וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות: "בשבוע הבא נפתח בשביתה כללית במגזר הציבורי"

16.12.2015 / 12:40

אבי ניסנקורן הודיע כי אם לא יצליח להגיע להבנות עם משרד האוצר בתוך כמה ימים, היא תכריז על שביתה. זאת עקב כישלון במשא ומתן על עדכון שכר לעובדים. ניסנקורן: "זה מוצא אחרון"

צילום: אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הכריז היום (רביעי) במסיבת עיתונאים בתל אביב כי אם לא יגיע להסכם עם משרד האוצר בימים הקרובים, תכריז ההסתדרות על שביתה במגזר הציבורי. זאת לאחר שבחודש שעבר הוכרז סכסוך עבודה, עקב כישלון המשא ומתן בין הצדדים. בין היתר השתתפו במסיבת העיתונאים חברים בהסתדרות, חברי ועדים, מזכ"ל הסתדרות המורים יוסי וסרמן ויו"ר הנהלת ארגון המורים רן ארז.

ניסנקורן אמר כי להסתדרות לא נותרה ברירה אלא לשבות, במחאה על המצב שבו נמצאים חבריה במשך שלוש שנים. "השכירים בישראל נמצאים בלי הסכם שכר מאז ינואר 2013. תארו לי בעל הון שהיה מוותר על תוספת שכר ולא מנהל משא ומתן במשך שנים. צריך להגיד די, יש גבול. שלושה מיליון שכירים בישראל צריכים לקבל את חלקם, מגיע לנו. אני לא בעד שביתות, אני מעדיף להימנע מהן".

לדבריו, "השביתה היא כלי ולא מטרה, והוכחנו את זה בשני וחצי האחרונות. אם לא יהיה פתרון, נאלץ לשבות. אם נוכל להימנע מזה, אני אשמח. עוד שבוע נצא למאבק. אני מבקש שתסמיכו אותי להחליט על יום השביתה".

לקריאה נוספת:
פרשת המקור ש"התאבד": הפרקליטות ידעה שנחשף - וסירבה להגן עליו
מנכ"ל אם תרצו: "זו לא הסתה; שה'שתול' יישא בתוצאות אם ייפגע"
ארי הרו הוא הבכיר לשעבר בלשכת ראש הממשלה שחשוד בהפרת אמונים

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, מסיבת עיתונאים בנוגע להכרזת מועד שביתה במגזר הציבורי. 16 בדצמבר 2015. מגד גוזני
"אם אפשר להימנע משביתה, אני אשמח". יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן/מגד גוזני

יו"ר ההסתדרות הוסיף: "השכירים נשכחו, הזיזו אותם הצידה. הם האחרונים בסדרי העדיפויות. היום אנחנו אומרים לא – השכירים הם השדרה המרכזית בציבור הישראלי, הם צריכים להיות בחזית סדרי העדיפויות. האדם העובד צריך לסיים את החודש. גם אם זה עולה כסף, זה למטרה טובה. השכירים הם שמשלמים את המסים, אנחנו לא יכולים בלעדיהם. זאת עשייה חברתית וזה תפקידנו, ולכן אנחנו מאוחדים כולנו. ולכן אנחנו פה במאבק".

טרם מסיבת העיתונאים, אמר ניסנקורן כי העובדים החלשים ביותר הם שמשלמים את מחיר המצב הנוכחי. "כבר שלוש שנים שעובדי המגזר הציבורי עובדים ללא הסכמי מסגרת, תוך שחיקה משמעותית בשכרם. קרוב למיליון עובדים בישראל - ובהם עובדים סוציאליים, מורים, אחיות, אזרחים עובדי צה"ל ועובדי הרשויות המקומיות - נאבקים כדי לסגור את החודש. כלו כל הקיצין ולא ניתן להמשיך כך יותר. השביתה היא המוצא האחרון, אך פקידי האוצר לא הותירו ברירה אחרת. אנו נחריף את המאבק ונפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותנו כדי להבטיח את העלאת השכר ולהציל אלפי משפחות ממעגל העוני".

(עדכון ראשון: 11:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully