וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עידן: מרכז צה"לי אחד יחליף את 12 משרדי קצין העיר שייסגרו

21.12.2015 / 18:25

לפי החלטת ראש אגף כוח אדם, חלק מהקצינים ייטמע בבסיסי צה"ל וחלקם יבוטל לחלוטין. במקום זאת, הם יפעלו מבסיס מרכזי אחד כשיצטרכו ליידע משפחות לגבי מצב יקיריהן, ולצד זאת יוקם מוקד פניות ארצי בטלפון

קצין העיר תל אביב. Google street view, צילום מסך
לא עוד. משרדי קצין העיר בתל אביב/צילום מסך, Google street view

סוף עידן: 12 משרדי קציני הערים שנותרו ברחבי הארץ ייסגרו – כך הודיע היום (שני) ראש אגף כוח אדם, אלוף חגי טופולנסקי. במקום המשרדים, הודיע אלוף טופונלסקי כי יוקם מרכז אחד וממנו יפעלו מודיעי מחלקת הנפגעים בצה"ל כשעליהם להודיע על מוות או על פציעה של חייל למשפחה. כמו כן, תוקם עד פברואר 2016 מחלקה לפניות ציבור בטלפון *צהל (*825), ותפעל מסביב לשעון. חלק מקציני הערים שמשרדיהם ייסגרו, יפעלו מבסיסים ברחבי הארץ. ההחלטה התקבלה עבורם ברגשות מעורבים, ולטענתם המהלך יפגע באפקטיביות של תהליכים שנמצאים היום תחת אחריותם. תהליך סגירת המשרדים צפוי להסתיים עד לסוף הקיץ.

קציני הערים הפכו ברבות השנים לא רק לבסיס שממנו יוצאים המודיעים על חללים ועל פצועים, אלא גם למוקד עלייה לרגל עבור הורים, חיילי מילואים וחיילים בשירות סדיר שזקוקים לפתרונות מסביב לשעון. "לאחר בחינת הנושא הוחלט להפריד בין ההתנהלות בשגרה, שבה לצערנו הרב מודיעים על פצוע או חלל, לבין מצב חירום", הסביר קצין בכיר באגף כוח אדם. "ראש אכ"א החליט כי 12 קציני הערים יסגרו, חלקם ייטמע בבסיסי צה"ל וחלקם יבוטל לחלוטין. במקומם יקום מרכז אחד ממנו יופעלו המודיעים בשגרה ובחירום יגויסו מאות חיילים מילואים ויופעלו בכל רחבי הארץ".

לדבריו של הקצין, המהלך לא רק יחסוך בעלות השכירות במבנים השונים ובקיצוץ תקנים בקבע ובסדיר, אלא יביא להתייעלות משמעותית. "הציבור ושאר המשרתים לא יצטרכו כל פעם לחפש אחר מספר טלפונים למילואים, רפואה, תחומים אחרים ואפילו מצוקה. הם יתקשרו למוקד *צהל ויקבלו מענה לכל פנייה", הסביר. כעת, נערכים בצה"ל לקבל עשרות אלפי פניות טלפוניות בשנה ולפניות נוספות שיתקבלו דרך הרשת באתר מיוחד שיוקם עבור שירות לציבור.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נתניהו על פרישתו של סילבן שלום: "קיבל את ההחלטה הנכונה"
אלפים בהלווייתו של סמיר קונטאר בביירות: "ישראל תישא באחריות"
עינויים בחקירה? "כשזה ערבים השב"כ טוב, כשזה יהודים – לא לגיטימי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully