וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזם קידוחי הגז ב"תמר" ו"דלית": "הלב נשבר; לא יבוא גז אחר"

הגיאולוג ד"ר יוסי לנגוצקי, ששדה הגז "תמר" נקרא על שם נכדתו, אמר לאולפן וואלה! NEWS כי דומה שבכירי הממשלה לא מבינים את סדר גודל הסוגיה. "אנחנו נייצא גז שהוא הרזרבות שלנו לעוד 20 שנה. מה יהיה אחר כך?"

עריכה: ניר חן

"לבי נשבר על כך שינצלו אירוע חד-פעמי שכזה. לא יבוא גז אחר" – כך אמר היום (ראשון) ד"ר יוסי לנגוצקי, שיזם את קידוחי הגז של שדות "תמר" ו"דלית", וכעת עוקב אחר השתלשלות האירועים בכל הנוגע למתווה הגז. "אני לא שמאלני ולא ימני, אני לא אנרכיסט ולא פופוליסט. אני גיאולוג שעוסק בנושא 50 שנה", הסביר. "נפל בגורלי להביא לתגלית הזאת. הקרדיט הוא לעשרות גיאולוגים וגיאופיזיקאים, שבמשך עשרות שנים בנו את מסד הנתונים".

לדבריו, נראה כי בכירי הממשלה לא מבינים את סדר הגודל של הסוגיה. "מדינת ישראל קיבלה גז שיכול לשמש לה כביטחון אנרגטי ל-50 שנה, על פי החישובים", אמר. "אני מתפלא שמקבלי ההחלטות שלנו לא מבינים את הסיפור. מה פירוש הדבר שאנחנו הולכים לייצא גז שהוא בעצם הרזרבות הלאומית שלנו לעוד עשרים שנה? מה יהיה אחרי עשרים שנה?".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"הגשם לא יעצור אותנו": הפגנות נגד מתווה הגז ברחבי בארץ
נתניהו: "מתווה הגז אופטימלי"; ח"כ כבל: "לא ענית על השאלות"
מצרים הורתה להקפיא את השיחות לייבוא גז טבעי מישראל

הפגנה נגד מתווה הגז בתל אביב, 05 בדצמבר 2015. מטה מאבק הגז, מערכת וואלה!
"אכפת לי. אין לי שום רווחים בנושא". מחאת מטה מאבק הגז בתל אביב, לפני כשבוע/מערכת וואלה!, מטה מאבק הגז

לבסוף, הבהיר כי דבריו מגיעים מתוך אכפתיות לפרויקט שהשקיע בו את כל מרצו. "אני לא עומד בראש המאבק הזה. אני מסייע כגיאולוג בדברים שמבקשים ממני. רק בפרויקט "תמר", על שם נכדתי, השקעתי עשר שנים מחיי", אמר. "אכפת לי מאוד, ואין לי שום נטיות כלכליות ושום רווחים, שום תביעות, אין לי שום דבר בנושא הזה. אני מניח שבג"ץ זו הדרך היחידה שנותרה, אבל לצערי הגדול, אני שומע מכל המומחים שבג"ץ יגיד שזה לא מעניינו".

  • עוד באותו נושא:
  • מתווה הגז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully