וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטר מטאורים יאיר הלילה את השמיים: "120 בשעה"

15.12.2015 / 0:13

מנהל מצפה הכוכבים במכון ויצמן הסביר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי כדור הארץ צפוי לפלח חלקיקים קטנים במסלולו סביב השמש, וכשהם יתקרבו לאטמוספירה הם יישרפו ואז נוכל לחזות בהם. השיא: ב-3:00 לפנות בוקר

עריכה: ניר חן

רגע לאחר שנגמר חג החנוכה יוארו הלילה (שלישי) השמיים במטר מטאורים. לקראת המאורע הסביר אילן מנוליס, מנהל מצפה הכוכבים במכון ויצמן למדע, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי מדובר באירוע לא נדיר, "שמתרחש 13-12 פעמים בשנה לערך, ובשיא המטר יוכל כל אדם לראות 120 מטאורים בשעה".

לדברי מנוליס, "כדור הארץ עובר במסלול סביב השמש ומפלח חלקיקים קטנים בגודל של גרגר חול ועד חלוקי הנחל - שמקיפים את השמש במסלול משלהם. כשהחלקיקים האלה מתקרבים לכדור הארץ הם נשרפים ואנו רואים אותם. קוראים לזה נחיל מטאוריטים וכשכדור הארץ מפלח את הנחיל הזה, חלקם חודרים לאטמוספירה ואז רואים הרבה מאוד חלקיקים שמתווים שובל אור בכיפת השמים ולו קוראים מטאור, או כוכב נופל".

עוד בוואלה! NEWS:
הידרדרות במצב הפעוט שנפצע ברגלו בפיגוע; אביו: "מקווים לטוב"
צה"ל נגד בובת יאסר ערפאת: פשיטה על מפעל צעצועים בטול כרם
כיוס קשישים, עוקץ כספומטים ושוד אלים: כך פועלות "כנופיות התיירים"

מטר מטאורים בשמי ישראל, אוגוסט 2015. עינת זבירין, מערכת וואלה! NEWS
מטאורים בשמי ישראל, אוגוסט האחרון/מערכת וואלה! NEWS, עינת זבירין

מנוליס הוסיף כי "מטר המטאורים הזה קורה מדי שנה, משום שמסלול החלקיקים קבוע וגם מסלול כדור הארץ קבוע. המטר הלילה מגיע מכיוון קבוצת תאומים ולכן נקרא ג'מנידים (תאומים בלטינית). מקורם של כל יתר המטאורים בשנה הוא בשביטים שעברו ליד השמש".

למי שרוצה לראות הלילה את המטר ממליץ מנוליס לצאת מהעיר. "ניתן לראות את המטר בכל מקום חשוך", הסביר. "למשל בהרי ירושלים, מצפה רמון וליד בית גוברין. עוצמתו של המטר תגבר לקראת שעות הבוקר המוקדמות והשיא צפוי ב-3:00".

(עדכון ראשון: 20:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully