וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני בכיר מבהיר: לא ישוחררו עצירי שליט תמורת גופות הלוחמים

15.12.2015 / 0:15

אף שחמאס מנסה לסחוט הישגים ולקשור את החזרת גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין בשחרור משוחררי עסקת שליט, בירושלים מדגישים כי עמדת ישראל נותרה כשהייתה - רק שבויים חיים וגופות ממבצע "צוק איתן" יינתנו בתמורה לגופות הלוחמים

עריכה: ניר חן

(אמו של אורון שאול בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, היום)

המאמצים להחזרת גופותיהם של לוחמי צה"ל – סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול – שנהרגו במבצע "צוק איתן", חזרו לקדמת הבמה אחרי הדברים המרגשים של הוריו של שאול, שקראו לחמאס לספק מידע מוצק על אודות גורלם. גורם מדיני בכיר אמר אמש (שני) לוואלה! NEWS כי כבר עם סיום המבצע בקיץ שעבר העבירו קציני מודיעין מצריים מסר ישראלי לראשי חמאס, שהגיעו להתארח בקהיר, כי ישראל מוכנה לשחרר פעילי חמאס בתמורה לגופות השניים.

אלא שנדמה שחמאס נותר איתן בהתעקשותו. בכיר הארגון מחמוד א-זהר אמר היום בעצרת בעזה לציון 28 שנים להקמת חמאס שישראל לא תקבל כל מידע על לוחמי צה"ל – כל עוד לא ישוחררו אסירי עסקת שליט שנעצרו בעקבות חטיפת שלושת הנערים בגוש עציון בקיץ 2014. בנוסף לשחרור אסירים, העביר חמאס שורת דרישות - בהן גם כאלה כלכליות כמו פתיחת מעברים והעברת סחורות. אלה נענו בסירוב על ידי ישראל.

עוד בנושא
אמו של אורון שאול: "בני בחיים, והממשלה צריכה לפעול בהתאם"
הוריו של אורון שאול לחמאס: הציגו הוכחות על מצבו
חמאס לא משנה עמדתו: מידע על אורון שאול תמורת שחרור אסירים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תהלוכה של אנשי חמאס עם כרזה שנועדה להפעיל לחץ על ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקבינט המדיני-ביטחוני החזיר מסר ברור: התמורה שישראל מוכנה לתת לחמאס עבור חלקי הגופות של שני הלוחמים, שמותם נקבע על ידי הרבנות הצבאית, היא בדמות גופות ושבויים בלבד. עם זאת, בחמאס לא אמרו נואש, וכמו בעסקת שליט החליטו למתוח את העצבים ואת הזמן כדי לשכנע את ישראל. "למרות הפרסומים, אין כל חדש בנושא", אמר הגורם המדיני הבכיר. "ישראל לא מוכנה למסור אסירים חיים (שלא ממבצע 'צוק איתן' - א"ב), לא מעזה ולא משום מקום אחר, תמורת גופות חיילים. הנושא הובהר בצורה חד-משמעית".

לא לשחק לידי חמאס

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את אלוף-משנה (במיל') ליאור לוטן לרכז את ניהול המו"מ מול החמאס. המגמה הייתה להציג עמדות קשוחות בכל הקשור למחיר שישראל מוכנה לשלם על חטיפת חיילים. במסגרת הטיפול בנושא תודרכו משפחות שאול וגולדין ונאמר להן שרצוי שלא ינהלו את הנושא בפומבי כדי לא לשחק לידי חמאס ועל מנת שלא להגדיל את המחיר שישראל עשויה לשלם על השבת הגופות. גורם מדיני שמצוי בפרטים הביע היום שביעות רצון מהתנהלות המשפחות.

אמו של סמ"ר אורון שאול לאיסמעיל הניה: "הצג הוכחות מוצקות על מצבו". ערן גילווארג
זהבה שאול, אמו של אורון שאול/ערן גילווארג

משפחות גולדין ושאול התראיינו כמה פעמים לכלי התקשורת והעלו את נושא שחרור הגופות. הגורם המדיני התייחס גם לכך: "המשפחות עודכנו בתהליך ונראה שהן מבינות את המשמעויות להתנהלות מול חמאס בכלי התקשורת. לי לא ידוע על התפתחות בנושא".

"כהורים הם חייבים לדעת שהם עשו הכול כדי להשיב את הבנים לקבורה בישראל. המתח הזה מובן"

גורם צבאי שבקיא בנושא אמר לאחרונה לוואלה! NEWS: "מדובר בסוגיה רגישה ביותר, מצב נוראי שבו נמצאת המשפחה. מצד אחד ברור להם שחמאס מנסה להפעיל לחץ על ישראל ולכן הן לא ממהרות לצאת לתקשורת, מצד שני - כהורים הם חייבים לדעת שהם עשו הכול כדי להשיב את הבנים לקבורה בישראל. המתח הזה מובן".

לדברי גורם מדיני, חמאס רואה בכל אמירה מהצד הישראלי בתור הזדמנות או נוטה לחשוב שמשהו בעמדה הישראלית השתנה. "חמאס מנסה לבצע מניפולציות על ידי הפצת ידיעות בכלי התקשורת - כולל הפעלת לחץ הממשלה בישראל. הזמן עובר והוא מבין שהעמדה הישראלית ברורה. הם לא יקבלו אסירים או כל דבר מעבר למה שהוצע להם בתום מבצע 'צוק איתן'. חיזבאללה הבין בעבר שאין לקשור בין אזרחים לחיילים, וגם החמאס יבין את זה". בעניין זה התייחס הגורם גם לאזרחים הישראלים – אברה מנגיסטו ותושב הפזורה הבדואית, שעברו מרצונם לרצועה ואמר: "אין קשר בין גופות החיילים לאזרחים, שמוגדרים כסוגיה הומניטרית".

(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully