וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוחח בנייד בזמן שנהג בניידת של משרד התחבורה

29.11.2015 / 17:00

התיעוד נעשה בידי אדם שנסע בסמוך לניידת בכביש 70 ליד טמרה שבצפון. "הוא אמור היה לנהוג באחריות, זה אבסורד". מנכ"ל אור ירוק: "מצפה שלא יבצעו עבירות תנועה". ממשרד התחבורה טרם נמסרה תגובה

צילום: באדיבות אור ירוק, עריכה: שניר דבוש

סמי, סוכן מכירות, נסע ביום חמישי האחרון בכביש 70 כשהבחין באזור טמרה שבקריות נהג משוחח בטלפון סלולרי בנתיב השני. אך הדבר שלכד את עיניו היה העובדה כי נהג בתוך ניידת של משרד התחבורה. "הוא ממש החזיק את הטלפון על האוזן לאורך כל הנסיעה", סיפר סמי לוואלה! NEWS, "לאחר נסיעה שארכה כשתי דקות עצרנו ברמזור אדום. כשראיתי שהוא ממשיך לשוחח בטלפון הנייד – החלטתי לצלם אותו".

לדבריו, "לא די בכך שהוא סיכן חיי אדם, הרי שזה אבסורד כי הוא עובד במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים. האדם שעוצר ובודק נהגים וכלי רכב – עובר על החוק ומשוחח בטלפון בזמן נהיגה". עוד הוסיף סמי כי "הוא אמור היה לנהוג באחריות, זה לא נורמאלי שהוא יעשה עבירה שכזו בזמן שהוא אמור להוות דוגמה ליתר האזרחים במדינה"

במהלך השיחה סיפר סמי כי הוא צילם את הנהג רק משום שזה נהג ברכב של משרד התחבורה. "הוא עבר על החוק וזה הרגיז אותי. החוק אמור להיות שווה בפני כולם ומשרד התחבורה אמור לקחת אחריות על הנושא". מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב, מסר כי "מצופה מניידת של משרד התחבורה להוות דוגמה עבור שאר הנהגים ולא לבצע עבירות תנועה".

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע שני היום בירושלים: תיירת נפצעה מדקירות באוטובוס
סאו פורש מהמשטרה: "מנסים לשפר את תרבות הארגון"
משרד החוץ מציג: כך יתמודדו חיילי 8200 עם ההסתה ברשתות החברתיות

תיעוד: נוהג בניידת של משרד התחבורה - ומדבר בטלפון. ספק 500
"אמור לשמש דוגמה". צילום מתוך הסרטון/ספק 500

מסקר שערכה עמותת אור ירוק עולה כי למרות ההסברה הענפה ואף שרוב הציבור מודע לכך ששימוש בנייד בזמן נהיגה מסכן את חייו, לא חל שינוי בחמש השנים האחרונות במספר הנהגים שמודים כי קראו וכתבו הודעות טקסט בזמן נהיגה. עוד עולה מהסקר כי אחד מכל ארבעה נהגים הודה כי הוא נוהג לקרוא ולכתוב מסרונים בזמן נהיגה.

כמו כן, 81% ממשיבי הסקר הודו כי הם מאמינים שניהול שיחה בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה, ללא דיבורית או אוזנייה, מסכנת את חייהם – אחד מכל ארבעה נהגים (29%) הודה כי הוא נוהג לשוחח בטלפון ללא שימוש בדיבורית בזמן נהיגה.

ממשרד התחבורה טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully