וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של אחד מחשודי דומא פנתה למועצה לשלום הילד: "בריאותו בסכנה"

16.12.2015 / 20:34

האם הסבירה במכתב כי בנה, העצור בידי השב"כ, סובל מאלרגיות חמורות ואינו מקבל את טיפול המומחה שלו הוא זקוק. במערכת הביטחון דחו את טענתה ומסרו כי הוא מקבל את הטיפול הדרוש לו. בתוך כך, האם התמוטטה ופונתה לבית החולים

צילום: זוהר גואטה, עריכה: שניר דבוש

(דודתו של אחד מחשודי דומא: "שוללים ממנו זכויות, מנסים להכפיש אותו")

אמו של אחד הנערים השוהים במעצר בחשד למעורבות בפיגוע ההצתה בכפר דומא פנתה אתמול (שלישי) למועצה לשלום הילד בטענה כי נמנע ממנו טיפול רפואי שלו הוא זקוק. במכתב למועצה כתבה האם כי בנה סובל מבעיית אלרגיה חמורה שעלולה להחמיר ולסכן את בריאותו, וביקשה כי יופעלו כל האמצעים הדרושים על מנת שימשיך לקבל טיפול מיוחד בידי מומחה, שלו זכה טרם מעצרו. בשב"כ ובשב"ס דחו את דבריה, וטענו כי הנער מקבל את הטיפול הרפואי הנחוץ לו.

במכתב כתבה אמו של העצור: "בני עצור זה שלושה שבועות בשב"כ בחקירות בקשר לאירוע בדומא, כך אני מבינה מהתקשורת על אף שהדבר לא נאמר בפירוש באף דיון. איני נכנסת להפרות זכויות האדם הבוטות שנעשו לאורך כל הדרך לנער, שאני יודעת שאינו קשור לאירוע כלל. בני סובל מאלרגיות קשות אשר במצבי קיצון יכולות להתפתח לאסטמה חריפה. אני פונה אליכם בקשר לטיפול רפואי שאותו הוא אמור לקבל מדי שבוע. למרות בקשות בית המשפט, הטיפול נדחה בשבועיים מתוך שלל תירוצים של השב"כ, וגם כיום אין בידי כל מסמך רפואי על מקום ואופן הטיפול".

לטענת האם, "מדובר בטיפול הדורש ביקורת מומחה והתאמת מינונים, לכן מסמך כזה חשוב להמשך הטיפול. בנוסף, הטיפול אמור להתקיים מדי שבוע, בגלל העיכוב הקודם המינון שונה לכמות נמוכה יותר, ובעצם גרם לעיכוב ביעילות הטיפול. הטיפול השני היה אמור להתקיים ביום שני השבוע ולא נעשה".

לקריאה נוספת:
העליון: ההתקדמות בחקירת הפרשה החמורה מצדיקה מניעת מפגש עם עו"ד
אביו של אחד החשודים בהצתה בדומא: "ריבלין פיהרר, מנאץ השם"
מתנחלים מחו על מעצר שכנם בפרשת דומא: "עלילת דם שפלה"

אימהות העצורים בחשד להצתת הבית בדומא בהפגנה מול ביתה של איילת שקד. דצמבר 2015. יותם רונן
"חלה הידרדרות במצבו". הפגנה נגד תנאי מעצרם של החשודים/יותם רונן

למכתב שנשלח למועצה לשלום הילד צורף מכתב מרופא מומחה לאלרגיה המטפל בנער, שבו הוסבר על הטיפול שהוא מקבל כדרך קבע. במכתבו, מתאר הרופא את האלרגיה שממנה סובל הנער, הגורמת בין היתר לקוצר נשימה, ולכן עלולה להוביל להתקף אסטמה. לדבריו, "לאחרונה חלה הידרדרות במצבו ותרופות אינן מביאות להקלה. המלצתי על חזרה על טיפול בזריקות חיסון בתדירות של פעם אחת לשבוע אצלי או במרפאה המתמחה באלרגיה. משך הטיפול הוא לפחות שנה". בסיום פנייתה, ביקשה אימו של החשוד את עזרת המועצה לשלום הילד בהפעלת כוחה כאמונה על שלומם של הילדים והנוער בישראל. "ראוי לבדוק האם תנאי חקירתו תואמים את חוק הנוער", הוסיפה.

עו"ד חי הבר, המייצג את הנער מטעם ארגון "חוננו", אמר כי המשפחה אינה יודעת מה קורה עם החשוד מאחר שמוטל עליו איסור מפגש. "אין לנו מושג אם באמת הוא מקבל את הטיפול הנצרך או לא, אמר. "מדובר בטיפול מתמשך ועקבי שאמור להשתנות מבחינת המינונים בהתאם לתוצאות הטיפול הקודם, ואין לנו מידע על כך. גם רופאו הקבוע שמטפל בו מזה תקופה צריך להמשיך את הנתונים הרפואיים, ועל אף שבית המשפט הורה שהוא יקבל את הטיפול וכן את המסמכים הרפואיים של הטיפולים שקיבל במהלך מעצרו, במידה שהוא באמת קיבל אותם, המידע הזה לא נמסר".

עשרות תושבי בנימין מחו על מעצר אחד התושבים החשוד במעורבות בהצתה בכפר דומא, 12 בדצמבר 2015. דוד קורן
לטענת המשפחה, טרם הועברו מסמכים המעידים על קבלת הטיפול. הפגנה נגד מעצר החשודים/דוד קורן

בשב"כ הכחישו את טענות הוריו של החשוד, ומסרו בתגובה: "הטענות מופרכות, החשוד מקבל את הטיפול הנדרש למצבו הרפואי". גם מהשב"ס נמסרה הודעה דומה המכחישה את האשמות האם, לפיה "הקטין מקבל את הטיפול הרפואי הנדרש למצבו".

אמו של החשוד התמוטטה היום בבית משפט השלום בפתח תקווה במהלך דיון בעניינו של בנה. היא פונתה בידי צוות מד"א לבית החולים בילינסון בעיר, ועברה בדיקות בחדר המיון. מקורבים למשפחה מסרו כי "היא כבר אינה יכולה לעמוד במצב. מצב בנה מדאיג אותה ביותר. היא, אשר עברה חקירות והתנכלויות על ידי השב"כ, כמו גם קרובות משפחה נוספות, יודעת שאם כך התנהגו כלפיה – בנה עובר חקירות והתעללויות קשות בהרבה. זה דבר אשר אינו נותן לה מנוח. קשה להאמין שאנחנו בישראל 2015".

בתחילת החודש, פנו הוריו של העצור, המחזיק באזרחות אמריקנית, לקונסוליה בישראל ולסנאטורים בבית הנבחרים בארצות הברית וטענו כי נמנעת ממנו זכותו לביקור עו"ד. כמו כן, גם אז טענו ההורים שמצבו הבריאותי הורע עקב אלרגיות ובעיות קשב וריכוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully