וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולדת שעובדת במגזר הפרטי? ייתכן שתקבלי שעת הנקה כל השנה

ביום ראשון תעלה לוועדת השרים הצעת חוק שמבקשת להאריך גם במגזר הפרטי את התקופה שבה נשים שילדו זכאיות לצאת שעה מוקדם יותר. יעל גרמן, יוזמת הצעת החוק באולפן וואלה! NEWS: "אפשר לעשות עבודה של 8 שעות גם ב-7 שעות"

עריכה: ניר חן

האם בקרוב נשים שחזרו לעבודה לאחר חופשת לידה יהיו זכאיות לשנה של יום עבודה מקוצר בשעה? מחר (ראשון) תדון ועדתה שרים לחקיקה בהצעת חוק של חברת הכנסת יעל גרמן מיש עתיד, שמבקשת להשוות את הזכאות לשעת הנקה - יציאה של שעה מוקדם יותר הביתה - במגזר הפרטי לציבורי. כיום עובדת במגזר הפרטי זכאית לארבעה חודשים בלבד של שעת הנקה, בעוד שעובדת במגזר הציבורי זכאית לשנה שלמה.

ח"כ יעל גרמן אמרה באולפן וואלה! NEWS כי למעשה מדובר בשעת אימהות, שעה שמיועדת להשקעה ברך הנולד. "קראנו לזה שעת הנקה, אבל כנראה נשנה את זה, זאת שעת אימהות. ארגוני הנשים אפילו רוצים שגם אבות יהיו זכאים לשעה הזאת והיא תהפוך לשעת הורות".

אישה עם תינוק מול מחשב נייד. ShutterStock
"אפשר לעשות עבודה של 8 שעות גם ב-7 שעות"/ShutterStock

גרמן אמרה כי מטרת הצעת החוק לעודד נשים לחזור לעבודה ולאפשר להן להיות אימהות ועובדות גם יחד. לדבריה, המעסיקים מתנגדים להצעת החוק וטוענים שיהיו לה עלויות גבוהות. "שהמעסיקים, לא יבכו. הם עדיין משלמים לנשים הרבה פחות ממה שצריך לשלם להם, ופחות מגברים. כל עוד שהשוק לא רווי, והשוק רחוק מלהיות רווי, אני לא חוששת מהדרת נשים", אמרה.

גרמן העריכה כי מדי פעם תהיינה עלויות: "בוא נאמר שאם אישה נמצאת בעבודה עם קהל והיא צריכה להיות שמונה שעות והיא תעזוב שעה קודם, צריך יהיה להביא מישהו במקומה. אבל בכל עבודה אחרת, הרי אף אחד מאיתנו לא יושב על הכיסא שמונה שעות, כל הזמן. אפשר לעשות את העבודה של שמונה שעות גם בשבע שעות, ויש גם הרבה מאוד עבודה בבית. מרבית הנשים תשלימנה את שעת העבודה בבית או במקום העבודה, ולא ייגרם שום נזק. להפך, להערכתי אישה מרוצה היא גם עובדת מרוצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

גרמן הביעה תקווה שלמרות שמדובר בהצעת חוק של האופוזיציה היא תזכה לתמיכת הקואליציה. "לפעמים הם לא כל כך ששים להעביר הצעת חוק של האופוזיציה. אני סומכת על השרות איילת שקד וגילה גמליאל שהן תתמוכנה וגם על השר יובל שטייניץ, שדיברתי איתו והוא אמר לי שהוא תומך בהצעה. אפילו השר אריה דרעי הקשיב לזה בקשב רב, וגם דוד אזולאי מש"ס, שניהם הקשיבו, הם לא הבטיחו לי שהם יתמכו אבל אני מקווה שהם יתמכו, אני מקווה שגם כולנו יתמכו. אין שום סיבה לא לתמוך ולא לקדם את ההצעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully