וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמת התעריפים: כרטיס אחיד לכל אמצעי התחבורה הציבורית

20.12.2015 / 17:33

משרד התחבורה הכריז על רפורמה שתצא לדרכה ב-1 בינואר, ובמסגרתה מנוי יומי, שבועי או חודשי יהיה תקף לכל אמצעי התחבורה. תעריפי הנסיעה יוזלו, וגבולות אזורי הנסיעה הורחבו ביחס למפה הנוכחית. "הוזלה של אלפי שקלים למשפחה בשנה"

עליה אל האוטובוסים תותר גם מהדלתות האחוריות באמצעות כרטיס רב קו דן אגד. קובי ליאני
"מבנה התעריפים החדש יעודד שימוש בתחבורה הציבורית"/קובי ליאני

רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית תצא לדרכה ב-1 בינואר 2016, ובמסגרתה ישולבו כל אמצעי התחבורה בכל אזור תחת תשלום אחיד - כך הודיע היום (ראשון) משרד התחבורה. על פי הרפורמה החדשה, מסוף השבוע הבא תתאפשר טעינת כרטיסי "רב-קו" במנוי נסיעה, הכולל את כל אמצעי התחבורה הציבורית בתחומי כל מטרופולין, כך שיתאפשר מעבר נוח בין קווים שונים.

זאת, בשונה מהמצב הקיים, שבו יש צורך בתשלום נפרד לכל מפעיל תחבורה ציבורית בעת מעבר, למשל, בין אוטובוס לרכבת, או בין אוטובוס לרכבת קלה. הרפורמה, שעלותה כ-120 מיליון שקלים, תביא להערכת משרד התחבורה להנחה של עד 40% במחירי המנויים בכרטיס "חופשי חודשי". לא מתוכנן כל שינוי במספרי הקווים ובמסלולם.

עוד בוואלה! NEWS:
אגף התנועה נואש לכסף - אז למה המיליונים המיותרים לא מגיעים אליו?
עשרות תושבי שדה צבי מפגינים: "כל יציאה מהמושב - הימור על החיים"
תיעוד: שוחח בנייד בזמן שנהג בניידת של משרד התחבורה

תחנות רכבת ישראל תרשים. רכבת ישראל,
מפת האזורים במטרופולין חיפה החדש/רכבת ישראל
תחנות רכבת ישראל תרשים. רכבת ישראל,
מפת האזורים במטרופולין תל אביב-יפו החדש/רכבת ישראל

מפת התחבורה הציבורית תחולק לארבעה מטרופולינים – תל אביב-יפו, חיפה, ירושלים ובאר שבע, שגבולותיהם הורחבו באופן משמעותי בהשוואה למפה הנוכחית. בכל אחד מהמטרופולינים נקבעו שלוש "טבעות" בהתאם למרחק הגיאוגרפי, וכל נוסע יוכל לבחור את המנוי המתאים ביותר להרגלי הנסיעה שלו, "חופשי יומי", "חופשי שבועי" או "חופשי חודשי", שמחירם ייקבע על פי מספר האזורים הכלולים בנסיעה. במסגרת כל מנוי ניתן יהיה להשתמש בכל אמצעי התחבורה הציבורית באותו אזור ללא הגבלה או שינוי במחיר.

שר התחבורה ישראל כץ אמר היום עם הצגת השינויים כי "הרפורמה מציעה הוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים, באמצעות מנוי המשלב לראשונה בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בישראל". לדבריו, "מבנה התעריפים החדש יעודד שימוש בתחבורה הציבורית, יוזיל את עלויות הנסיעה, עד אלפי שקלים לשנה למשפחה, ובכך יתרום להפחתת יוקר המחיה בישראל".

כמה יעלה מנוי "חופשי חודשי" בין בית שמש לירושלים?

מטרופולין חיפה, למשל, משתרע מראש הנקרה בצפון עד לזיכרון יעקב בדרום, ולכרמיאל ונצרת במזרח, ומחולק לשלושה אזורים. בטבעת הפנימית העיר חיפה והקריות והיישובים הסמוכים להן, בטבעת השנייה אזורי עכו, שפרעם ויקנעם, ובטבעת החיצונית אזורי נהריה, מעלות-תרשיחא, כרמיאל, נצרת וזיכרון יעקב. מטרופולין תל אביב-יפו מגיע עד נתניה בצפון, אשדוד בדרום ומודיעין במערב, מטרופולין באר שבע תחום בשדרות, עוטף עזה, ירוחם, דימונה וערד, ומטרופולין ירושלים מגיע עד מודיעין ובית שמש.

תחנות רכבת ישראל תרשים. רכבת ישראל,
מפת האזורים במטרופולין ירושלים החדש/רכבת ישראל
תחנות רכבת ישראל תרשים. רכבת ישראל,
מפת האזורים במטרופולין באר שבע החדש/רכבת ישראל

תעריפי המנויים החדשים מציעים לרוב המשתמשים הקבועים בתחבורה ציבורית הוזלות של עשרות אחוזים. כך, לדוגמה, מנוי "חופשי חודשי" משולב אוטובוס-רכבת בין תל אביב לאשדוד שעלה עד כה 574 שקלים, יעלה עם יישום הרפורמה 350 שקלים – 40% פחות. מחירו של מנוי משולב בין רחובות לתל אביב הופחת בשיעור דומה, מ-491 שקלים ל-285 שקלים.

כרטיס מנוי "חופשי חודשי" משולב לרכבת ולאוטובוס בין בית שמש לירושלים יעלה 350 שקלים, במקום 420 כיום, ויאפשר גם נסיעה ברכבת לירושלים – הוזלה של 17%. "חופשי חודשי" מרחבי לבאר שבע יעלה 235 שקלים, במקום 335 כיום לאוטובוס בלבד – הוזלה של 30%. "חופשי חודשי" למטרופולין חיפה יעלה 285 שקלים, במקום 380 כיום, וכרטיס "חופשי חודשי" בין רמלה-לוד לתל אביב יעלה 250 שקלים, במקום 346 שקלים כיום.

תוך כמה חודשים: יעודכנו תעריפי נסיעות בודדות

בשלב הראשון של הרפורמה, יעודכנו תעריפי המנויים היומיים, השבועיים והחודשיים בארבעת המטרופולינים, ובחודשים הקרובים יעודכנו גם תעריפי נסיעות בודדות. החל מהשבוע הבא יופצו עלוני מידע מפורטים על הרפורמה בתחבורה הציבורית במרכזי השירות "על הקו" ובמוקדי שירות. כמו כן, משרד התחבורה יפעיל לקראת סוף השבוע אתר אינטרנט ייעודי עם פרטי הרפורמה, כולל מחשבון תעריפים.

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, ציין כי על פי הנתונים כ-1.6 מיליון נוסעים משתמשים מדי יום בתחבורה ציבורית ומבצעים כ-2.4 מיליון נסיעות ביום, באוטובוס או ברכבת. כ-70% מנוסעי האוטובוס וכ-50% מנוסעי הרכבת מבצעים את הנסיעות בתוך מרכזי הערים. לדבריו, הרפורמה הנוכחית היא חלק משורה ארוכה של צעדים לשיפור השרות התחבורה הציבורית, בהם הקמת מערכת סליקה ארצית באמצעות כרטיס "רב-קו", שירות עלייה מכל הדלתות באזור השרון וגוש דן, והפעלת שירת טעינת חוזי נסיעה באינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully