וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים ברמת אביב ג' על סגירת בית הכנסת התימני: "יופי, הגיע הזמן"

5.11.2015 / 12:12

הרוחות סוערות בשכונה שבצפון תל אביב לאחר הפרסום בוואלה! NEWS על סגירת המוסד הדתי הפועל זה 35 שנה בבית ספר. "סוף סוף, בשעה טובה, כל פדופיל יכול היה להיכנס", נכתב בקבוצת פייסבוק סגורה. אחרים התקוממו: "זו בושה וחרפה, אף אחד לא חשב לסגור חוגים אחרים"

בית ספר ממלכתי רמת אביב ג', תל אביב, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
"הגיע הזמן". הודעה על סגירת בית הכנסת בכניסה לבית הספר/ראובן קסטרו

יממה אחרי הפרסום בוואלה! NEWS על החלטת עיריית תל אביב לסגור את בית הכנסת התימני ברמת אביב ג', שפועל זה 35 שנה במבנה בית ספר יסודי, בשל תלונות ההורים, הביעו חלקם שמחה מהמהלך. "יופי, הגיע הזמן שהשכונה תילחם כראוי", נכתב בקבוצת פייסבוק סגורה המיועדת לתושבי השכונה.

אחת מתושבות השכונה טענה כי סגירת בית הכנסת תתרום לתחושת הביטחון באזור. "סוף סוף! שמחה שהעירייה הבינה שבטיחות הילדים יותר חשובה מכל דבר, כל פדופיל או מחבל היה יכול להיכנס בתואנה שמתחשק לו להתפלל", כתבה. תושב אחר הוסיף: "בשעה טובה".

לקריאה נוספת:
יום נוסף של זיהום אוויר כבד: האובך יתחיל לשקוע לקראת הערב
המומחים חלוקים בנוגע להעברת מעונות היום לפעוטות למשרד החינוך
יולדת שעובדת במגזר הפרטי? ייתכן שתקבלי שעת הנקה כל השנה

תושבי רמת אביב ג' על ההחלטה לסגור את בית הכנסת התימני, נובמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
"בשעה טובה". תושבי השכונה נגד בית הכנסת התימני/צילום מסך, פייסבוק

עם זאת, בין התושבים היו גם מי שתקפו במלים קשות את ההחלטה. "בושה וחרפה, האנשים האלה מתפללים שם שנים רבות. אין כל הצדקה למעשה המביש הזה", כתבה אחת מחברות הקבוצה. "האם זה היה העניין?? בטיחות?? הרי לא חשוב לסגור את מכבי דן או כל חוג אחר שמתנהל בבית הספר בתואנה דומה. מוזר שאין שום מחשבה על אנשים שזה מקום התפילה שלהם שנים רבות. חלקם מבוגרים שאין להם יכולת לצעוד ברגל לבתי הכנסת המרוחקים באפקה או בנווה אביבים", תקפה תושבת אחרת. חברה אחרת הוסיפה: "מה כל כך הפריע לכם שיש בית כנסת בבית ספר?!? שנים שזה ככה, שכחתם שיש משפחות ומבוגרים שגדלו בשכונה עוד כשהכול היה חולות כאן??".

זו לא הפעם הראשונה שתושבי השכונה החברים בקבוצה הסגורה נדרשים לעניין. בחודש יוני האחרון העלתה אחת מתושבות השכונה, עורכת דין במקצועה, פנייה לתושבים ובה ביקשה ללכת ולהתלונן במשטרה נגד המתפללים, שנכנסים לבית הספר בשעות שבהן לטענתה ישנם עדיין תלמידים. "בבקשה גשו בזמנכם החופשי לתחנה ברחוב ראול ולנברג והגישו תלונה בגין סכנה לביטחון הילדים בשעות הבוקר ואחר הצהריים. תודה", כתבה. בקשתה עוררה ויכוח: "מה בדיוק מהווים סכנה מתפללים בבית הספר???? האם אי פעם הייתה תלונה? הם לא נמצאים שם בזמן פעילות הילדים", טענה אחת התושבות. תושב אחר ענה לה: "ג' זאת שכונה חילונית, ומי שרוצה בית כנסת, שילך לגור בשכונה של דוסים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תושבי רמת אביב ג' על ההחלטה לסגור את בית הכנסת התימני, נובמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
"כל פדופיל יכול להיכנס בתואנה שמתחשק לו להתפלל". פוסט תמיכה בהחלטה/צילום מסך, פייסבוק

תושבת נוספת יצאה להגנת המתפללים: "מה אכפת לי שבביה"ס שלי יתפללו אנשים אם יש מקום פנוי? לא מובנת לי השנאה והאנטי הזה. תתעסקו בדברים אחרים". חברה לקבוצה ענה לה: "אף אחד לא מונע מאנשים להתפלל. המחאה היא נגד הכנסת פעילות דת לבית ספר. כדי להבין יותר טוב למה זה מפריע, דמייני שהם היו מהדת המוסלמית ומנסים לשכנע את ילדי בית הספר שלך בחוזקותיה ובנפלאותיה של הדת האיסלאמית. מי שחושב שהם לא באים במגע עם הילדים ולא יוצרים תשתית לאירועי 'הידברות', כנראה לא שם לב מה קורה במדינה שלנו בעשור האחרון".

בשנים האחרונות התחלפה הנהלת בית הספר והורי התלמידים החלו להתלונן על כך שהמתפללים מפריעים לילדיהם. התלונות הגיעו לעיריית תל אביב-יפו, שהחליטה לסגור את בית הכנסת במהלך השבוע – מבלי להודיע או לבדוק את הטענות. בבתי ספר רבים בעיר נהוג להשכיר מבנים לתנועות נוער, למבחני פסיכומטרי, לאוניברסיטה הפתוחה ולשימושים נוספים - אך לא ברור במה שונה המקרה הנוכחי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צריך להבין את החששות שלנו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר הוגשה לבית המשפט המחוזי בעיר עתירה מנהלתית נגד החלטת העירייה. "באי בית הכנסת מקפידים לצאת לפני תחילת הפעילות", נכתב בעתירה. "מדובר בשערורייה. העירייה מוציאה צו הפסקת פעילות לימי חול לעמותה כאשר היא אינה בודקת את הטענות שבבסיס הצו, אינה מאפשרת לעמותה לטעון נגדה וכשהצו עומד בסתירה מוחלטת להסכמות והרשאות שניתנו על ידי העירייה עצמה". העתירה טוענת לפגיעה בחופש הפולחן כאחד מעיקרי היסוד שמדינת ישראל מושתתת עליהם. עורך הדין אייל סילמן, שנמנה עם המתפללים במקום והגיש את העתירה, טען כי "בית המשפט צריך לעשות הכול כדי למנוע את סגירתו של בית הכנסת. היה ראוי שיבואו בדברים כדי להסדיר את הנושא בכל דרך". טרם נקבע דיון בעתירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שילכו לגור בשכונה של דוסים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully