וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש למתעללים בבעלי חיים: 4 שנות מאסר או קנס של 226 אלף שקל

14.12.2015 / 23:19

שורה של תיקונים בחוק צער בעלי חיים אושרו בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. בין הסעיפים שאושרו: החובה לעקר ולסרס כלבים הנמצאים בהסגרים עירוניים

עריכה: ניר חן

הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית שורה של תיקונים בחוק צער בעלי חיים, וביניהם החמרת הענישה על התעללות בבעלי חיים משלוש שנות מאסר כיום לארבעה, או תשלום קנס בסך 226 אלף שקלים, וכן חובה לעקר ולסרס כלבים בהסגרים עירוניים. עוד אושרו סעיפים המטילים על המחזיקים בבעלי חיים חובה לדאוג לצורכי מחייתם, הוראות המאפשרות לבתי המשפט להגביל החזקת בעלי חיים בידי מי שהורשע בהתעללות וחיוב הרשויות לשקול שיקולי צער בעלי חיים בקבלת החלטות בנושאים שונים.

בנוגע למתקנים שבהם מוחזקים בעלי חיים מטיל החוק אחריות על המנהלים רק במספר מצומצם של עבירות. החוק אף פוטר את המנהלים מפיקוח על הסעיף המחייב את התאגיד לטפל בבעלי חיים המוחזקים במתקניו ולמנוע התעללות בהם.

עוד בוואלה! NEWS:
גורם מדיני בכיר מבהיר: לא ישוחררו עצירי שליט תמורת גופות הלוחמים
בכיר לשעבר בלשכת ראש הממשלה נחקר בחשד להפרת אמונים
מנכ"לית "שוברים שתיקה" נגד יעלון: "שיראה לי עדות אחת שקרית"

כלבים מוחזקים בתנאים קשים ברמלה. נובמבר 2015. תנו לחיות לחיות, אתר רשמי
כלב שעבר התעללות/אתר רשמי, תנו לחיות לחיות

מהעמותות "תנו לחיות לחיות" ו"אנונימוס" נמסר כי "הצעת החוק כוללת הוראות חשובות שמשפרות את מנגנון האכיפה של חוק צער בעלי חיים ואת אופני הסיוע לבעלי חיים במצוקה. אנו מברכים על התיקון שמחייב הסגרים עירוניים לעקר ולסרס כלבים לפני שנמסרים לאימוץ. זהו צעד חשוב בדרך לצמצום מספר הכלבים חסרי הבית. הוא ימנע הולדת גורים לחיי סבל ויצמצם את המספר העצום של כלבים המומתים בהסגרים עירוניים בגלל מחסור במקום.

"עם זאת, מצער שהושמט מן החוק הסעיף המטיל על מנהלים אחריות לעבירות התעללות. ההתעללות בבעלי חיים במשקים תעשייתיים ובמשחטות מתרחשת תחת עינם הפקוחה של מנהלים שבוחרים לאשר בשתיקה אלימות כגון שימוש בשוקרים חשמליים נגד עגלים. כל עוד ימשיכו להטיל את האחריות על הש"ג, הוראות החוק לא ימומשו. לכן אנו כצרכנים חייבים לדעת שגם במקומות שמתנהלים לפי החוק, הסבל עצום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully