וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעקב אחרי הכספים - והאימאמים: כך פועלת המשטרה נגד הפלג הצפוני

16.12.2015 / 0:07

במהלך החודש שחלף מאז הוצא הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק, יוזמת המשטרה פעולות סמויות וגלויות במטרה לסמן את מנהיגיו. הראשונה והגלויה שבהן הייתה מעצרה של הפלסטינית מנשות המורביטאת בשבוע שעבר

צילום: רונו כנפו, עריכה: טל רזניק

איתור נתיב הכסף, מעקב אחר המנהיגים וגורמי ההסתה וסימון היררכיה בהנהגה המקומית: אלה הן חלק מהשיטות שבהן פועלת המשטרה נגד הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, שהוצא מחוץ לחוק בחודש שעבר. במשטרה מדגישים כי הם לא מקלים ראש בטיפול בארגון שנחשב לגורם מסית במגזר הערבי. מעצרה בשבוע שעבר של זינאת ג'ילאת, מנהיגת נשות המורביטאת, היה לסנונית הפומבית הראשונה בשורה של פעולות סמויות וגלויות שעושה המשטרה על מנת לתפוס את המנהיגים של הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית.

המודיעין שאותו מעבדת המשטרה מושתת בין היתר על פעילות ותשלומים שמבצעים אנשי הפלג הצפוני לאנשי השטח. מורביטאת, נשות הר הבית, והמורביטון, צעירים שמגיעים להר הבית כדי להפר את הסדר, הם שני ארגונים שאליהם ככל הנראה מועברים התשלומים. אחת המטרות הנוספות בחקירת המשטרה נגד הפלג הצפוני היא להתמקד באימאמים שמשתייכים לפלג הצפוני, שלפי הערכות, גורמים להסתה בתוך מסגדים ברחבי הארץ.

"נעשה לי עוול, אני לא מורביטאת, ואם אני מורביטאת, אז כל המוסלמים הם מורביטאת", אמרה ג'ילאת עם מעצרה ביום חמישי האחרון. מעצרה הוביל למחאה מצומצמת מול בית המשפט המחוזי בירושלים של נשים המכונות בפי המשטרה כ"מורביטאת אל-בית". מאז המעצר של ג'ילאת בת ה-64 נזהרות הנשים, הידועות בקריאות "אללה הוא אכבר" ו"הר הבית שלנו", בדבריהן.

לקריאה נוספת:
לראשונה: פלסטינית נעצרה בחשד לפעילות בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית
מורים לאנגלית ועיתונאים: מי נפגע מהוצאת הפלג הצפוני מחוץ לחוק?

הפגנת תמיכה מחוץ לבית משפט המחוזי בירושלים בעצורה בחשד להשתייכות לתנועה האיסלאמית. דצמבר 2015. יואב דודקביץ'
נשות המורביטאת נזהרות כעת בדבריהן/יואב דודקביץ'

בשיחות עם עיתונאים ניכר כי הן חוששות ממעצר שעלול לסבך אותן אם יזדהו כנשות "מוריבטאת". "אנחנו בסך הכול מתפללות ליד הר הבית", טענה אחת הנשים. "אנחנו לא מורביטאת ולא כלום. גם זינאת היא לא מורביטאת והמעצר שלה היה פוליטי לחלוטין. היא אימא שלנו ואם היא עצורה, אנחנו גם צריכות להיות עצורות".

בבוקר 17 בנובמבר, אז הכריז הקבינט על הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית כהתאחדות בלתי מותרת, הגיעו אנשי היאחב"ל למשרדי הפלג הצפוני, והחרימו את כל המסמכים והמחשבים. מאז שלב זה הפכו המסמכים לחומר מודיעיני קריטי שנועד להתגבש לכדי ראיות להסתה שאנשי הפלג הצפוני חוטאים בה לכאורה. המסמכים אף מסייעים למשטרה לבצע מיפוי מדויק באשר לפעילי שטח בפלג הצפוני, זאת מלבד מנהיג התנועה, השייח ראאד סלאח.

לתנועה האיסלאמית בישראל, ששואבת את השראתה האידיאולוגית מתנועת האחים המוסלמים, ישנם שני פלגים. בעוד הפלג הדרומי של התנועה נחשב למתון יותר ושומר חוק, הרי שהפלג הצפוני, בראשות השייח סלאח, נחשב לקיצוני ועמד במרכזם של כמה מהעימותים הגדולים בין המגזר הערבי למדינה בשנים האחרונות. הפלג הצפוני אף ארגן במשך שנים הפגנות ענק למען מסגד אל-אקצא, כחלק מקמפיין שלטענת אנשי התנועה נועד להתריע מפני "ההשתלטות הישראלית על המסגד". אנשי הפלג הדרומי ממשיכים לפעול באין מפריע, שכן הוא לא הוצא מחוץ לחוק.

(עדכון ראשון: 22:55)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פשיטה של המשטרה על משרדי הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, נובמבר 2015. יחידת דובר המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
הפשיטה על משרדי התנועה/מערכת וואלה! NEWS, יחידת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully