וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תובעת את מביימי החטיפה בחברון ב-625 אלף שקל

17.12.2015 / 16:12

ניב אסרף וערן נגאוקר, שבמשך שמונה שעות זייפו את חטיפתו של אסרף בחודש אפריל והביאו להפעלת נהלי חירום ולהקפצתם של אלפים מאנשי כוחות הביטחון, נתבעים כעת. "מעבר לנזק הכלכלי, פגעו בביטחון הציבור"

צילום: בני בן סימון, מור שאולי; עריכה: יאיר דניאל, טל רזניק

(אסרף: "סחטו אותי, לא תכננתי חטיפה", אפריל)

פרקליטות מחוז הדרום הגישה היום (חמישי) תביעה כספית בסך 625 אלף שקל נגד ניב אסרף וערן נגאוקר, שבחודש אפריל ביימו את חטיפתו של אסרף באזור חברון וגרמו להקפצת שווא של כוחות כאלף חיילים, יחידות מיוחדות, כלי טיס וכוחות משטרה, ואף הביאו לסריקת הכפרים הסמוכים למקום, תוך הטלת מגבלות על תנועת תושביהם. לפי כתב התביעה, השניים תכננו את ה"חטיפה" לפרטי פרטים ובמשך שמונה שעות, עד לפענוח המקרה, הוליכו שולל את הכוחות ואת הציבור.

"התנהגות הנתבעים הייתה חמורה במיוחד, נוכח פעילותם המתמשכת להטעות את המשטרה וכוחות הביטחון ולהכביד על עבודתם, כאשר מעבר לנזק הכלכלי, עסקינן בפגיעה בביטחון הציבור בשל הטרדת כוח משטרתי וצבאי שלא לצורך, בימים של מצוקת כוח אדם ומשאבים מדולדלים העומדים לרשות התובעת, בזריעת בהלה ובסיכון הציבור", נכתב בכתב התביעה.

עוד הובהר בכתב התביעה שהנזק הכלכלי שגרמו השניים למדינה גדול "פי כמה" מהסכום שתבעה הפרקליטות מן השניים – 624,417 שקלים. כתב תביעה הוגש באמצעות עו"ד אנטוניוס מרשי מפרקליטות מחוז דרום אזרחי, בליווי עו"ד אביעד אמרוסי מהיחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה ובשיתוף עם חטיבת תביעות וביטוח במשרד הביטחון והלשכה המשפטית במשטרת ישראל.

ניב אסרף משתחרר, בית המשפט השלום בירושלים אפריל 2015. טלי מאייר
הקפיץ אלפי חיילים, כלי טיס וכוחות משטרה. אסרף/טלי מאייר

לפי כתב האישום, ב-2 באפריל נסעו אסרף ונגאוקר, בני 22 מבאר שבע, לעבר קריית ארבע. במהלך הנסיעה סיפר אסרף לנגאוקר כי בכוונתו להיעלם, וזאת לדבריו על רקע פרידה מחברתו על מנת שהפרסום יביא לכך שחברתו תדאג לו. בהגיעם למקום תכננו השניים כיצד יביימו את ההיעלמות וחיפשו אחר מקום מסתור.

בשלב מסוים, כפי שסיכמו, יצא אסרף למקום המסתור שבחר ונשאר שם כשהוא משאיר את מכשיר הטלפון הנייד במכוניתו, כדי למנוע את איכונו. בהתאם לתכנון, יצא נגאוקר מקריית ארבע, עצר בצד הדרך, הוציא אוויר מגלגל כלי הרכב, החליף לגלגל הרזרבי שהיה בתא המטען ופנה חזרה לכיוון קריית ארבע. בהגיעו לכניסה ליישוב, ניגש לכלי רכב משטרתי שעמד בצד הדרך ודיווח לשוטר דיווח כוזב ולפיו חברו ירד מכלי רכבו, צעד לעבר כפר ערבי ולא שב משם בחלוף כחצי שעה. השוטר הורה לו להתקשר למוקד 100, ונגאוקר עשה זאת, על אף שידע כי מדובר בדיווח כוזב. זאת, במטרה להביא להקפצת כוחות משטרה וצבא רבים למקום, על מנת שיתחילו לחפש את חברו ולצורך פרסום דבר החשד לחטיפה באמצעי התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully