וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעה למתפללי בית הכנסת התימני ברמת אביב ג' - לעבור בית ספר

14.12.2015 / 1:17

מאז נחשף בוואלה! NEWS שעיריית תל אביב הורתה לפנות את בית הכנסת, רבים מהמתפללים לא מצאו מקום אחר וועד ההורים הציע בדיון שיעברו לבית הספר הסמוך. ההכרעה בעוד שלושה שבועות

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בתל אביב דן אתמול (ראשון) בעתירתם של מתפללי בית הכנסת התימני בתל אביב, שדרשו להמשיך להתפלל בבית הספר היסודי רמת אביב ג' שבצפון העיר. כפי שנחשף בוואלה! NEWS, העתירה הוגשה אחרי שהעירייה, בלחץ ועד ההורים, הורתה לפנות את בית הכנסת שפעל בבית הספר ב-35 השנים האחרונות בשל מה שהוגדר "אי-נוחות" מהמפגש של הילדים עם מתפללי בית הכנסת. השופטת יהודית שטופמן הבהירה כי יש למצוא למתפללים פתרון עד שתושלם בניית בית הכנסת הקבוע בעוד שנתיים. "השילוב הזה (בין המתפללים לילדי בית הספר היסודי, ג"ג) אינו טוב אולם אין סיבה לחרדה".

בחודש שעבר, מאז ההחלטה של העירייה, התפזר מניין המתפללים. מי שיכול - מתפלל בביתו, אולם חלק לא מתפללים כלל. "מוגבלים כמוני וכמו חבר אחר שהוא עיוור, לא יכולים להתפלל – כי אנחנו לא יכולים להגיע למקום אחר שהוא לא ליד הבית", אמר יעקב יעקובי. "אני משתדל להתפלל בבית, אבל אני יודע שזה לא אותו דבר".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
זה לא החרמון: צפו בהרי הנגב שנצבעו בלבן מדהים
חמאס: מידע על אורון שאול תמורת שחרור אסירים
הישראלי ששירת בצה"ל וערק לדאעש: לוחם גבעתי לשעבר

באופן אבסורדי, יו"ר ועד ההורים הציע בדיון בבית המשפט להעביר את בית הכנסת לבית הספר "ברושים" השכן, שאליו מגיעות הסעות התלמידים רק ברבע לשמונה - אחרי שהמתפללים עוזבים. בעירייה הסבירו שמנהלת מנהל החינוך התנגדה לפתרון הזה משום שמדובר מבחינתה בהעברת ה"בעיה" ממקום אחד למשנהו. השופטת ביקשה מהצדדים להגיע להסדר בתוך שלושה שבועות.

מתפללי בית הכנסת התימני ברמת אביב ג' זועמים: "ניסו לנפנף אותנו מבית המשפט". ספק 500
אחד מבאי בית הכנסת/ספק 500

המתפללים הביעו חוסר שביעות רצון מסיכום הדיון אתמול. "אני חושב שניסו לנפנף אותנו. לא נכנסו לגוף העניין אלא רק רצו פתרון", אמר רפי שוקר. "אני מקווה שאולי בכל זאת יחזירו אותנו למקום שלנו כי אני לא חושב שאנחנו מהווים שם בעיה. אין הבדל בין ברושים לבין בית הספר הקיים. אנחנו מוכנים לכל פתרון כדי להישאר. אם הילדים מגיעים ב-7:30 בבוקר - מוכנים לצאת גם ב-7:00, מה שעד עכשיו לא היינו מוכנים". לדבריו, אמנם גם בשעות אחר הצהריים יש שוב מפגש בין ילדים שמגיעים לפעילות העשרה לבין המתפללים, אולם הוא הדגיש שחלק מהמתפללים הם עצמם הורים בבית הספר. "אז יש חוג קרמיקה, יש חוג ציור ויש חוג בית כנסת. אנחנו לא אנשים שצריך לפחד מהם. נראה שזו שנאת חינם". לדבריו, אם מקרה כמו זה היה קורה במדינה מוסלמית, "כל המדינה הייתה רועשת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"בית המשפט היה צריך לעשות הכל כדי למנוע את הסגירה"

הסיפור עלה לכותרות אחרי שהורי התלמידים התלוננו על כך שהמתפללים מפריעים לילדיהם. התלונות הגיעו לעיריית תל אביב-יפו, וזו - מבלי להודיע או לבדוק את אמיתותן - החליטה לסגור את בית הכנסת במהלך השבוע. בבתי ספר רבים בעיר נהוג להשכיר מבנים לתנועות נוער, למבחני פסיכומטרי, לאוניברסיטה הפתוחה ולשימושים נוספים - ומכאן לא ברור מה שונה המקרה הזה. העתירה טוענת לפגיעה בחופש הפולחן, כאחד מעיקרי היסוד שמדינת ישראל מושתתת עליהם. עורך הדין אייל סילמן, שהגיש את העתירה, טען כי "בית המשפט צריך לעשות הכל כדי למנוע את סגירתו של בית הכנסת, והיה ראוי שיבואו בדברים כדי להסדיר את הנושא בכל דרך".

בית ספר ממלכתי רמת אביב ג', תל אביב, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
הודעה בבית הספר על סגירת בית הכנסת/ראובן קסטרו

בחודש שעבר טענה אחת מתושבות השכונה כי סגירת בית הכנסת תתרום לתחושת הביטחון באזור. "סוף סוף! שמחה שהעירייה הבינה שבטיחות הילדים יותר חשובה מכל דבר, כל פדופיל או מחבל היה יכול להיכנס בתואנה שמתחשק לו להתפלל", כתבה בקבוצת פייסבוק סגורה. תושב אחר הוסיף: "בשעה טובה".

עם זאת, בין התושבים היו גם מי שתקפו במלים קשות את ההחלטה. "בושה וחרפה, האנשים האלה מתפללים שם שנים רבות. אין כל הצדקה למעשה המביש הזה", כתבה אחת מחברות הקבוצה. "האם זה היה העניין?? בטיחות?? הרי לא חשוב לסגור את מכבי דן או כל חוג אחר שמתנהל בבית הספר בתואנה דומה. מוזר שאין שום מחשבה על אנשים שזה מקום התפילה שלהם שנים רבות. חלקם מבוגרים שאין להם יכולת לצעוד ברגל לבתי הכנסת המרוחקים באפקה או בנווה אביבים", תקפה תושבת אחרת. חברה אחרת הוסיפה: "מה כל כך הפריע לכם שיש בית כנסת בבית ספר?!? שנים שזה ככה, שכחתם שיש משפחות ומבוגרים שגדלו בשכונה עוד כשהכול היה חולות כאן??".

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully