וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה על קליטת הפליטים: "מבלבלים סולידריות עם טיפשות"

שר החוץ פיטר זיארטו האשים את אוסטריה ב"טיפשות", לאחר שהקנצלר וורנר פיימן קרא להטלת סנקציות על מדינות שיסרבו לקבל לשטחן מהגרים במסגרת תכנית האיחוד האירופי. "כולם יכולים לראות שהם לא יקבלו כאן את מה שקיוו לו"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר החוץ של הונגריה פיטר זיארטו האשים היום (שני) את אוסטריה ב"טיפשות", לאחר שהקנצלר האוסטרי וורנר פיימן טען כי יש להטיל סנקציות על מדינות החברות באיחוד האירופי שלא יקלטו פליטים במסגרת ההקצאות שנקבעו. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, זיארטו טען כי "הקנצלר לא מבין את ההבדל בין סולידריות לטיפשות".

בדברים שאמר לסוכנות הידיעות הרשמית של הונגריה (MTI), הוסיף שר החוץ: "סולידריות, משמעה לסייע לאנשים בסכנה במקום שבו הם חיים, ולסייע להם לשוב לביתם לאחר סיום הסכסוך". מנגד, טען, "טיפשות, משמעה לתת למאות אלפי – מיליוני – בני אדם להיכנס לאירופה ללא כל בקרה, בזמן שכולם, אירופים ומהגרים כאחד, יכולים לראות שהם לא יקבלו כאן את מה שהם קיוו לו".

עוד בוואלה! NEWS:
"סכנת נפשות": 16.5 מיליון תינוקות נולדו ב-2015 באזורי סכסוך
שיא כל הזמנים: מספר הפליטים ברחבי העולם - 60 מיליון
מרקל משנה כיוון: לא לתקיפות בסוריה, כן להגבלת מספר הפליטים

מהגרים חוצים את הגבול בין הונגריה לקרואטיה. רויטרס, רויטרס
מהגרים חוצים את הגבול בין קרואטיה להונגריה, לפני כחודשיים/רויטרס, רויטרס

זיארטו, חבר בממשלת הימין הקיצוני בראשותו של ויקטור אורבן, האשים פוליטיקאים זרים ב"שימוש בטקטיקות סחיטה כדי להכניס מהגרים לאירופה, ואז להזיז אותם במסגרת מערכת מחייבת של מכסות". שר החוץ של גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר איים גם הוא בסנקציות חוקיות נגד מדינות האיחוד שיסרבו לקבל לשטחן פליטים, במסגרת התכנית שעליה הוסכם. הוא ציין באופן ספציפי את הונגריה ואת סלובקיה כמדינות ה"סרבניות".

במסגרת תכנית האיחוד האירופי ליישוב מחדש של 160 אלף פליטים ומהגרים ברחבי הגוש, סלובקיה והונגריה נדרשות כל אחת לקבל 2,300 מהגרים. עם זאת, מאז אישור התכנית בחודש ספטמבר האחרון, הצעדים ליישומה מתקדמים באיטיות רבה, והנהגת האיחוד מתקשה לאכוף אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully