וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד היחיד לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה: אביחי מנדלבליט

20.12.2015 / 13:50

הוועדה לאיתור מועמדים להחליף את יהודה וינשטיין הגישה לנתניהו ולשקד את שמו של המועמד היחיד שזכה לתמיכת ארבעה מחברי הוועדה כנדרש בחוק – מזכיר הממשלה מנדלבליט. היחיד שהתנגד היה נשיא העליון לשעבר אשר גרוניס, ובכך עשוי לסכל המינוי. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

מזכיר הממשלה, אלוף (במיל') אביחי מנדלבליט, הוא המועמד היחיד לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. כך עולה ממסקנות הוועדה לאיתור מועמדים להחליף את יהודה וינשטיין, שסיימה היום (ראשון) את פעילותה. מנדלבליט הוא היחיד שזכה לתמיכה של ארבעה קולות, כנדרש על פי החוק על מנת לזכות במועמדות לתפקיד.

הוועדה המקצועית-ציבורית לאיתור מועמדים למשרת היועץ המשפטי לממשלה, בראשות נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס, פרסמה היום את החלטתה בתום 14 מפגשים. לפי הודעתה הרשמית, לאחר שראיינה את המועמדים לתפקיד ולאחר שקילת הדברים, לרבות הצורך בדיון בהסתייגות שהוגשו לוועדה, העבירה הוועדה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרת המשפטים איילת שקד את שמו של המועמד היחיד – מנדלבליט.

עוד בוואלה! NEWS:
קריאת חובה באוניברסיטה העברית: עדויות של "שוברים שתיקה"
חיזבאללה מותש מהלחימה בסוריה - אך צפוי להגיב
שלום נעדר מישיבת הממשלה; חוטובלי: "אין תחליף לחקירה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוועדה הייתה אמורה להגיש שלושה מועמדים לאישורה של שקד. למרות זאת, נראה כי בשלב זה אין בכוונתה של שרת המשפטים לבקש מהוועדה להתכנס שוב. שקד אף צפויה להעביר את שמו של מנדלבליט לאישור הממשלה כבר בישיבתה השבועית הבאה ביום ראשון.

המועמד המוביל אחרי מנדלבליט היה היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, קיבל שלושה קולות. ינון נתמך על ידי השופט גרוניס, פופ' גבריאלה שלו ונציג לשכת עורכי הדין חיליק כץ.

המועמדת הילה גרסטל, לשעבר נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז, שנחשבה למועמדת מובילה, קיבלה שני קולות ולא ארבעה כנדרש. גם גיא רוטקופף, לשעבר מנכ"ל משרד המשפטים, זכה לשני קולות בלבד.

"מנדלבליט היה מועמד לשכת עורכי הדין מלכתחילה", אמר יו"ר הלשכה אפי נווה. "מדובר במשפטן ראוי, ואין לנו ספק כי יצליח בתפקידו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

גרוניס התנגד - ועלול להכשיל את המינוי

גרוניס היה המתנגד היחיד בוועדה למועמדתו של מנדלבליט. עובדה זו עלולה להוות מכשול בפני הפרקליט הצבאי הראשי לשעבר, שכן בחירתו צפויה להגיע להכרעת בית המשפט העליון בעקבות עתירות שיוגשו כנראה בעתיד נגד המהלך. התנגדותו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר תהווה למעשה סמן עבור השופטים שיישבו בעתירות.

חברי הוועדה הם: חברת הכנסת ענת ברקו מהליכוד, נציג לשכת עורכי הדין עו"ד יחיאל כץ, שר המשפטים לשעבר עו"ד משה נסים, פרופ' גבריאלה שלו, שכיהנה בעבר כשגרירת ישראל באו"ם והשתתפה בוועדה על תקן נציגת האקדמיה, וגרוניס.

חבר הכנסת עיסאוי פריג' (מרצ) תקף את פעילות ועדת האיתור. "בהעברת שמו של מנדלבליט כמועמד יחיד, הוכיחו חברי הוועדה לאיתור היועץ המשפטי לממשלה שלא יועץ משפטי הם חיפשו, אלא את נציגו של ראש הממשלה במשרד המשפטים", אמר.

לדבריו, "מנדלבליט יכול להיות איש רב כישורים, אבל היותו מזכיר ממשלת נתניהו, צריכה היתה לפסול אותו לשמש יועץ משפטי, ולו בשל ניגוד האינטרסים שעלול להיווצר כל אימת שיעלו סוגיות הנוגעות לראש הממשלה. חבל שנשיא בית המשפט העליון לשעבר אשר גרוניס, היה היחיד שניסה לעמוד מול הפוליטיזציה של היועץ המשפטי לממשלה".

חברת הכנסת רויטל סויד (המחנה הציוני) הוסיפה: "החלטת הוועדה מוכיחה שזה משחק מכור מראש. העובדה שהוועדה לא מצאה לנכון להמליץ לפחות על אחת משתי הנשים הראויות, השופטת בדימוס גרסטל ופרופ' סוזי נבות שהתמודדו לתפקיד, מלמדת שלא היתה התמודדות אמתית. הבחירה במועמד יחיד, שהוא במקרה גם המועמד המועדף על ראש הממשלה, צפויה ומאכזבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully