וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות בצפון לאחר חיסול קונטאר: "ישנו בממ"ד, אנחנו בלחץ"

21.12.2015 / 11:58

"כנשמעה האזעקה רעדנו מפחד, לא יכולנו לזוז", סיפר תושב נהריה. בהמשך היום צפויים להתקיים אירועים נוספים שישפיעו על המתח באזור: הלוויית קונטאר ונאום מזכ"ל חיזבאללה. דיווח: החיסול בוצע בטילים חכמים ששוגרו ממטוסי חיל האוויר. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן, צילום: אדריאן הרבשטיין

(אחרי נפילת הקטיושות בגליל המערבי: בנהריה פתחו מקלטים, אתמול)

הפרת השקט בצפון אתמול (ראשון), כששלוש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים, עוררה חששות בקרב התושבים שקרובים לקו הגבול. הם נבהלו מהירי שהיה וכעת מפחדים גם מהתגובה שעשויה להגיע מחיזבאללה, עקב חיסול בכיר הארגון סמיר קונטאר, שבוצע בדמשק ככל הנראה על ידי חיל האוויר הישראלי. מאז מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006 הירי מהמדינה לעבר ישראל היה נדיר, ומאחוריו עמדו לרוב ארגונים פלסטיניים ולא חיזבאללה. אולם, חיסולו של קונטאר עלול לשנות את המצב.

עמי רחמתי, תושב נהריה, סיפר כי כשנשמעה האזעקה כל בני המשפחה רעדו מפחד. "לא יכולנו לזוז", אמר, "לא ידענו אם ללכת למקום אחר או להישאר בבית, אבל בבת אחת הכל השתנה". את הלילה בילו בממ"ד, בשינה טרופה, ולדבריו ישן בנעליים והקפיד להניח את הטלפון הנייד לידו. "הייתי בלחץ, ממש בכוננות. הלילה היה שונה", הודה.

עם זאת, רחמתי משתדל לשמור על אופטימיות. "על אף שפחדנו אנחנו בראש שקט, מאמינים שלא יקרה כלום", ציין. לשמחתו, בתו הגדולה לא הייתה בבית כשנשמעה האזעקה כי הלכה להופעה בכרמיאל. "מזל, אחרת היא הייתה נכנסת לטראומה", אמר. הבת הקטנה לעומת זאת נכחה בבית, לאחר שמוקדם יותר באותו היום עברה ניתוח. רחמתי סיפר כי "במקום להיות שקועים בה היינו מול הטלוויזיה, שקועים במה יקרה בגזרה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
3 קטיושות התפוצצו בגליל המערבי; בנהריה ובשלומי פתחו את המקלטים
צה"ל תקף בלבנון לאחר ירי קטיושות, בצפון נפתחו מקלטים
הגולן הסורי איבד את המושך בחוטים שידע לנצל את הכאוס

סמיר קונטאר. א-פי, AP
הלווייתו צפויה להוסיף למתיחות. סמיר קונטאר/AP, א-פי

מרים אסקין שגם היא מתגוררת בנהריה, סיפרה שעבר עליה לילה שקט חרף האזעקה. "לא חששתי, אני רגילה לזה, גדלנו עם זה", הסבירה. עוד הוסיפה כי "הנכד שלי היה בבית, הוא והבת שלי גרים איתי. הוא בן שלוש וחצי ולא לגמרי הבין מה קרה. הוא כל הזמן אמר שהוא רוצה ללכת למקלט ושאל מתי נלך. עוד לא ניסיתי להסביר לו מה בדיוק קורה ושאנחנו כבר רגילים, עוד מוקדם מדי לזה". אסקין חושבת שבני הנוער שלא חוו עדיין ירי קטיושות חוששים מכך, אך "החששות הן לא כמו פעם, כשכל הזמן היינו במקלטים".

אירוע נוסף שעשוי להוסיף למתח בצפון הוא הלווייתו של סמיר קונטאר. היא תתקיים היום בשעה 15:30 ברובע הדאחייה שבדרום ביירות, בירת לבנון. אלפים צפויים להגיע לטקס, בהם בכירי חיזבאללה אך גם כאלה המשתייכים לזרמים פוליטיים שונים במדינה. בנוסף לכך, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה צפוי להתייחס לראשונה לחיסולו של קונטאר בנאום שיישא הערב. הנאום לא תוכנן מראש ולפי ההערכות ישודר בשידור חי בשעה 20:30 (שעון ישראל) בערוץ הוותיק של הארגון, "אל-מנאר".

על פי הדיווח בעיתון הלבנוני "א-ספיר", ארבעת הטילים החכמים שנורו לעבר הבית שבו חוסל קונטאר היו מסוג "ספייס", ושוגרו משני מטוסי F-15 שהמריאו מבסיס חיל האוויר מחצרים. הטילים שוגרו ממרחק של 90 קילומטרים, מעל אזור טבריה. עוד דווח כי מערכות המכ"ם הסוריות זיהו את הטילים רק במרחק של כ-15 קילומטרים מהיעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully