וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים ריתוק לחיילים שהפריעו לשידור של כתבת פלסטינית

15.12.2015 / 12:40

שלושת החיילים שתועדו מנסים לקטוע דיווח של כתבת רשת "פלסטין" באזור הכפר אעבוד שליד רמאללה נשפטו על מעשיהם. לאור הסערה הבהירו בדובר צה"ל כי יפעלו למען חופש סיקור עיתונאי בגדה

עריכה: מתן חדד

שלושת החיילים הישראלים שתועדו מפריעים לכתבת רשת "פלסטין" בזמן שדיווחה מאזור הכפר אעבוד שליד רמאללה נשפטו ל-14 יום ריתוק. השלושה נראו בסרטון שהופץ בימים האחרונים ברשתות החברתיות הישראליות והפלסטיניות כאשר הם מנסים למנוע את השידור.

במהלך הסרטון אומרת הכתבת חסרת האונים בתגובה לאותן הפרעות כי "החיילים משבשים את פעילות העיתונאים, אך מסירת האמת חזקה יותר". לאחר מכן, נראה חייל אחר מבקש מהצלם לפנות את השטח, בעוד אחד החיילים מסתיר את המצלמה בידו.

החיילים בתיעוד נראים עומדים בשורה מאחורי הכתבת וצוחקים. "מדיניות הענישה הקולקטיבית היא מדיניות גזענית שמגיעה מממשלת תל אביב הגזענית כדי להקשות על הפלסטינים", אומרת הכתבת. במהלך הדברים מניד אחד החיילים את אצבעו בשלילה ובסוף דבריה צועקים השלושה "לא".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הערכה בישראל: שליש מכוחו של חיזבאללה נפגע בלחימה בסוריה
המחבל יצא מחברון לפיגוע הדריסה בי-ם; צפו בתיעוד השניות שאחרי
כשאבו מאזן איים להחזיר את המפתחות: הסיבות שקרי שב מיואש מהמזה"ת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פעלו בניגוד למצופה". החיילים מפריעים לכתבת/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסרטון זכה לתגובות מנוגדות ברשתות הישראליות והפלסטיניות. מהצד הישראלי הסרטון קיבל תגובות אוהדות, בהן "כל הכבוד לצה"ל", "השם ישמור על החיילים היקרים" ו"חבל שאנחנו צבא מוסרי, אחרת היו מפוצצים לה את הפרצוף", ומנגד הפלסטינים גינו את "ההטרדה וההפרעה" של החיילים.

לאחר פרסום הסרטון נמסר מדובר צה"ל: "בסרטון המדובר פעלו הלוחמים בניגוד למצופה מחייל בצה"ל. לאור המקרה נעשה חידוד ההנחיות להתנהלות מול כלי תקשורת. צה"ל ימשיך לאפשר חופש סיקור עיתונאי ביהודה ושומרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully