וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא פנמה לשעבר חשוד שהשתמש בכספי ציבור כדי לרגל אחרי אזרחים

22.12.2015 / 9:40

איש העסקים ריקרדו מרטינלי, הגולה במיאמי, מבוקש בארצו בשל שורת עבירות שביצע לכאורה בזמן כהונתו, שנמשכה בין 2009 ל-2014. לדבריו, מדובר ברדיפה פוליטית מצד יריבו לשעבר

שר הביטחון, אהוד ברק, בפגישה עם נשיא פנמה, ריקרדו מרטינלי- מרץ 2010. תקשורת שר הבטחון,
לא ברור כיצד הרשויות ינסו לעצור אותו. מרטינלי עם שר הביטחון לשעבר ברק/תקשורת שר הבטחון

בית משפט העליון בפנמה הורה הלילה (שלישי) על מעצרו של הנשיא לשעבר ריקרדו מרטינלי שחשוד בין היתר בכך שהשתמש בכספי ציבור כדי לרגל אחרי יותר מ-150 איש באופן לא חוקי. אחרי דיון שנמשך ארבע שעות, החליטו השופטים על מעצרו של איש העסקים המחזיק ברשת של סופרמרקטים ששלט במדינה המרכז-אמריקנית מ-2009 ועד 2014.

מרטינלי הגיב לצו נגדו בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי מדובר ב"סיבוב ראשון של משפט פוליטי". הנשיא לשעבר, שבמהלך כהונתו חוותה המדינה צמיחה כלכלית גדולה, נמלט מפנמה בינואר האחרון וככל הנראה מתגורר במיאמי. התמיכה הציבורית שבה זכה ממשלו בתחילת דרכו נשחקה עם הזמן בשל פרשות שחיתות שנקשרה בו. לא ברור כיצד ינסו
הרשויות לעצור את מרטינלי.

עתה, אחרי שחסינותו הוסרה ממנו, הוא עומד בפני שש חקירות שונות, כולל טענות שלפיהן הוא עשה שימוש לרעה בכספי ציבור, עבר עבירות של פשיעה כלכלית, לקח שוחד ונתן חנינות לא-חוקיות. התביעה טוענת כי מרטינלי השתמש בכספי מסים ובעובדי ציבור כדי להאזין לשיחות ולקרוא הודעות של פעילים פוליטיים, של פוליטיקאים יריבים, של חברי איגודים ושל ארגונים אזרחיים אחרים. שניים מראשי המערך האבטחה של הנשיא לשעבר עצורים וממתינים לתחילת המשפט.

בדברים שכתב בטוויטר מוקדם יותר החודש, כבר הנשיא לשעבר כי הטענות נגדו הן חלק מקמפיין נקמה שמוביל הנשיא הנוכחי חואן קרלוס וארלה. וארלה, ממפלגת הימין-מרכז "פנמניסטה", סייע למרטינלי לזכות בנשיאות ב-2009, לפני שחל קרע בין השניים.

עוד ידיעות מהעולם
מאסר על תנאי לפעיל זכויות אדם שהעז לבקר את השלטון בסין
אפגניסטן: 6 חיילים אמריקנים נהרגו במתקפת טליבאן בבסיס נאט"ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully