וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן פספס את ההזדמנות: קלינטון ניצחה על העימות הדמוקרטי הראשון

14.10.2015 / 11:34

שרת החוץ לשעבר זכתה לביקורות נלהבות אחרי הופעתה, שלא השאירה הרבה מקום לסגן הנשיא שעדיין לא החליט אם יתמודד. היא תקפה את יריבה הסוציאליסט סנדרס וביקרה במרומז את אובמה ביחס לסוריה. "לא אהסס להשתמש בכוח"

עריכה: יאיר דניאל

הופעתה של הילרי קלינטון הלילה (רביעי) בעימות הדמוקרטי הראשון לקראת הפריימריז לאשות המפלגה זכתה לביקורות נלהבות מצד הפרשנים בארצות הברית. זאת אחרי תקופה שבה דשדשה שרת החוץ לשעבר ששמה השתרבב לכמה שערוריות שאיימו לפגוע בפופולריות הגדולה שלה. פרט אליה, בעימות השתתפו גם הסנאטור היהודי ברני סנדרס, מושל רוד איילנד לשעבר לינקולן צ'ייפי, מושל מרילנד לשעבר מרטין אומאלי והסנאטור לשעבר ג'יימס ווב.

גורם נוסף שעליו צפוי הדיון להשפיע הוא סגן הנשיא ג'ו ביידן, ועתה נראה שלא נותר לו מקום רב בקרב על ראשות המפלגה לקראת הבחירות ב-2016. קלינטון, כך נראה, הפיגה את החשש בקרב הדמוקרטים מכך שפרשת השימוש במייל פרטי במהלך כהונתה בממשלו הקודם של הנשיא ברק אובמה יפגעו בסיכוייה מול הרפובליקנים.

הילרי קלינטון במהלך העימות הדמוקרטי בלאס וגאס, 14 באוקטובר 2015. רויטרס
השקיפה על כולם. קלינטון, הלילה/רויטרס

במהלך העימות, קלינטון הצליחה לגעת גם לאגף השמאלי יותר במפלגה, שאותו מייצג סנדרס היהודי, וגם בגורמים המתונים יותר, שתמכו בריצתו של סגן הנשיא. היא התעמתה ראש בראש עם סנדרס סביב סוגיית אחזקת כלי נשק, דיברה על אי-השוויון בהכנסה וקראה למדיניות ליברלית יותר בנושאי משפחה.

מנגד, קלינטון סירבה להצטרף לדבריו של הסנאטור היהודי נגד הבנקים, הביעה את תמיכה בתכנית המעקב של הממשל והדגישה כי לא תהסס בכוח צבאי – כשביקרה באופן מרומז את מדיניות הנשיא ברק אובמה ושל סגן הנשיא בנוגע לכישלונם לפתור את המלחמה בסוריה ולהתמודד עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הסנאטור לשעבר ג'ים ווב במהלך העימות הדמוקרטי לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, 14 באוקטובר 2015. רויטרס
הסנאטור לשעבר ג'ים ווב במהלך העימות, הלילה/רויטרס

סנדרס עצמו זכה למחיאות כפיים הרמות ביותר לאחר שהגן על קלינטון בסוגיית המיילים הפרטיים. "תנו לי להגיד משהו שאולי לא יהיה מהלך פוליטי גדול – אבל היא צודקת", אמר. "לעם האמריקני נמאס לשמוע על המיילים הארורים". קלינטון מיהרה לברך אותו ואמרה: "תודה, גם לי נמאס". קצת אחרי הפגנת החמימות, עברה שרת החוץ לשעבר לתקוף את יריבה העיקרי בפריימריז. היא יצאה נגד תמיכתו של סנדרס בשינוי השיטה הכלכלית של ארצות הברית לזו הדומה לשל מדינות סקנדינביה.

ברני סנדרס, המתמודד לראשות המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, לאחר העימות הראשון שהתקיים בלאס וגאס, 14 באוקטובר 2015. ברני ארדוב
סנדרס לאחר העימות, הלילה/ברני ארדוב

השניים התעמתו גם על סוגיית הנשק, שעלתה שוב לכותרות בעקבות הטבח שאירע לאחרונה באורגון. קלינטון טענה שסנדרס לא היה קשוח מספיק בנושא וציינה כי הוא הצביע בעד חוק שאפשר לתעשיות הנשק לחמוק מאחריות חוקית. "אני הצבעתי נגד, כשהייתי בסנאט. זה לא היה מסובך יותר מדי עבורי", אמרה. "אנחנו צריכים לקום ולומר מספיק עם זה. אנחנו לא נתן לזה להמשיך". סנדרס, שמייצג את מדינת ורמונט שבה רבים מהתושבים מחזיקים בנשק, אמר כי הוא תומך בהרחבת בדיקות הרקע לאנשים הרוכשים אקדחים ורובים ולגשר על הפערים בחוק המקלים על קניית כלי נשק בתערוכות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully