וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: 6 חיילים אמריקנים נהרגו במתקפת טליבאן בבסיס נאט"ו

מחבל מתאבד רכוב על אופנוע התנגש בסיור של נאט"ו בסמוך לבסיס בגראם שבמזרח המדינה. מדובר במתקפה הקטלנית ביותר נגד הברית מאז אוגוסט. הארגון אף כבש שטח אסטרטגי בדרום המדינה

צילום: רויטרס, עריכה: שי ענבל

שישה חיילים אמריקנים מכוחות נאט"ו באפגניסטן נהרגו היום (שני) במתקפת טליבאן בסמוך לבסיס האווירי בגראם שבמזרח המדינה. לפי גורמים רשמיים אמריקניים, מחבל מתאבד רכוב על אופנוע ממולכד התנגש בפטרול של כוחות נאט"ו והכוחות האפגניים. שני חיילים אמריקניים ושלושה שוטרים אפגנים נפצעו גם הם במתקפה. "אנו מביעים צער בפני המשפחות והחברים של ההרוגים", אמר ויליאם שופנר, דובר כוח נאט"ו באפגניסטן.

בסיס בגראם, הממוקם כ-40 קילומטרים מצפון לקאבול, הוא אחד הבסיסים המרכזיים של נאט"ו באפגניסטן. מדובר במתקפה הקטלנית ביותר על הכוחות הבינלאומיים מאז אוגוסט האחרון, אז נהרגו ארבעה אמריקנים ושמונה חיילים אפגנים במתקפות שונות של טליבאן בבירה קאבול.

עוד כתבות מהעולם:
לאחר 30 שנות איסור: גברים הומואים יוכלו לתרום דם בארה"ב
נסראללה: "נגיב על חיסול קונטאר בזמן ובמקום המתאימים"
העליון בהודו: "נחוץ שינוי חוקי" כדי להאריך את מעצר האנס מ-2012

חיילים אמריקאים באפגניסטן. רויטרס
חייל אמריקני באפגניסטן/רויטרס

רק לפני כמה ימים הזהיר הפנטגון מהידרדרות המצב הביטחוני באפגניסטן במחצית השנייה של 2015, וכן מעלייה בתקיפות טליבאן. לטענת הפנטגון, מספר ההרוגים בקרב הכוחות האפגנים עלה ב-27% מינואר האחרון, ביחס לכמות ההרוגים בשנה שעברה. עם זאת, הפנטגון שיבח את הכוחות האפגנים על הצלחתם לכבוש מחדש שטחים במדינה מידי טליבאן, ויכולתם לפתוח במבצעים נרחבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
לוחמי טליבן במחוז דרום ווזיריסטן, פקיסטן, סמוך לגבול אפגניסטן, אוגוסט 2012. Ishtiaq Mahsud, AP
כבשו שטח אסטרטגי בדרום אפגניסטן. לוחמי טליבאן/AP, Ishtiaq Mahsud

בתוך כך, כוחות טליבאן השתלטו בימים האחרונים על אזור סינג'ין, במחוז הלמנד שבדרום המדינה. המחוז הוא מקום חשוב לטליבאן, שכן מיוצר בו רוב האופיום, אשר מסייע במימון פעולות הארגון. אזור סנג'ין נכבש כמה פעמים בידי טליבאן, ובמקום נהרגו חיילים רבים מקרב הכוחות האפגנים והבינלאומיים.

מוחמד ג'אן ראסוליאר, סגן מושל הלמנד, קרא לנשיא אפגניסטן אשרף ראני להורות על תגבור הכוחות במקום. "הלמנד נופלת לידי האויב ואנו זקוקים לתשומת לבך המידית", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. דובר משרד ההגנה, דוולאת וזירי, אמר כי כוחות הקומנדו ויחידות עילית של הצבא יגיעו לאזור כדי לפתוח במתקפת-נגד.

מאז ההחלטה להסיג את הכוח הבינלאומי מאפגניסטן בשנה שעברה, התגברו פעולות טליבאן. למרות ההחלטה, 9,800 חיילים אמריקניים ו-4,000 כוחות נוספים מנאט"ו נותרו בשטח, במטרה "לאמן ולייעץ" לכוחות השיטור והצבא האפגנים, שלמעשה נותרו לבדם כדי להילחם בארגון הקיצוני. יותר מ-2,300 חיילים אמריקניים נהרגו במדינה מאז הפלישה ב-2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully