וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הסתה: תוגברה האבטחה לשופט שהאריך את מעצר החשוד בפיגוע בדומא

21.12.2015 / 19:05

לוואלה! NEWS נודע כי מאבטחים הוצבו סביב ארז נוריאלי, שמאז הארכת המעצר קראו לו פעילי ימין קיצונים ברשת "נאצי" ו"ציוני ארור" וטענו כי הוא נותן יד לעינויים לכאורה נגד החשודים. ח"כ שמולי: "עליית מדרגה מסוכנת"

עריכה: טל רזניק

מאבטחים של משמר בתי המשפט הוצבו הערב (שני) סביב ביתו של שופט בית משפט השלום בפתח תקווה ארז נוריאלי וסביבו, לאחר שביממה האחרונה פעילי ימין קיצוניים יצאו נגדו ברשתות החברתיות - כך נודע לוואלה! NEWS. בין היתר, מאובטח נוריאלי בכניסה וביציאה מביתו וכן בבית המשפט. הגולשים טוענים כי הוא נותן יד לעינויים שעוברים, לפי טענותיהם, החשודים בפיגוע ההצתה בכפר דומא.

נוריאלי האריך אתמול את מעצרו של אחד החשודים, שלדברי עורכי דינו התחנן בפניו שיעשה משהו על מנת למנוע את ההתעללות לכאורה שהוא עובר על ידי חוקרי השב"כ. לאחר מכן, הופץ בפייסבוק קמפיין נגד השופט שבו קראו לו המוחים "שופט נאצי" ו"ציוני ארור". הדברים הועברו למשמר בתי המשפט, שהחליט, בין היתר, להציב מאבטחים שיסיירו סביב ביתו.

"אשם!", קורא אחד הכרוזים שמופצים ברשת ובו תמונתו של נוריאלי. מעליו, מופיעות קריאותיו של החשוד אליו, כפי שפורסמו אתמול. "חוקרי השב"כ שמים אותי הפוך עד שנשרפות לי הידיים, אני מתחנן כבוד השופט, אני לא יכול יותר", אמר. בפוסטים שונים שפורסמו הוגדר נוריאלי "השופט חסר הלב שנותן יד לעינויים".

לקריאה נוספת:
עינויים בחקירה? "כשזה ערבים השב"כ טוב, כשזה יהודים – לא לגיטימי"
"יהודי לא מענה יהודי": מאות הפגינו נגד חקירת החשודים בפרשת דומא
חשוד בפיגוע בדומא טען שניסה להתאבד: "לא עומד בעינויי השב"כ"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה מול ביתו של נוריאלי, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובות נכתבו דברים עוד יותר קשים, כשגולש אחד כינה אותו כאמור "נאצי", וגולש אחר דרש לנקום דרך חקיקה את המעללים שעובר לכאורה החשוד. "נ-ק-מ-ה. הציבור צריך לנקום בארגון שמענה קטין", כתב. הגולשת יפה קדוש כתבה: "חבורה של נאצים, הקב"ה יגמור אתכם חשבון מדויק מידה נגד מידה!!!". גולש אחר כתב: "אני מקווה שהעונש יגיע במקרה לאותו 'שופט' שחושב שאין מעליו שופט צדק".

במקביל גם פורסמה כתובת השופט בקריאה למחות מול ביתו שבמרכז הארץ תחת הכותרת "איך אתה ישן בלילה כשמענים ילדים קטנים?", אולם בפועל הבית מצוי בשיפוצים וריק מדיירים.

בתוך כך, עשרות פעילי ימין מפגינים בשעה זו כמאה מטר מביתו של נוריאלי נגד החלטתו להאריך את מעצרו של אחד החשודים בפיגוע ההצתה בכפר דומא. המפגינים מוחים על כך שנוריאלי האריך את מעצרו של החשוד על אף שזה בכה בפניו וסיפר לו כי הוא עובר עינויים קשים על ידי חוקרי השב"כ. המוחים, בהם גם ילדים, מחזיקים שלטים עם הכתובות "נוריאלי – אל תענה אותי" ו"ילדים מעונים באישור השופט – איך אתה ישן בלילה?".

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS, אמר ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), המשמש יו"ר השדולה נגד תג מחיר בכנסת,: "מדובר בעליית מדרגה חמורה באיום על רשויות החוק והמדינה. מה צריך לקרות כדי שהמדינה תבין את גודל האיום של הטרור היהודי? שיירצח כאן חלילה שופט? אני מחזק את כלל גורמי אכיפת החוק הפועלים באופן נחוש ובלתי מתפשר כדי למצות את החקירה, להגיע לשורש האמת ולהביא את האחראים לדין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הבית שהוצת בפיגוע טרור יהודי בכפר דומא, יולי 2015. רויטרס
בית משפחת דוואבשה שהוצת בפיגוע בכפר דומא/רויטרס

נוריאלי מונה לתפקיד שופט בית משפט השלום ב-2014 לאחר שהיה במשך שנים רבות סנגור פלילי, ולפני כן עבד בפרקליטות המדינה. האמירות הקשות נגדו מגיעות לאחר שלשופטי העליון הוצמדה בשבועות האחרונים אבטחה צמודה בעקבות פסיקות שונות, בהם השופט עוזי פוגלמן, שפסק לעכב הריסת בתי מחבלים, ונשיאת העליון מרים נאור.

מהנהלת בתי המשפט נמסר: "הנהלת בתי המשפט רואה בחומרה התבטאויות פוגעניות נגד שופטים. הנושא הועבר להמשך טיפול לידי הממונה על פרסומים פוגעניים נגד שופטים במחלקה המשפטית בהנהלת בתי המשפט. לעניין נושא אבטחת שופטים, איננו מוסרים מידע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully