וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג לנתניהו ובנט: "התומכים שלכם מסיתים נגד ריבלין – ואתם שותקים"

15.12.2015 / 18:27

יו"ר האופוזיציה תקף את השניים בטענה כי שתיקתם נוכח "מסע ההסתה החמור" נגד הנשיא "נותנת לגיטימציה לבריוני מקלדת". לבני: "חשבתי שתעמולת הבחירות הייתה השיא"

צילום: באדיבות כנס הארץ, עריכה: גדי וינסטוק ושניר דבוש

יו"ר המחנה הציוני והאופוזיציה, חבר הכנסת יצחק הרצוג, התייחס היום (שלישי) למתקפות על הנשיא ראובן ריבלין, בין היתר מצד ערוץ 20, ולסרטון של תנועת "אם תרצו", שבו נטען כי פעילי שמאל הם "שתולים" של מדינות זרות שמגוננים על מחבלים. הרצוג טען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט צריכים לקחת אחריות על "מסע הסתה חמור ומסוכן".

הרצוג פנה אל השניים ואמר כי תומכי הליכוד והבית היהודי מסיתים נגד הנשיא. "כשנוח לכם, אתם יודעים לפרסם סטטוס בפייסבוק בכל שעה, לתקוף ולהגן על עצמכם. אך כאשר התומכים שלכם מנהלים על גבו של נשיא המדינה ריבלין מסע הסתה חמור ומסוכן, אתם שותקים. השתיקה שלכם נותנת לגיטימציה לבריוני המקלדת להשתלח בנשיא המדינה, כאילו אין לכם קשר לזה", כתב בפוסט שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו.

לקריאה נוספת:
אלוף משנה הושעה מתפקידו לאחר שרכבו נגנב עם מסמכים מסווגים
חשד לפיגוע: עובד בניין תקף פועל ומנהל עבודה במודיעין; מצבם בינוני
מפקד כלא במרכז נחקר בחשד לעבירות מין בעובדת תחתיו

יצחק הרצוג, יו"ר סיעת המחנה הציוני, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"מנהיגי בריוני המקלדת לא עוצרים את ההסתה הפרועה". הרצוג/נועם מושקוביץ

לדבריו, יש לנקוט פעולה מידית. "קחו אחריות - תודיעו לתנועת 'אם תרצו' שסרטונים ששופכים את דמם של פעילים הם מחוץ לגדר ההפרדה של הדמוקרטיה הישראלית. תעצרו את אלה שבמלים נאלחות פשוט מכתימים את כל המחנה שלכם, את מי שבמחי מקלדת הופך מאות אלפי אזרחים לשותפים להסתה רק כי אתם, מנהיגיהם, לא דופקים על השולחן ועוצרים את ההסתה הפרועה הזו. ההדר הבית"רי, המורשת היהודית, המוסר העמוק שניסחו חכמינו - כל אלה כאילו נשכחים בימים האחרונים".

הרצוג הוסיף: "תנו לי לחדש לכם - מנהיגות היא האומץ להשמיע קול נוקב גם כשזה קשה. האם אפילו מולם אתם לא מסוגלים לעמוד? אפילו לצדו של נשיא המדינה אתם לא מסוגלים להתייצב?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ח"כ לבני: "חשבתי שתעמולת הבחירות הייתה השיא"

עמיתתו לסייעה של הרצוג, חברת הכנסת ציפי לבני, הוסיפה דברים ברוח דומה. "מנהיגות אמתית דורשת גינוי חריף ועצירת הגל העכור הזה. נתניהו הוא האב המייסד של הגל הזה. חשבתי שתעמולת הבחירות הייתה השיא, אבל מתברר שלא. ההסתה נגד הנשיא ריבלין היא חלק מתהליך של סתימת פיות והפיכת עמדות והציבור שמאמין בהם ללא לגיטימיים, לא פטריוטים ועוכרי ישראל", אמרה.

ציפי לבני בכנס הארץ בניו יורק. דצמבר 2015. רויטרס
"מנהיגות אמיתית דרושת עצירת הגל העכור הזה". ח"כ לבני/רויטרס

לבני המשיכה: "הנשיא הפגין את אותו עמוד שדרה ערכי שיש בו כשנאם בכנס (כנס "הארץ" בהשתתפות נציגים של "שוברים שתיקה") למרות המתקפה הישירה והעקיפה, וכליברל אמתי, שגדל בבית רעיוני דומה לשלי, בא להגן על הזכות להשמיע עמדות שונות משלו ונגד הדה-לגיטימציה של כל מה שמצלצל כמו דמוקרטיה. לכן גם ברכתי אותו על עמדתו מיד כשדיברתי אחריו בכנס".

היא הדגישה את חלקו של ערוץ 20 בפרשה: "החטא האמתי הוא לא רק המתקפה על הנשיא. הערוץ קיבל זיכיון לשדר שידורי מורשת - נושא חשוב בעיני כמי שמאמינה בישראל היהודית דמוקרטית, ובכך שהמורשת היהודית, ערכיה והמסורת היהודית הם חלק ממנה. אבל ערוץ 20 מחבר את המורשת לעמדות פוליטיות, כששר החינוך, יו"ר הבית היהודי, ממליץ על צפייה בערוץ הפרטי. החיבור בין המורשת היהודית ששייכת לכולנו לבין עמדות פוליטיות, ששיאן במתקפה נגד הנשיא - אינן רק הפרת הזיכיון, אלא טענה למונופול פוליטי על המורשת היהודית ויצירת ניכור של אחרים ממנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט של ערוץ 20 נגד הנשיא ראובן ריבלין/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנשיא לשעבר שמעון פרס התייחס לסערה סביב ריבלין ואמר: "יש לנו מדינה אחת ונשיא אחד, אסור לאפשר כל גילוי של הסתה או אלימות כלפיו. כל הסתה נגד הנשיא היא הסתה נגד המדינה. כל הסתה שפוגעת בנשיא, פוגעת בכולנו - בעמנו, בילדינו ובמשמעותה של מדינת ישראל. ניתן להתווכח עם הנשיא ודעותיו, אך הסתה ברורה אסור לאיש לעשות".

לדבריו, "זוהי אחריותו של כל אזרח במדינה לשמור על אחדותה של המדינה ודמותה. במדינת ישראל קיימות דעות וזרמים שונים. מי שמייצג את האחידות והממלכתיות של זרמים אלה הוא נשיא המדינה - גם על פי חוק וגם על פי בחירה. הנשיא ריבלין עושה לילות כימים כדי להביא לידי ביטוי גם את אחדות המדינה וגם את חופש הביטוי בקרב זרמים שונים בתוכה. עלינו לתת לנשיא למלא את תפקידו - כפי שעשה זאת במסירות רבה עד כה. מגיע לו ומגיע לנו שנעמוד מאחוריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully