וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטנציאל קרבי: קלינטון וסנדרס ייפגשו בעימות הדמוקרטי השלישי

19.12.2015 / 22:13

יום לאחר שהואשם בכך שאיש המטה שלו ניסה לחדור למחשבי המטה של קלינטון ולמשוך מידע מרשימות הבוחרים שלה, יפגוש ברני סנדרס את המועמדת המובילה הילרי קלינטון בניו המפשייר. "הברירה היחידה שיש לו היא לזעזע את המרוץ"

המועמדת המובילה במרוץ הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון ויריבה? במפלגה ברני סנדרס, ייפגשו הלילה (ראשון) לעימות עם פוטנציאל קרבי, יום לאחר שעובד של סנדרס הואשם באיסוף מידע ממאגר בוחרים של קלינטון ופוטר. המתח הגובר לקראת העימות בין השניים, שנמנעו עד כה מלתקוף אחד את השני באופן פומבי, מגיע ברגע מכריע עבור סנדרס, שמנסה לצמצם את ההובלה של קלינטון במרוץ הדמוקרטי לבית הלבן בנובמבר 2016.

אתמול הגיש סנדרס בקשה שחייבה את המועצה הלאומית הדמוקרטית להשיב לו את הגישה לרשימת הבוחרים שלו. מנהל הקמפיין של סנדרס, ג'ף וויבר, האשים מצדו את המועצה הלאומית הדמוקרטית בכך שפעלה כדי להגן על קלינטון, והצביע על כך שהעימותים של המפלגה נערכים בזמנים עם אחוזי צפייה נמוכים כמו שבת בערב.

לקריאה נוספת:
אדלסון על פגישתו עם טראמפ: "הוא מקסים, שוחחנו על ישראל"
סקר: שליש מתומכי הרפובליקנים בעד הפצצת עירו של אלאדין

המועמד במרוץ הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב ברני סנדרס, בעצרת בחירות בהוליווד, לוס אנג'לס. רויטרס
"יש לו רק עוד כמה הזדמנויות לשנות את הדינמיקה של המרוץ". ברני סנדרס/רויטרס

המנחים בעימות שייערך הלילה ברשת ABC ינסו ללא ספק לחדש את הקרב בין שני המועמדים על הבמה, וסנדרס כבר אותת כי בכוונתו להתעמת עם קלינטון בעיקר על נושאים הנוגעים למדיניות חוץ. מדובר בעימות הראשון של המפלגה מאז המתקפות הקטלניות בסן ברנרדינו וסנדרס נחוש להעלות על פני השטח את המחלוקות שלו עם שרת החוץ לשעבר על נושאים כמו התמיכה באזור ללא טיס מעל סוריה והתמיכה שלה בשינוי השלטון בלוב בשנת 2011, כפי שהצהיר.

סנדרס יכול לנסות ולהאפיל על קלינטון, שמובילה בסקרים המקומיים, ולכן עליו לזכות גם בניו המפשייר וגם בוורמונט, שאותה ייצג בבית הנבחרים, כדי להציב בפניה אתגר משמעותי. "המציאות עבור סנדרס היא שיש לו רק עוד כמה הזדמנויות לשנות את הדינמיקה של המרוץ", אמר האסטרטג הדמוקרטי כריס קופיניס. "הברירה היחידה שיש לו היא לזעזע את המרוץ", הוסיף.

הילארי קלינטון בפורום סבן, וושינגטון. דצמבר 2015. ראלף אלסוונג, מערכת וואלה! NEWS
"הולכת להעביר את המסר שלה ולהיצמד לנקודה". הילרי קלינטון/מערכת וואלה! NEWS, ראלף אלסוונג

קלינטון, סנדרס ומושל מרילנד לשעבר, מרטין אומלי, שהראה ביצועים גרועים למדי בסקרים, ייפגשו במנצ'סטר שבניו המפשייר בעימות שישודר ב-3:00 לפנות בוקר (שעון ישראל). המתחרה המנוסה קלינטון בוודאי לא תחרחר מלחמה, כך אמרה קתלין סוליבן, יושבת הראש לשעבר של המפלגה הדמוקרטית בניו המפשייר ותומכת של קלינטון. "היא תהיה בסדר, היא לא הולכת להיות ממוקדת בברני סנדרס או מרטין אומלי, היא רק הולכת להעביר את המסר שלה ולהיצמד לנקודה".

אחוז הצפייה בעימות צפוי כאמור להיות נמוך באופן יחסי, לנוכח העובדה שהוא משודר בליל שבת שלפני חג המולד. פחות מתשעה מיליון בני אדם צפו בעימות הדמוקרטי הקודם, שנערך גם הוא בליל שבת. לעומת זאת, בעימות הרפובליקני שנערך מוקדם יותר השבוע, צפו יותר מ-18 מיליון צופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully