועדת למחר.

במקביל, כינס שר האוצר משה כחלון יחד עם צמרת משרדו תדרוך עיתונאים בקריית הממשלה, שם הוצגה עמדת הצדדים בכל הנוגע לדרישות ההסתדרות, כמו גם רקע למצב הכלכלי במשק. זאת, ככל הנראה, עקב ההבנה כי לא יושג הסכם בין הצדדים עד מחר בבוקר.

"ההסתדרות לא תקבל 11% תוספת", קבע שר האוצר משה כחלון. מנכ"ל משרד האוצר שי באבד הוסיף: "אנחנו דנים כעת בתוספת של בין 3% ל-7%, בהתאם למרכיב הדיפרנציאלי, והיא תינתן תוך חמש שנים. החלוקה צריכה להיות בצורה שהעובדים החלשים יקבלו יותר מאשר העובדים החזקים". ההצעה מותנית בכך שחלוקת התוספת תהיה לטובת העובדים החלשים ששכרם נמוך יותר.

לעדכונים שוטפים בנושא השביתה

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ההסתדרות הודיעה: מיום רביעי שביתה כללית במגזר הציבורי
יו"ר ההסתדרות: "בשבוע הבא נפתח בשביתה כללית במגזר הציבורי"
רפורמת התעריפים: כרטיס אחיד לכל אמצעי התחבורה הציבורית

שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, משרד האוצר, 20 ביולי 2015. מור שאולי
מחאה על היעדר הסכם מסגרת לשכר מאז 2013. שר האוצר כחלון ויו"ר ההסתדרות ניסנקורן/מור שאולי
"מקווה שההסתדרות תלך איתנו, לא צריך להעניש את עם ישראל"

לדברי האוצר, דרישת ההסתדרות בחלוקת אחוזי התוספת לשכר היא 20% תוספת שקלית קבועה ו-80% תוספת אחוזית. דרישת האוצר היא לתוספת שקלית קבועה לכל מקבלי השכר.

"צריך למצות את המשא ומתן עד הסוף, השביתה היא מיותרת", אמר כחלון. "אני מקווה שההסתדרות תלך איתנו. יש פה צדק, ניסיון לעשיית צדק, כמה שרק אפשר עם האנשים האלה, שבאמת זוהי הזדמנות לשפר את מצבם". כחלון קרא לניסנקורן להסיר את איום השביתה ולהמשיך בשיחות. "אנחנו פה יושבים איתכם", אמר, "לא צריך להעניש את עם ישראל. את מי שצריך לנסוע מחר לחו"ל או שיש לו תור ל-MRI. יש ויכוח, אפשר להמשיך עם זה ולהגיע בסוף להסכמות".

באב"ד הוסיף כי "כל ההסכמים שהיו עד היום נתנו תוספת אחוזית כזאת או אחרת לכל מקבלי השכר במגזר הציבורי, גם לאלה שמרוויחים משכורות גדולות, והיא הגדילה את הפערים, שנובעים מגודל המסגרת. הרעיון לעשות הסתה בין מרוויחי המשכורות הגבוהות למרוויחי המשכורות הנמוכות".

ניסנקורן מוחה על כך שמשנת 2013 אין הסכם מסגרת לשכר, כאשר דרישתו לאוצר היא תוספת של 11% בהעלאה בשכר בשנים הקרובות, השקולה ל-11 מיליארד שקלים. באוצר דחו את הבקשה הזו. השביתה עומדת בסימן "לא גומרים את החודש", שכן לדברי יו"ר ההסתדרות רבים מהעובדים במגזר הציבורי מרוויחים שכר מינימום ומטה, ולא מגיעים לסף מס.

בין הגופים שיושבתו: כל משרדי הממשלה, עיריות ירושלים, תל אביב וחיפה, הסתדרות המורים וארגון המורים, עובדי הכנסת, עובדי נציב שירות המדינה, נציבות הכבאות וההצלה, עובדי בתי החולים, עובדי קופות החולים הכללית והמאוחדת, עובדי רשות שדות התעופה ועובדי חברת החשמל. כמו כן, במד"א הודיעו שהם מצטרפים לשביתה ויעבדו החל ממחר במתכונת שבת.

בתוך כך, הגישה המדינה לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים בקשה לצווי מניעה נגד השביתה המתוכננת בארגון המורים. הנימוק הוא שארגון המורים התחייב במסגרת רפורמת "עוז לתמורה" לשמור על שקט תעשייתי עד סוף אוגוסט 2017, ולכן אינו יכול לפתוח בשביתה.הבקשה לצווי מניעה תוגש גם נגד הסתדרות המורים, שהתחייבה אף היאלשקט תעשייתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני ממש לא רוצה את השביתה הזאת, גם יושב ראש ההסתדרות לא רוצה אותה", אמר אריאל יעקוב, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה. "אנחנו במשא ומתן עם האוצר כבר חודשיים, אבל עד היום אנחנו לא יודעים כמה הם רוצים לתת לעובדים, שהם האזרחים שלהם".

עוד הוסיף כי יעקוב כי "מדובר על יותר ממיליון משפחות ששייכות למגזר הציבורי. אנחנו מנהלים משא ומתן אינטנסיבי כבר חודשיים, אבל אנחנו מדברים על זה שנתיים". לדבריו, "נאבקנו למען עובדי הקבלן ולמען שכר המינימום, אנחנו דואגים לעובדים החלשים, עד שהגענו לנקודה שבה היינו צריכים לבקש לעצמנו".

"אנחנו לא שמענו מספרים בחדרי המשא ומתן. אנחנו צריכים לדעת כמה רוצים לתת, ואני חושב שהם לא רוצים לתת. אם הם היו רוצים לתת הם היו אומרים בריש גלי 'החלטנו לתת 11% תוספת שכר לעובדים השכירים'", הוא המשיך, "אני חושב שהוכחנו את עצמנו בשנתיים האחרונות, אנחנו יודעים להיות חברתיים לא פחות מאחרים ואנחנו יודעים לחלק את הכסף כמו שצריך. אנחנו צריכים לקבל ממשרד האוצר את הכבוד הזה, המקום של שותפות בחלוקת התקציב שלנו".

(עדכון ראשון: 11:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully