וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברו של היורה מהטבח בקליפורניה מואשם בסיוע לטרור

18.12.2015 / 12:53

אנריקה מארקז, שגר בשכנות לסעיד פארוק ונהג לצפות איתו בתכנים איסלאמיסטים קיצוניים, מואשם שסיפק את כלי הנשק ששימשו לטבח בסן ברנרדינו. מהחקירה עולה כי השניים תכננו כמה פיגועים יחד, שמעולם לא יצאו לפועל

צילום: רויטרס

הדיון בעניינו של השכן של בני הזוג שביצעו את הטבח בסן ברנרדינו שבקליפורניה החל אתמול (חמישי) בבית המשפט הפדרלי במדינה. הנאשם, אנריקה מארקז בן ה-24, מואשם בסיוע לטרור ובקשירת קשר לפשע, משום שעל פי החשד סיפק לבני הזוג את הרובים שבאמצעותם ירו למוות ב-14 בני אדם.

באחת מחקירותיו, סיפר מארקז כי הוא תכנן יחד עם המחבל, סעיד פארוק, שהיה חברו הקרוב זה כמה שנים, תקיפה שתביא למספר רב של נפגעים. בין היתר, חשבו השניים על פיגוע במכללה בקליפורניה או השלכת מטען חבלה לעבר הכביש המהיר בקליפורניה בשעת השיא.

אחת מפרקליטות המדינה, עו"ד איילין דקר, טענה כי "למרות שתכניות אלה לא יצאו לפועל, המחשבות הפליליות השפיעו על פארוק והביאו אותו למעשיו". לדבריה, מארקז אחראי לסיפוק כלי הנשק ששימש לטבח, אולם אין ראיות לכך שהוא השתתף בצורה זו או אחרת בטבח בסן ברנרדינו.

לקריאה נוספת:
ה-FBI: "היורים מקליפורניה הכירו ברשת ושוחחו על ג'יהאד"
שבועיים לפני הטבח: 28.5 אלף דולר הופקדו לחשבון היורה מקליפורניה
דאעש על היורים מקליפורניה: "שאללה יקבל אותם כשהידים"

סעיד פארוק ותשפין מאליק, בני הזוג שביצעו את הטבח במרכז הקהילתי בסן ברנרדינו בקליפורניה. רויטרס
הזוג סעיד פארוק ותשפין מאליק שביצעו את הטבח בקליפורניה/רויטרס

מחקירת לשכת החקירות הפדרלית של ארצות הברית (FBI) עולה כי פארוק ומארקז הכירו ב-2005, אז הפכו השניים לשכנים. הם נהגו לבלות יחד ולצפות בסרטונים בעלי תוכן איסלמאסטי קיצוני. לפי החשד, פארוק היה זה שחשף את מארקז לאותם תכנים בעלי אידיאולוגיה קיצונית. כך, במהלך פגישותיהם החלו השניים לרקום תכניות למימוש פיגועים וחשיבה על יעדים רלונטיים.

בחקירותיו סיפר מארקז כי הוא זה שרכש את כלי הנשק שהיו אמורים לשמש לטובת הפיגועים שתכננו. זאת, משום שהוא ממוצא אמריקני בעוד פארוק ממוצא פקיסטני, מה שעלול היה לעורר את חשדם של המוכרים. מארקז רכש גם חומרי נפץ כחלק מהתכניות של השניים לייצר פצצה שתוביל לרצח המוני.

בשנת 2012 השניים אף ביקרו במטווח כחלק מההכנות לפיגוע. לדבריו של מארקז, הם למדו כיצד להכין פצצות ומטעני חבלה באמצעות סרטונים שמפיץ ארגון אל-קאעדה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נושא: כוחות הביטחון בסן ברנדינו שבקליפורניה. AP
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בסן ברנרדינו/AP

נוסף על האישומים האלו, מארקז מואשם גם בהונאת רשויות ההגירה, לאחר שהתחתן בנישואים פיקטיביים עם אישה בעלת אזרחות רוסית. מארקז התחתן בשנת 2014 עם האחות של גיסתו של פארוק. שכניו ציינו באוזני החוקרים כי הם הופתעו לגלות שהוא נשוי, שכן הם מעולם לא ראו אישה בביתו.

בתחילת החודש סעיד פארוק בן 28 ואשתו תשפין מאליק בת 27 פתחו באש במרכז הקהילתי "אינלנד" שבסן ברנרדינו. 14 בני אדם נהרגו ו-17 נפצעו. מאליק ופארוק נהרגו בחילופי אש עם כוחות המשטרה כמה שעות לאחר הטבח. מהחקירה עולה כי השניים הכירו באינטרנט ושוחחו ברשת על ג'יהאד לפני שנפגשו והתחתנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully