וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון על פרשה חמורה עם 3 עצורים: "יש למנוע מהם מפגש עם עו"ד"

13.12.2015 / 13:54

בית המשפט דחה את ערעור שלושת העצורים היהודים, שניים מהם קטינים, שעתרו נגד ההחלטה של שב"כ והמשטרה למנוע מהם מפגש עם נציגיהם. על חומרת הפרשה ניתן ללמוד הן מכך שהם טרם נפגשו עם עורכי דין והן מכיוון ששמם טרם הותר לפרסום

כתובות תג מחיר בשכונת הר נוף בירושלים, מאי 2015. קבוצת העיתונאים רוטרניק, מערכת וואלה! NEWS
החשודים טרם נפגשו עם עורך דין/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת העיתונאים רוטרניק

בית המשפט העליון דחה את ערעורם של שלושה עצורים יהודים בפרשה חמורה, אשר עתרו נגד ההחלטה של השב"כ ושל משטרת מחוז ש"י למנוע מהם להיפגש עם עורכי דינם. על חומרת הפרשה ניתן ללמוד הן מכך שהחשודים טרם נפגשו עם עורכי דין והן מכיוון ששמם טרם הותר לפרסום ובעתירתם הם מוגדרים "פלונים".

בהחלטה, שפורסמה באופן מפתיע באתר בתי המשפט, למרות רגישות הפרשה ומבלי לפרט מה הם החשדות נגד העצורים, נכתב כי אחד מהחשודים נעצר לפני שבועיים, ב-30 בנובמבר, וחשוד נוסף נעצר כמה ימים לפניו, ב-26 בנובמבר. מאז, כך לפי הכתוב בהחלטתו של השופט סלים ג'ובראן, לא נפגשו השניים עם עורכי דינם עקב צו מיוחד שהוצא על ידי השב"כ, ואושר על ידי בתי המשפט השונים זאת מחשש שהפגישה תיפגע בחקירת האירוע.

עוד בוואלה! NEWS:
כך פעלו בתי זונות במגדלי היוקרה של רמת גן
גורם ירדני מודה: אנו מונעים מישראלים עם כיפות להיכנס לירדן
ישראל שוקלת לרכוש טייסת שלמה של מטוס החמקן המתקדם בעולם

עוד עולה מההחלטה, כי שניים מהעצורים הינם קטינים. סנגוריהם של שלושת העצורים עתרו לבית המשפט העליון בבקשה להתיר להם להיפגש עמם בטענה כי העצורים אינם מהווים סיכון ממשי, או כהגדרתם - "פצצה מתקתקת". מנגד, טענו בשב"כ בתגובתם לבית המשפט העליון כי "לנוכח חומרת המעשים המיוחסים למערערים, קיימת חשיבות רבה בהמשך מניעת המפגש בינם לבין עורך דין".

בית המשפט העליון קיבל את טענת השב"כ ובהחלטה שפורסמה באופן פומבי באתר בתי המשפט כתב השופט ג'ובראן כי שוכנע על סמך חומר חסוי שיש צורך בהמשך מניעת המפגש. "נוכח התמונה המצטיירת מהחומר החסוי שהובא בפניי, וגם העובדה כי שניים מהמערערים הינם קטינים, איננה מטה את הכף בעת הזו לעבר מתן היתר למפגש בינם לבין באי כוחם", כתב גו'בראן.

"נוכח חומרת המעשים המיוחסים לשלושת העוררים והחשש מפני שיבוש חקירתם, כמו גם החקירה של מעורבים אחרים בפרשה, נקודת האיזון טרם השתנתה", הוסיף.

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד החשודים, אמר: "התחושה היא שבית המשפט נותן קרדיט רב מדי לחוקרי השב"כ, והבעיה היא שהתנהלות כזאת עשויה לגרום לאדם חף מפשע להודות במה שלא עשה. לצערי חלק מהשופטים מתעלמים מדברי נשיא בית המשפט העליון שבדמוקרטיה המדינה לא יכולה לנקוט כל אמצעי כנגד נחקרים, ובמקרה שלנו אנחנו נכנסים לשבוע השלישי ללא עורך דין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully