וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה להנפת דגל ישראל בתחנת המשטרה בהר הבית: "החוק מחייב"

22.12.2015 / 17:30

תנועת סטודנטים למען הר הבית פנתה למפכ"ל וטענה כי החוק מחייב את הצבת דגל המדינה בכל מבנה ציבור. הם אפילו הציעו לתרום דגל לטובת הנפתו בתחנה שאינה פועלת באופן קבע. המשטרה: "הפניה מטופלת". יו"ר עמותת אל-אקצא: "פרובוקציה"

צילום: תנועת חוזרים להר

(תנועת "חוזרים להר" קוראת לעלות להר הבית לרגל חג החנוכה)

תנועת סטודנטים למען הר הבית פנתה לאחרונה למפכ"ל המשטרה החדש רב-ניצב רוני אלשיך בבקשה להניף דגל ישראל בנקודת המשטרה בהר הבית. בתנועה מסתמכים על "חוק הדגל" הקובע כי דגל המדינה יונף באופן קבוע על מבני ציבור, וכן על תקנות משרד הפנים שקובעות כי על מתקני צבא ומשטרה יונף הדגל באופן קבוע.

"תחנות משטרה נכללות תחת ההגדרות של מבנים ציבוריים", כתבה התנועה למפכ"ל, "למרות זאת, בנקודת המשטרה בהר הבית לא מונף כיום דגל ישראל". חברי התנועה הציעו לתרום למשטרה דגל לטובת העניין: "אנו רואים בכך חשיבות גבוהה ומעוניינים לתרום דגל ישראל שישמש למטרה זו ויונף בתחנת המשטרה בהר הבית".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
עקב הסתה: תוגברה האבטחה לשופט שהאריך את מעצר החשוד בפיגוע בדומא
היועמ"ש החליט: ח"כ זועבי תואשם בהעלבת עובד ציבור
נסראללה: "נגיב על חיסול קונטאר בזמן ובמקום המתאימים"

תחנת משטרה לא מאוישת במתחם הר הבית. טוויטר, אתר רשמי
התחנה לא מאויישת זה שנה וחצי. התחנה הנטושה/אתר רשמי, טוויטר

נקודת המשטרה שעל ההר נמצאת סמוך לכיפת הסלע. לפני כשנה וחצי, בליל אל קאדר המסמל את סיום חודש הרמדאן, התפתחו מהומות בעיר ובמהלכן הוצתה ונבזזה התחנה, ומאז היא אינה מאוישת באופן קבע. "אנו רואים חשיבות רבה בריבונות מדינת ישראל בהר הבית, שטח ששוחרר הלכה למעשה כבר לפני 48 שנים אך לא מונף בו דגל ישראל. פנינו למשטרה והצענו לתרום מכספנו דגל ישראל שישמש למטרה זו", אמרו בתנועה.

תחנת משטרה לא מאוישת במתחם הר הבית. טוויטר, אתר רשמי
"בהנפת דגל ישראל בתחנת המשטרה יהיה משום צדק היסטורי וערך לאומי רב"/אתר רשמי, טוויטר

עוד הוסיפו בתנועה: "הר הבית, לב ירושלים, הוא לב האומה ולב שאיפתנו ההיסטורית לחזרה לציון. בהנפת דגל ישראל בתחנת המשטרה יהיה משום צדק היסטורי וערך לאומי רב. אנו דורשים שהמשטרה ומוסדות המדינה יתנהלו בהתאם לחוק כפי שצוין בפנייתנו".

יו"ר עמותת אל-אקצא, שיח כמאל ריאן, אמר כי "מי שמבקש את הבקשה הזו ודאי יודע מה מתרחש שם ויודע שלפי החוק הבינלאומי המסגד הוא בחזקת ירדן ולא בחזקת ישראל, ואין לה סמכות לעשות שם שום דבר". לדבריו, "הצבת דגל ישראל מעל המסגד היא פרובוקציה והזמנת עוד דם ועוד מתח ועוד מאבקים מיותרים".

מהמשטרה נמסר: "הפניה המדוברת התקבלה במשטרה ומטופלת. מטבע הדברים ובשל רגישותם מענה יינתן לפונה ולא באמצעות התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully