וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר על תנאי לפעיל זכויות אדם שהעז לבקר את השלטון בסין

22.12.2015 / 8:28

פו ז'יקיאנג, מבקר בולט של המשטר, קיבל עונש קל יחסית, אחרי שבילה את השנה וחצי האחרונות במעצר. הוא הורשע ב"הסתה לשנאה אתנית" בשל פוסטים שפרסם. פרקליטו: "ההיסטוריה תשפוט אותו באמת"

שוטרים מאבטחים בית משפט בבייג'ינג במהלך משפטו של פעיל זכויות אדם בולט בסין, 22 בדצמבר 2015. AP
לא אפשרו לכתבים זרים להתקרב. שוטרים מחוץ לבית המשפט, היום/AP

בית משפט בסין הרשיע היום (שלישי) את פו ז'יקיאנג, עורך דין מוביל שעוסק זכויות אדם, אך גזר עליו רק מאסר על תנאי למשך שלוש שנים – שמשמעותו היא שחרורו המידי ממעצר. זאת, לעומת שמונה שנות מאסר שבית המשפט יכול היה לגזור עליו לפי החוק. הוא הורשע בפרסום שבעה פוסטים שביקרו את הממשל בבייג'ינג ש"הסיתו לשנאה אתנית". לפני המשפט, הספיק פו לבלות יותר משנה וחצי במעצר.

עורך דינו של פו, שאנג באוג'ון, נשפט בתחילה לשלוש שנות מאסר, אך עונשו הומתק למאסר על תנאי. לדבריו, מרשו צפוי להשתחרר עוד היום, אך הוא עשוי להיות תחת "מעקב מגורים" – שיטת מעצר הנהוגה במדינה הקומוניסטית כדי לשמור על מתנגדי שלטון הרחק מעיני הציבור. המשפט בבייג'ינג התנהל תחת אבטחה כבדה ושוטרים מנעו מכתבים זרים, מתומכיו של פו ומנציגים מהמערב להתקרב למקום.

פו ייצג מתנגדי משטר רבים, בהם האמן איי וייוויי ופעילי תנועת "אזרחים חדשים", קבוצה הקוראת למנהיגי המשטר הקומוניסטי לחשוף את הכנסותיהם לציבור. הוא היה הפעיל הבולט ביותר שנעצר בפשיטה נגד מבקרי השלטון, שמתוארת על ידי ארגוני זכויות אדם כנרחבת ביותר זה שני עשורים.

עורך דינו הדגיש כי הוא לא יערער על ההחלטה ואמר כי פו היה מרוצה ממנה. "הוא אמר שהוא מודה לכולם ושהוא רוצה לנוח", סיפר שאנג על השיחה שקיים עם מרשו לאחר גזר הדין. "הוא גם אמר שאם תהיה הזדמנות, ההיסטוריה תספק פסק דין אמתי".

סוכנות הידיעות הממלכתית "שינחואה" דיווחה כי בית המשפט החליט "לגזור עונש רחום" בשל "העובדה שהנאשם פו ז'יקיאנג הודה על הפשעים שעשה וקיבל אחריות עליהם". עם זאת, עורך דינו אמר כי פו לא הודה באשמה.

עוד ידיעות מהעולם
לאחר 30 שנות איסור: גברים הומואים יוכלו לתרום דם בארה"ב
אפגניסטן: 6 חיילים אמריקנים נהרגו במתקפת טליבאן בבסיס נאט"ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully