וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בהלווייתו של סמיר קונטאר בביירות: "ישראל תישא באחריות"

רוצח בני משפחת הרן נטמן בדאחייה, מעוז חיזבאללה בדרום ביירות, לאחר שחוסל אתמול בתקיפה אווירית שיוחסה לישראל. בכיר בארגון אמר כי "אם ישראל חושבת שסגרה עמנו את החשבון - היא טועה לחלוטין"

צילום: יוטיוב, עריכה: טל רזניק

הלווייתו של סמיר קונטאר, שחוסל בדמשק בתקיפה אווירית שיוחסה לישראל, נערכת בשעה זו (שני) ברובע הדאחייה – מעוז ארגון חיזבאללה בביירות, בירת לבנון. אלפי בני אדם, בהם בכירים בארגון וחברי פרלמנט, הגיעו כדי ללוות את קונטאר בדרכו האחרונה.

האשם סאפי א-דין, ראש המועצה המבצעת בחיזבאללה, אמר בפתח ההלווייה כי ישראל תישא באחריות חיסולו של קונטאר. "אם ישראל חושבת שעם הריגתו של קונטאר היא סגרה עמנו את החשבון, היא טועה לחלוטין", אמר סאפי א-דין והוסיף: "הם יגלו כי הם פתחו חשבונות נוספים". לדבריו, קונטאר "נולד למען פלסטין ונהרג ונהרג למענה".

אחראי היחסים הבינלאומיים בחיזבאללה, עמאר אל-מוסאווי, אמר כי "ישראל תתחרט על ההתנקשות בקונטאר". עוד דווח כי ראש ממשלת לבנון תמאם א-סלאם התקשר למשפחתו של קונטאר והביע את צערו על מותו.

עוד כתבות בנושא:
לא ישראל? "צבא סוריה החופשי" קיבל אחריות על חיסול קונטאר
כוננות בצפון לאחר חיסול קונטאר: "ישנו בממ"ד, אנחנו בלחץ"
הגולן הסורי איבד את המושך בחוטים שידע לנצל את הכאוס

הלווית סמיר קונטאר. רויטרס
ארונו של קונטאר בדאחייה בביירות/רויטרס

טקס הלווייה, המאובטח היטב על ידי אנשי חיזבאללה וכוחות הביטחון הלבנוניים, צפוי להימשך כמה שעות. בסופו יישא מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נאום, שם הוא צפוי להתייחס לתגובת הארגון לחיסולו של קונטאר. הנאום ישודר על גבי מסכי ענק בשעה 20:30, וכן ברשת אל-מנאר של חיזבאללה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הלווייתו של סמיר קונטאר בביירות, בירת לבנון, שחוסל בתקיפה אווירית שיוחסה לשיראל, דצמבר 2015. רויטרס
ביירות, היום/רויטרס

קונטאר הוא בין המחבלים שהובילו את הפיגוע נגד משפחת הרן ב-1979 שבו נרצחו ארבעה בני אדם, ומי ששוחרר מהכלא תמורת גופותיהם של החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב ב-2008. לפני כשלוש שנים הטיל עליו חיזבאללה את המשימה להקים חזית חדשה נגד ישראל ברמת הגולן הסורית. בארגון הלבנוני חשבו כי קשרי הדם שלו לבני המקום הדרוזים יסייעו לו בהשגת המטרה.

הוא קיבל מחיזבאללה משאבים לגייס ולהכשיר דרוזים מקומיים למלחמה בארגוני המורדים השונים בדרום סוריה, ובראשם ארגון ג'בהת א-נוסרה, אך גם כדי לבצע פעולות טרור נגד צה"ל על הגבול. קונטאר הצליח לגייס צעירים מקומיים במסגרת "ההתנגדות הסורי" ולאמן אותם למשימות מגוונות.

הלווייתו של סמיר קונטאר בביירות, בירת לבנון, שחוסל בתקיפה אווירית שיוחסה לשיראל, דצמבר 2015. רויטרס
אלפים בהלווייה בביירות/רויטרס

לפי הפרסומים השונים, חיל האוויר תקף בשבת בערב בניין בן שש קומות שבו שהה קונטאר בפרבר של דמשק, ג'רמאנא, בעת שהתקיים בו מפגש בכירים של ארגוני טרור העוסקים בישראל. כמו כן דווח כי פרחאן שעלאן, מפקד בארגון "ההתנגדות הסורי" - הפועל ברמת הגולן, נהרג אף הוא בתקיפה. עד כה אותרו יותר מעשר גופות, בין היתר של אנשי חיזבאללה ואזרחים איראנים, מתחת להריסות המבנה.

ישראל לא אישרה או הכחישה כי היא אחראית לחיסול, אך בסוריה, בלבנון ובאיראן מיהרו להטיל עליה את האחריות. דובר משרד החוץ בטהראן, חוסיין ג'אבר אנסארי, טען כי מדובר בשיטה קבועה של "המשטר הציוני", והוסיף כי זו "השיטה המסוכנת ביותר של טרור מדינתי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, שר ההסברה הסורי, עמראן א-זועבי, אמר כי "הצד שמרוויח הכי הרבה מההתנקשות בקונטאר הוא האויב הציוני, שידוע זה זמן רב בהתקפות פחדניות מסוג זה". מנהיג הדרוזים בלבנון, וואליד ג'ונבלאט, טען כי "למרות חילוקי הדעות בינינו בנוגע למשבר בסוריה, אנו מגנים את המתקפה הישראלית שהרגה את סמיר קונטאר. הוא היה ונותר סמל של המאבק ושל עמידתנו האיתנה".

(עדכון ראשון: 15:44)

זיינב ברג'אווי, אשתו של סמיר קונטאר (שנייה מימין) נושאת את תמונתו במהלך הלווייתו בביירות. רויטרס
זיינב ברג'אווי, אשתו של סמיר קונטאר/רויטרס
הלווייתו של סמיר קונטאר בביירות, בירת לבנון, שחוסל בתקיפה אווירית שיוחסה לשיראל, דצמבר 2015. רויטרס
הלווייתו של סמיר קונטאר בביירות, בירת לבנון, שחוסל בתקיפה אווירית שיוחסה לשיראל, דצמבר 2015/רויטרס
הלווייתו של סמיר קונטאר בדאחייה, מעוז חיזבאללה בביירות. רויטרס
הלווייתו של סמיר קונטאר בדאחייה, מעוז חיזבאללה בביירות/רויטרס
הלווייתו של סמיר קונטאר בדאחייה, מעוז חיזבאללה בביירות. רויטרס
הלווייתו של סמיר קונטאר בדאחייה, מעוז חיזבאללה בביירות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully